×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای خرید کولر گازی

17 بهمن 1397 توسط

راهنمای خرید کولر گازی

وقتی نامی از خرید کولر گازی برده میشود بی شک به یاد تابستان گرم می افتید . کولر ها انواع مختلفی دارند که پر رایج ترین آنها کولر های آبی هستند و به مراتب کولر های گازی جایگزین این کولر ها میشوند . اکثر کولر های گازی علاوه بر سیستم گرمایشی و سرمایشی دارای تصفیه هوا و تهویه مطبوع هستند سیستم تصفیه هوا ، گرد و گبار ، ویروس و باکتری های موجود در هوای محیط را بهداشتی وپاک میکنند

کولر گازی وسیله ای برای جذب هوای گرم و تبدیل آن به هوای سرد و خنک با استفاده از فرایند تبخیر مایع به گاز انجام میشود.

کولر گازی از اواپراتور ، کمپرسور ، کندانسور و شیر انبساط تشکیل شده است ، اواپراتور هوای گرم محیط راجذب و به وسیله کمپرسور برای متراکم نمودن گاز انتقال میدهد سپس توسط کندانسور گاز را خنک و به بیرون منتقل میکند . یکی از مهمترین مزیت های کولر گاز ها  خنک نمودن یک نواخت و ثبات نگهداشتن دمای محیط میتوان نام برد .

انواع کولر گازی راهنمای خرید کولر گازی

کولر های گازی بر اساس ظرفیت ، با توجه به درجه و اندازه به انواع متخلفی مانند کولر های یک تکه پنجره ای ، کولر های قابل حمل پرتابل ، کولر های چند تکه ای  که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی با قیمت مناسب

راهنمای خرید کولر گازی به صورت کامل

راهنمای خرید کولر گازی : کولر های یک تکه ای : کولرهای گازی یک تکه ای مناسب برای مکان های تجاری و پاساژ ها که قادر به نصب کولر های چند تکه نیستند مناسب هستن.  کولر گازی یک تکه ای بر روی قاب پنجره یا شیشه نصب میشوند . نصب آسان آنها باعث شده تا در هر موقعیتی قابل نصب باشد . این نوع کولر ها از کمپرسور با امکانات قدیمی تشکیل شده اند که نسبت به سایر کولر ها مصرف برق بالایی را دارند .

راهنمای خرید کولر گازی

کولرهای گازی دو تکه یا اسپلیت

کولر گازی اسپلیت دوتکه یک پنل داخلی و یک پنل خارجی دارد که بخش داخلی آن با نام اوپراتور یا یونت داخلی و و پنل خارجی یا کندانسور که خارج از ساختمان نصب میگردد گفته میشوند .کولر های گازی انواع مختلفی ایستاده ، دیواری و.. دارند که رایج ترین آنها کولر گازی دیواری است که دارای دریچه تهویه هوا  می باشند .

کولرهای گازی اسپلیت دارای قابلیت تنظیم خودکار دما محیط بر اساس حرارت و قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن اتوماتیک را دارند که همین ویژگی باعص شده تا بیشتر مخاطبین برای تهیه کولر گازی به امکانات آنها دقت نمایند .

تعمیر اسپیلت با قیمت مناسب

اواپراتور یک لوله با خمیدگی های زیاد است که توسط شبکه ای از فین ها، سطح تماس آن با هوای محیط افزایش یافته است. معمولا در برابر اواپراتور فن هایی تعبیه شده است که هوای اتاق را مکیده و با عبور از بین فین های اواپرتور خنک شده و سپس از خروجی دمپر به بیرون پرتاب می کند.

کولر گازی سرمایشی

راهنمای خرید کولر گازی : در این نوع کولرهای گازی تنها قابلیت سرمایش را دارند و بیشتر در فصول گرم سال مورد استفاده قرار میگیرد و محدودیت دمایی ندارد . اسپلیت های سرمایشی قابلیت تغیر دما از 16 تا 26 درجه سانتی گراد را دارند این نوع کولرهای گازی بیشتر برای فضا های کوچک  مورد استفاده قرار میگیرد .

کولر های گازی سرمایشی /گرمایشی

این نوع کولرهای گازی اسپلیت علاوه بر سرمایشی ایجاد گرما برای محیط را نیز انجام میدهد که این قابلیت بر این داشت تا در تمام فصول سال مورد استفاده قرار بگیرد . در ان نوع سیستم ها تنظیم درجه دما بین 16 تا 35 درجه سانتی گراد می باشد .

نکات نصب کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی : نکاتی که باید در نصب کولر گازی  رعایت کنید پنل خارجی کولر گازی باید در ارفاع مناسب قرار بگیرد ، در معرض مستقیم نور خورشید نباشد ، در مسیر وزش باد و هوای مناسب قرار بگیرد ، در سایبان و بارش مستقیم برف و باران نباشد  توسط افراد متخصص نصب گردد .

استفاده از مواد ضدزنگ در کولر های اسپلیت باعث طولانی شدن عمر دستگاه و تبادل سریع گرما وسرما خواهد شد ودر کاهش مصرف برق و راندمان نهایی تاثیر بسزایی دارد .

کاشتن یک اصله درخت در نزدیکی کولر گازی، حدود 10 تا 15 درصد باعث کاهش مصرف انرژی الکتریکی آن خواهد شد.علاوه بر این کاشتن درخت در مجاورت ساختمانها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان نیز می شود.

مزایای استفاده از کولر های گازی

در بین کولر های آبی و کولر های گازی ، اسپلیت ها مزایای زیادی دارند کولرهای گازی اسپلیت  علاوه بر تنظیم دمای محیط ، اقدام به تصفیه هوا ، کاهش رطوبت هوا ، کاهش چربی  و ریزگرد های موجود در هوا انجام میدهد . کولرهای گازی بر خلاف  کولر های آبی دارای صدای کم تر و بوی نامطبوعی ندارند . همچنین ظاهری زیبا در دکوراسیون منزل ایجاد میکند . مشکلاتی که در ساخت و ساز ها برای سیستم های شوفاژ و شومینه و بخاری انجام میدهند با کولرگازی اسپلیت های گرمایشی / سرمایشی این مشکلات را مرتفع ساخته است از طرفی هر چند خرید کولر گازی مزایا و فواید زیادی برای افراد دارد اما این نوع کولرها از هزینه زیادی برخوردارند و همین‌طور انرژی برق  بالایی مصرف می‌کنند و معمولا در فضاهای کوچک دمای محیط را به شدت کاهش می‌دهند.

سرویس کولر گازی در تهران با قیمت مناسب

 



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)