×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

شارژ گاز کولر گازی (اسپیلت) به چند روش انجام می شود؟ – آذین سرویس

20 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

آموزش کامل مراحل شارژ گاز کولر گازی و همچنین تشخیص کمبود گاز کولر گازی در این مطلب برای شما عزیزان آماده شده است و انتظار میرود بعد از خواندن این آموزش بتوانید کار را به درستی توسط خودتان انجام دهید.

شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی و تشخیص کمبود گاز کولر گازی

همانطور که می دانید بیشتر دستگاه های تهویه مطبوع برای این که بتوانند عمل تهویه و همچنین اقدام به خنک کردن اتاق و یا محلی را کنند نیاز به گازهای فریونی داشته و نام این گاز ها  R22-R410A-R407A نام دارد و کولر نیز در هنگامی که این گاز کمبود داشته باشد و یا خالی باشد سیکل تبرید را دچار اشکال کرده و با یک مشکل مهم رو به رو می کند که ما می خواهیم در این آموزش مهم اقدام به آموزش نحوه شارژ گاز R22 که اکثر کولرهای گازی با این نوع گاز سازگار هستند را به شما عزیزان یاد دهیم و در آینده و در مطلبی دیگر اقدام به صحبت درباره گاز R410A-R407A کنیم.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود کولر گازی باد خنک تولید نکند کم شدن و یا نداشتن گاز در آن است و اما باید اقدام به برسی کنید که به چه علتی این مورد اتفاق افتاده است و آیا نشتی وجود داشته است؟ بعد از برسی این مورد باید پس از آگاه شدن از سلامت دستگاه اقدام به شارژ گاز کولر گازی نمایید.

اگر در هر ساعت از شبانه روز نیاز به تعمیرکار کولر گازی داشتید می توانید با این نمایندگی تماس بگیرید و یا از طریف فرم تماس باما اقدام به برقراری ارتباط با ما کنید و همچنین می توا در صفحه اصلی سایت درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و دقایقی بعد منتظر تماس تعمیرکاران ما باشید.

دقت داشته باشید که اگر می خواهید گاز R410a را به گاز موجود در دستگاه کولر خود اضافه کنید باید بسیار مراقب باشید. این نوع گاز از ترکیب دو گاز R123 و R32 شکل گرفته اند و در مواقعی که کمبود گاز در کولر اتفاق می افتد اصلا نمی توان آن را تشخیص داد که چقدر از این ترکیبات در آن وجود دارد. برای این منظور بهتر است وقتی که نشتی کولر اینورتور بالاتر از 15 درصد است باید اقدام به تخلیه کامل گاز کولر گازی کنیم و مجدد اقدام به شارژ کردن گاز کولر گازی کنیم.

اگر که گاز کم تر از 15 درصد خالی شده است بهتر است تا از ترکیب گاز  R123 و R32 برای پر کردن شارژ گاز کولر گازی استفاده نماییم و اینگونه مشکلی نمی تواند دستگاه تهویه مطبوع شما را تهدید نماید.

بسیار مهم : درصورتی که گاز موجود در کولر گازی شما بسیار کم باشد و شما اقدام به پرکردن شارژ گاز کولر کنید و آن را کاملا پر نمایید احتمال دارد بازدهی کولر شما بسیار کم شود و یا حتی روغن کولر گازی بسیار زود تر فاسد شود و در نهایت کمپرسور کولر گازی از کار بی افتد.

به سه دلیل شما نیاز به شارژ گاز نیازمند می شوید :

  • وقتی که اقدام به خرید کولر کرده اید و کولر نو می باشد.
  • گاز از سیستم کولر کاملا خالی شده باشد.
  • هنگامی که گاز کمی خالی شده است و نیاز به شارژ کردن گاز برای پرشدن کامل آن می شود.

1- شارژ گاز کولر بعد از خرید و نصب

  • وقتی که اقدام به خرید یک کولر گازی از شرکت های فعال در این زمینه کرده اید به طور معمول به اندازه 5 متر لوله گاز در کندانسودر موجود می باشد و شما عزیزان پس از نصب کولر گازی توسط نصاب باید اقدام به وکیوم کردن آن به صورت کامل کنید و پس از آن اقدام به برسی نداشتن هوا و یا رطوبت در مدار سیستم که بسیار مهم است کنید و در صورت درست بودن همه موارد باید اقدام به باز کردن شیر سرویس کنیم تا گاز به همه جای کولر گازی منتقل شود که باید توجه داشته باشید که گاز که شرکت ها بر روی سیستم اسپیلت ها می گذارند به اندازه 5 متر لوله می باشد و اگر شما بیشتر از 5 متر لوله دارید باید اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید و طبق استاندارد ها برای هر متر لوله باید 20 گرم گاز به سیستم بزنید.
  • قطعا اگر شما اقدام به استفاده بیشتر از 5 متر لوله نکرده اید همان گاز موجود در سیستم کافی می باشد ولی اگر از 5 متر لوله بیشتر استفاده کرده اید باید اقدام به شارژ گاز سیستم کنید و ما سه مرحله را به شما عزیزان توضیح می دهیم :

