×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

آبریزش کولر گازی و برسی علت | چکه کردن آب از کولر گازی – آذین سرویس

19 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

آبریزش کولر گازی

برسی علت آبریزش کولر گازی یا اسپلیت

آبریزش کولر گازی (اسپلیت) دارید و به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید؟ با ما همراه باشید چراکه در ادامه اقدام به برسی علت آبریزش کولر گازی می کنیم و در ابتدا قصد داریم تا کمی درباره این موضوع به شما عزیزان توضیح دهیم.

کمی درباره رطوبت هوا بدانیم : رطوبت چیست ؟ به زبان ساده و قابل فهم می توان گفت بخاری که در هوا وجود دارد را رطوبت می نماند و این بخار شفاف و رنگ خاصی ندارد و با چشم نیز قابل رویت نمی باشد تا وقتی که دمای آن تغییر کند و از حالتی که دارد خارج شود و به مایع یعنی آب تبدیل شود به طور مثال اگر ما در فصل تابستان آبی را در ظرف قرار دهیم و آن را در یخچال بگذاریم و آن را بعد از سرد شدن کامل خارج نماییم و در دمای آشپزخانه آن را نگاه کنیم متوجه بخار و شبنم می شوید.

در کشور ما نیز در استان های مختلفی این موضوع وجود دارد و استانهایی با آب و هوای گرم و خشک و جود دارد و اما در جایی مثل شمال رطوبت بسیار بالا است و یا هوا شرجی می باشد.

رطوبت هوای بالا چه خطری را دارد؟

در این حالت یعنی رطوبت هوای زیاد باعث می شود که بدن دچار مشکل شود یعنی بدن گرمای بیشتری را احساس کند و این علت باعث می شود که مغز دستور عرق کردن را به بدن برای پایین آوردن دمای بدن صادر کند و همین امر ادامه میابد و در نهایت باعث می شود که آب زیادی از بدن کسر شود و بدن دچار مشکل شود.

کولر گازی رطوبت هوا را کم میکند؟

کولر گازی در کم کردن رطوبت هوا نقش موثری دارد : اسپیلت یک فناوری بسیار بروز می باشد و دقیقا همانند ظرفی می باشد که در یخچال قرار داده ایم و در بالا توضیح داده شد! به علت سرد کردن فین ها و یا کویل ها نیز رطوبت را از محیط منزل و یا محل کار جمع می کند و به صورت آبریزش از طریق لوله درین کولر گازی آن را نسبت به تنظیماتی که کرده اید خارج می کند.

سیستم کولر گازی برای دفع آب اقدام به جمع آوری رطوبت هوای محیطی که اسئیلت نصب شده است می کند و در نهایت توسط کویل ها آن را مایع و توسط لوله درین کولر گازی اقدام به خارج کردن مایع می کند.

در برخی موارد آب تخلیه کولر گازی چکه کرده و و از کولر خارج می شود علت چیست؟

1 . گرفته شدن خروجی سینی تخلیه آب با ناودانی کولر گازی

در برخی مواقع ناودانی کولر که در آن آب جمع شده است و سپس توسط لوله درین خارج می شود احتمال دارد که به علت های گوناگون گرفته و یا مسدود شده باشد و این علت می تواند حتی از گرد و خاکی که در هوا وجود دارد باشد و با لجن بستن مانع خروج و تخلیه آب شود! این مورد باعث می شود تا آب ناودانی کولر سرریز شود.

توجه : اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد فکری برای لوله تخلیه کولر گازی نکرده اید و آن را داخل یک ظرف و یا یک سطل قرار داده ایم خیلی مراقب باشید! درصورتی که آب تا لبه شلنگ جمع شود دیگر آب نمی تواند از لوله درین خارج شود و همین امر باعث می شود تا آبریزش کولر گازی شروع شود.

لوله درین در پشت پنل داخلی کولر گازی قرار دارد و نیاز است تا شما عزیزان آموزش آن را ببینید تا بتوانید آن را کاملا به صورت صحیح باز نمایید و اقدام به برسی مشکل خود کنید.

2 . قرار ندادن لوله درین در جای مناسب

قطعا یکی از عواملی که می تواند در اتفاق افتادن این مشکل موثر باشد جای گذاری نکردن نامناسب لوله تخلیه و یا درین می باشد و یا هر وسیله ای که مانع آب در حال تخلیه باشد مشکل اصلی است چراکه آب با فشار خارج نمی شود و قدرت ندارد در این صورت شما می بایست اقدام به تعمیر کولر گازی کند و مشکل را فورا حل نمایید.

برسی علت های مهم در آبریزش کولر چیست ؟

  • خم شدن : هنگامی که شیلنگ تخلیه آب و یا همان لوله درین تاخورده باشد.
  • مسدود شدن لوله درین : درصورت استفاده طولانی مدت امکان دارد که لجن و یا گردوخاک باعث مسدود شدن لوله شود و این اتفاق در آبریزش مهم است.
  • آب در ظرف و یا سطل جمع شده باشد : وقتی که آبی که از لوله درین می آید و در سطل جمع شده باشد و به لبه شیلنگ رسیده است آب دیگر نمیتواند تخلیه شود.
  • نا مناسب بودن شیب شلنگ تخلیه آب : حتما و حتما باید شیلنگ تخلیه آب دارای یک شیب مناسب و ملایم باشد! درصورتی که این مهم را رعایت نکنید می تواند علت آبریزش کولر گازی باشد.

