×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای خرید اسپلیت

18 بهمن 1397 توسط

راهنمای خرید اسپلیت

اگر می خواهید کولر گازی و اسپلیت تهیه کنید به این نکات توجه کنید در جامعه ی امروزی کولرهای گازی جزء پرطرفدارترین لوازم تهویه هوا هستند  در کنار عمل سرمایش گرمایش را نیز حاصل می آورند  این تجهیزات  در محیط های اداری مسکونی و تجاری استفاده می شوند.

اگه شماهم به دنبال یک راهنمای خرید اسپلیت هستید؟ حتما این مطلب را تا آخر بخوانید و یا با ما تماس بگیرید.

کولر گازی و اسپلیت قاچاق

در کنار تبلیغاتی که امروزه بعضی اشخاص سودجو برای به فروش رساندن کولرهای قاچاق با قیمتی ارزان تر انجام می دهند وسوسه بر انگیز است که در کنار قیمت بالای این تجهیزات به سراغ این افراد رفته و اقدام به خرید از آنها بکنیم.

اما خرید اسپلیت از این افراد می تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند این را هم بدانیم که همه ما ایرانی هستیم و نباید کالای قاچاق استفاده کنیم در صورت تداوم این کار ها ضرر اقتصادی به جامعه و به طبع به خودمان زده ایم.

تعمیر اسپلیت در تهران با قیمت مناسب

1- عدم ضمانت و خدمات پس از فروش در حالی که اکثر این دستگاه ها پس از مدتی به خدمات پس از فروش نیاز پیدا میکنند و اگر از این توع دستگاه ها استفاده کنید باید هزینه نگهداری آن را بپردازید چرا که شرمت های ارائه دهنده این خدمات تنها به دارندگان دستگاه هایی که از طریق خرید قانونی تهیه شده اند خدمات ارزان و کافی ارائه می کنند.

2- به علت تقلبی بودن اکثر این دستگاه ها پس از مدتی روغن کمپرسور آن هم به دلیل نحوه حمل غیر استاندارد خارج می شود و مشکلاتی را سبب می شود

3- بیشتر این کولر ها لوله مسی کولر گازی 5 متری همراه را ندارند

4- گاز دورن این کولر ها پس از مدتی دچار نشتی می شود

پس تاکید فراوان می کنیم که از نمایندگی های مجاز اقدام به خرید کنید در ضمن حتما ضمانت عودت یک هفته ای را در نظر داشته باشید چرا که ممکن است دستگاه خراب شود . این را در نظر داشته باشید که نصب این دستگاه ها رایگان است و نباید برای نصب آن پول پرداخت کنید.

نحوه محاسبه ظرفیت مناسب کولر گازی و اسپیلیت:

راهنمای خرید اسپلیت : برای محاسبه کردن ظرفیت اسپیلیت و کولر گازی به ازای هر متر مربع 400 تا 600 BTU در نظر گرفته می شود این را توجه کنید که اگر در طبقه ی بالای ساختمان هستید به علت تابش مستقیم آفتاب باید این مقدار را به ازای هر متر مربع بین 600 تا 800 در نظر بگیرید. با یک حساب تقریبی اگر مساحت خانه شما بین و در واقع اتاق نشیمن شما بین 15 تا 35 متر مربع بود استفاده از 12000 BTU مناسب است . اگر مساحت بین 45 تا 75 متر مربع بود کولر های گازی 24000 جواب می دهد . در صورتی که برای فضاهای تجاری مثل رستوران میخواهید کولر گازی بخرید پیشنهاد ما تهیه البته ابتدا راهنمای خرید اسپیلیت های ایستاده است این اسپیلیت ها بسته به مساحت از 45000 تا 90000 تغییر می کنند.

راهنمای خرید اسپلیت

اسپیلیت های اینورتر

مصرف برق کولر های گازی تقریبا بالاست . با پیشرفت دانش و بشر اسپیلیت هایی روانه بازار شدند که برق کمتری مصرف می کنند این اسپیلیت ها به اسپیلیت های اینورتر موسوم اند . اگر چه میزان صرفه جویی در مصرف برق حتی با استفاده از این اسپیلیت ها هم بالاست اما می توان برای آینده تصور نمود که کولر ها و اسپیلیت هایی تولید شوند که مصرف برق آن ها کمتر شود.

این نکته را هم اضافه کنم که پیش از خرید اسپیلیت حتما نوع برق مصرفی آن را مدنظر قرار دهید بعضی از اسپیلیت ها با برق سه فاز کار می کنند و در صورت استفاده از برق یک فاز کارایی خود را از دست می دهند پس قبل از خرید حتما به این موضوع توجه بفرمایید.

نکات کلی و پایانی راهنمای خرید اسپلیت

1- دمای مطبوع برای آسایش انسان حدود 23 درجه الی 25 درجه است . پس از قرار دادن اسپلیت در دماهای بسیار پایین خودداری کنید . اگر فضای شما بزرگ است و کولر توانایی خنک کردن را ندارد حتما از کولر گازی مناسب آن فضا استفاده کنید چرا که کار کردن طولانی ندت کولر گازی در دماهای بالا سبب آسیب رسیدن به دستگاه و همچنین بالاتر رفتن استهلاک آن می شود.

2- اگر از پنل بیرون و یا خروجی استفاده می کنید سعی کنید پنل خروجی آ را در جایی قرار دهید که دور از نور آفتاب باشد و حدالامکان در سایه قرار گرفه باشد.

3- به جهت زیبا سازی منزل اگر زیرسازی های لوله کشی و سایر ملزومات را برای نصب کولر گازی در نظر نگرفته اید بدانید که نصب روکار این لوازم جلوه منزل شما را زشت می کند.

4- اسپیلیت ها در صورت کار کردن آب تولید می کنند برای کنترل آب خروجی دستگاه و قطرات آب حتما خروجی مناسبی در نظر بگیرید این در حالی است که کمپرسور های خروجی این کار را راحتر انجام می دهند .

5- برای افزایش راندمان کاری اسپیلیت از مسدود بودن تمام درز ها اطمینان پیدا کنید چرا که این کار مصرف برق دستگاه را پایین می آورد.

آذین سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی بهترین سرویس ها را برای شما در انتخاب بهتر همراه شماست جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

مطالب آموزشی پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)