مرحله اول : یکی از بهترین و مناسب ترین روش هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده از شارژ گازی وزنی می باشد چراکه شما دقیقا متوجه می شوید به طول مثال اگر 3 متر لوله را بیشتر استفاده کرده اید در مجموع باید اقدام به زدن 60 گرم گاز کنید و خیالتان از بابت خطا و اشتباه راحت می شود و این مورد جزو برترین روش های موجود می باشد.

آموزش شارج گاز وزنی به وسیله ترازو

  • این روش که در مرحله دوم توصیه می شود و بعد از روش بالا از محبوبیت برخوردار است اینگونه می باشد : در این سیستم شارژ گاز آمپری بوده و برای شارژ گاز کولر گازی با کمک یک آمپر که برروی کمپسول قرار دارد می توان میزان شارژ را متوجه شد.
  • انجام شارژ گاز امپر مترروش که از طریق گیج مانوفیلد می باشد که یکی از پر خطاترین روش های موجود می باشد که اصلا توصیح نمی شود که اینگونه اقدام به زدن گاز برای کولرگازی کرد.

شارژ گاز از طریق گیج مانوفیلد چگونه است؟

2- کولر گازی اصلا گاز ندارد

چگونه می توان متوجه شد که کولر گازی فقد شارژ گاز است؟ برای پی بردن به این موضوع می بایست اقدام به فشار دادن والف شیر سرویس کنید و درصورتی که بعد از این کار کمی گاز از آن بیرون زد یعنی گاز کمی در کولر موجود می باشد ولی اگر با این کار اتفاقی رخ نداد باید بدانید که شارژ گاز کولرگاز تمام شده است و باید اقدام به شارژ به صورت کامل کنید.

آموزش نحوه شارژ گاز R410a

قبل از انجام هرکاری ابتدا باید به وکیوم کردن کولر گازی بپردازید و از وجود نداشتن هوا و رطوبت در مدار سیستم مطمئن شوید و درصورت درست بودن همه موارد اقدام به برسی دقیق جهت برطرف کردن نشتی احتمالی باشید و اگر نشتی وجود داشته باشد و شما در تشخیص آن دچار اشتباه شده باشید باید بدانید که با زدن گاز مشتری پس از چند روز با نارضایتی کامل و عصبانیت با شما تماس خواهد گرفت! و شما را حتی یک تعمیرکار تازه وارد و غیر حرفه ای می شناسد و قطعا دیگر با شما همکاری نخواهد کرد و شما برای برطرف کردن مشکل باید پوللی را از مشتری حتی برای گاز مجدد دریافت نکنید! حال پس از درست بودن همه موارد اقدام به محاسبه طول لوله می کنید و درصورتی که نتوانستید تشخیص دهید باید پلاک کولر گازی را ببینید و نسبت به هر یک متر اقدام به زدن 20 گرم شارژ گاز می کنید.

نیازمند سرویس کولر گازی هستید؟ ما با قیمت بسیار مناسب آماده خدمات به شما می باشیم.

در صورتی که هیچ جوره نتوانستید که طول لوله هارا متر بزنید و روی پلاک نیز چیزی پیدا نکردید و به نصاب آن هم دسترسی ندارید می توانید اقدام به شارژ گاز به روش های آمپرمتر و گیج مانوفیلد روی آورید.

3- تکمیل شارژ گاز کولر گازی | اضافه کردن گاز

با روش هایی که در ادامه به شما گفته می شود می توانید بفهمید که کولر کمبود گاز دارد :