3 . کمبود گاز کولر گازی علت دادن آب می‌شود

وقتی که کولرگازی مدت ها گاز آن شارژ نشده است و می دانید که گاز ندارد و یا کم شده است سیکل آن نیز بهم می ریزد و باعث یخ زدن بیش از حد  فین‌های او اپراتور می گردد و در نهایت وقتی که کولر کنتاک می کند و یا خاموش می شود این یخ ها شروع به آب شدن می کنند و همین امر نیز باعث می شود که آب از لوله ها به سختی خارج شود و یکی از علت های آبریزش همین مورد می باشد.

4 . عایق نبودن لوله کولر گازی می تواند علت آبریزش شود

از دیگر عوامل مهمی که در به وجود آمدن آبریزش بسیار مهم است عایق نبودن لوله‌های کولر گازی می باشد که بیشتر لوله های زیر یونیت داخلی دچار این مشکل می شوند اما چگونه ؟

لوله‌های کولر گازی بیشتر لوله های برگشت و یا گاز و یا لوله زخیم کولرگازی که دارای سرما است و بسیار سرد می باشد گاهی به دلیل نداشتن عایق مناسب باعث آبریزش کولرگازی می شود و همانند موضوع ظرف در یخچال بعد از جمع کردن رطوبت هوا آب به دلیل نداشتن عایق از بونیت داخلی خارج می گردد.

نکته : باید بدانید که بهترین روش برای تخلیه آب کولر گازی برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات آبریزش روی آوردن به لوله کشی توکار کولر گازی می باشد و همچنین شما باید برای این کار لوله را به صورت اختصاصی برای کولر گازی وصل نمایید و آن را به لوله مرکزی یعنی فاضلاب متصل نکنید چراکه امکان دارد بوی بدی از طریق کولر وارد محل شود و حتما اقدام به لوله کشی به صورت جداگانه برای کولرگازی کنید.

شبنم زدن لوله کولر گازی

لازم است بدانید موارد تخصصی تر زیادی وجود دارد و در به وجود آمدن نشتی از یونیت اسپیلت می شود و ما تنها بخشی از این موارد را به شما عزیزان گفتیم و برای طولانی نشدن مطلب از مهم ترین موارد ها را برای شما عزیزان آماده نمو دیم و از دیگر علت ها در آب دادن کولر گازی شکستگی و یا ترک در زیر سینی فین ها و مسدود شدن لوله کولر گازی از عواملی است که بسیار مهم می باشد و در نهایت می توانید آموزش تست کمپرسور کولر گازی را در این سایت مشاهده نمایید.

یکی دیگر از راه هایی که در زمینه رفع آبریزش و یا چکه می تواند مفید واقع شود استفاده از پمپ درین می باشد که جای آن در زیر پنل داخلی کولر گازی می باشد و نصب می شود.

درباره پمپ درین چه می دانید؟

آبی که از تعریق اواپراتور تولید می شود و نیاز است تا آن خارج شود و در سینی مخصوص جمع می شود در صورتی که نتواند به دلیل نداشتن شیب مناسب  خارج شود با استفاده از پمپ درین آب با فشار از لوله ها خارج می شود و این مورد یکی از بهترین گذینه هایی است که باعث جلوگیری از آبریزش زیر یونیت می شود.

درصورت داشتن هرگونه سوال در زمینه آبریزش کولر گازی می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را بپرسید تا ما در کوتاه ترین زمان پاسخ شما عزیزان را بدهیم.

لوله تخلیه آب کولر گازی پنجره ای

در صورتی که مشاهده نمودید که از لوله تخلیه آب کولر گازی پنجره ای آب چکه می کند و یا این لوله کمی خیس شده است نباید نگران شوید چراکه در صورت خرابی و شکستگی در این لوله هزینه های ناچیزی دارد و در صورتی که فورا اقدام به عوض کردن آن کنید احتمال خرابی وجود ندارد.

البته در برخی از موارد دیده شده که این مشکل باعث یک دردسر بزرگ برای صاحب خانه ها شده است اما چگونه؟ ببینید در هنگامی لوله تخلیه آب کولر گازی پنجره ای دچار پارگی شده باشد و یا از جای خود خارج شده باشد باعث آبریزش کولر گازی شده و در نهایت باعث نم دار شدن دیوار و زرد شدن آن می شود که خب قطعا می دانید هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت.

در صورتی که سوالی دارید می توانید در این زمینه به صورت شبانه روزی از ما بپرسید تا کارکنان ما به صورت لحظه ای پاسخ شما را ارسال نمایند.

مطالبی که بهتر است آن را برسی نمایید :

سوال بپرسید



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمدکشتکار گفت:

    اسپلیت فوجی دارم، آبریزش دارد
    2بار تعمیر کار اومده شستشو داده اما
    هیچ فرقی نکرده
    چکارکنم

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)