  1. نصب گیج به شیر سرویس که معمولا باید فشار گاز کولر گازی وقتی که در حال کار می باشد 60psi باشد.
  2. هنگامی که سرمادهی کولر کاهش پیدا کرده است و قبلا خوب بوده است.
  3. برفک زدن و یا یخ زدن فین‌های او اپراتور درحال کار بر روی سرمایش کولر
  4. یخ زدن لوله نازک کندانسور و یا لوله رفت کندانسور
  • هنگامی که با استفاده از روش هایی که در بالا به شما گفته شد متوجه کمبود شارژ گاز شدید باید بدانید که روش مختلف شارژ گاز زیاد می باشد و خب شما دقیقا نمی دانید که چه مقدار سیستم نیاز به شارژ گاز دارد و یا اصلا چه مقداری از آن خالی شده است پس ما در این صورت نمی توانیم از روش ترازو برای زدن شارژ استفاده کنیم و تنها راه آن این است که اقدام به خالی کردن گاز موجود در کولر کنیم و با ترازو آن را پر نماییم! همچنین این گاز بسیار برای محیط زیست خطر دارد و بهتر است تا اقدام به خالی کردن این گاز نکنیم و لیل دیگر آن به صرفه نبودن نیز می باشد و در نهایت می توانید با دو روش باقی مانده اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید.
  • در روش دوم شارژ گاز با استفاده از یک آمپر متر این کار انجام می شود که یکی از برترین و دقیق ترین نوع شارژ برای شما عزیزان می باشد.
  • در روش آخر شارژگاز با استفاده از گیج مانوفیلد انجام می شود که با استفاده از دمای محیط متغییر بوده و این کار را باید انجام داد.

نکنه مهم : درصورتی که شما قصد زدن شارژ گاز را دارید باید حتما اقدام به برسی و برطرف کردن نشتی موجود نمایید و بعد از این کار باید اقدام به وکیوم کردن سیستم نمایید تا از نداشتن رطوبت و… خاطر جمع شوید و کار را ادامه دهید.

نکته : در صورتی که موفق نشده اید از روش های بالا به دلیل نداشتن ابزار های لازم کار را انجام دهید می توانید به راحتی از دمای لوله گاز استفاده نمایید و کار را به خوبی انجام دهید.

ما در این مطلب اقدام به آموزش شارژ گاز کولر گازی کردیم و امید داریم تا شما عزیزان با خواندن این مطلب بتوانید به راحتی کار را انجام دهید! اما درصورت هرگونه مشکل در روند کار می توانید نظرات خود را برای ما بفرستید تا ما به سوال های شما عزیزان در رابطه با آموزش شارژ گاز کولر گازی در کم تر از چند دقیقه پاسخ دهیم.

قیمت شارژ گاز کولر گازی در هر مرکز بسته به نوع گاز متفاوت می باشد اما ما در مرکز آذین سرویس قیمت های بسیار متنوع و پایینی را در نظر گرفته ایم و شما عزیزان می توانید برای برخورداری از یک گاز با کیفیت و ارزان با این مرکز تماس بگیرید.

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

قطعا می دانید که یکسری از همشهریان به دلیل این که در فصل زمستان کمی کار شارژ کم تر می باشد و خب قیمت ها نیز پایین تر می آید اقدام به شارژ گاز کولر گازی در زمستان می کنند و خب ما نیز در این مرکز در فصل سرد سال این اقدامات را انجام می دهیم و فقط خدمات ما مختص به فصل گرما نیست! ما به صورت شبانه روزی در کلیه فصل های سال اقدام به ارائه خدمات می کنیم.

در فصل زمستان درست است که خانه ها و یا محل های کار نیازی به استفاده از کولر ندارند ولی جاهایی به طور مثال مانند فضاهایی که در ان سرور قرار دارد باید همیشه خنک باشد و اهمیت ویژه ای برای سرد بودن داخل اتاق سرور داشت و برای همین مورد ما در این فصل ها هم فعال می باشیم و خب قیمت هایمان نیز دارای تخفیف می شود.

در صورتی که می خواهید شارژ گاز کولر گازی در زمستان را انجام دهید ما با داشتن بهترین کمپسول های شارژ گاز کولر گازی اقدام به ارائه خدمات به صورت تمام وقت و در همه روز های سال می کنیم و حتی در ایام تعطیل نیز تمام وقت آماده ارائه خدمت به شما شهروندان عزیز می باشیم.

این مرکز با سالها تجربه در زمینه شارژ گاز انواع کولر گازی در هر ساعت از شبانه روز اماده است تا خدماتی بسیار با کیفیت و همچنین با داشتن قیمت هایی مناسب در خدمت شما عزیزان باشد و خب فنی کارانی که برای تشخیص کمبود گاز کولر گازی در محل شما حاضر می شوند بیش از 5 سال سابقه همکاری با نمایندگی آذین سرویس را دارا هستند و اقدام به ارائه خدمات می کنند.

شماره تماس این مرکز : 2803982 0912 و همچنین 77612939 021

 

مطالبی که به خواندن آن ها نیاز دارید :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)