×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت یخ زدن لوله های پشت یخچال

1 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

علت یخ زدن لوله پشت یخچال مشکلی است که بسیاری از شما عزیزان با ان دست و پنجه کرده ایم و این مورد بسیاری از خانم های خانه دار را ازیت می کند چراکه گاهی این برفک ها آنقدر زیاد می شوند که مجبور می شویم آن را از برق کشیده تا یخ ها آب شوند و خلاصه دردسر های بسیار زیادی را همراه دارد.

ما می خواهیم در این مطلب اقدام به برسی و اقدام به توضیح در مورد علت یخ زدن لوله های پشت یخچال به صورت کامل برای شما عزیزان کنیم و با راه هایی که به شما عزیزان می دهیم به صورت 100 درصد عملی این مشکل را برای همیشه برطرف کنیم و یا در صورت مشاهده برفک زدن پشت یخچال به راحتی بتوانید خود اقدام به حل این مورد کنید.

علت یخ زدن لوله های پشت یخچال

در صورتی که می خواهید این مشکل را به صورت کامل رفع کنید لازم است بدانید که باید اقدام به شارژ گاز به موقع یخچال کنید و همچنین یکسری موارد در زمینه یخ زدن لوله پشت یخچال وجود دارد که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

مشکل یخ زدن لوله های پشت یخچال

یکی از اصلی ترین نکاتی که در زمینه علت یخ زدن لوله های پشت یخچال وجود دارد پایین بودن دمای یخچال می باشد : زمانی که شما یخچال را بر روی سرمای بسیار بالا قرار می دهید این اتفاق در پشت یخچال شما پیش می آید چراکه گرمای هوا برخورد با لوله ها دارد و باعث خیس شدن پشت یخچال و بر روی لوله های گاز می شود که فورا این وجود نم و خیسی یخ زده و دچار دردسر خواهد شد.

ما به شما پیشنهاد می دهیم که در سال حداقل یکبار به سرویس کردن یخچال خود فکر کنید و با انجام اینکار باید بدانید که در طول سال بهخ هیچ عنوان این مشکل برای شما پیش نمی آید و شما لازم نیست که دغدغه ای راجب یخ زدن لوله پشت یخچال داشته باشید.

ما همیشه در مطلب های آموزشی خود گفته ایم که کم بودن گاز در موتور و یا زیاد بودن آن باعث برفک می شود و باید هیمشه اقدام به رعایت حد گاز نمایید و باید بدانید که هر چند سال یکبار با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید و آن با استفاده از ابزار هایی که همراه خود دارد اقدام به چک کردن لاستیک های یخچال می کند و اقدام به مشاهده کمپرسور و گاز ان می کند و درصورت تمام شدن و یا کم بودن گاز آن را شارژ می کند.

در برخی مواقع مشاهده شده است بر اثر ضربه وارد شده بر پشت یخچال در هنگام جابجایی کمی نشتی به وجود آید و هیمن امر باعث می شود که به صورت نقطه ای برفک به وجود آید و تا زمان درست نکردن گاز همینطور خارج و خالی شود.

علت برفک زدن لوله های پشت یخچال

باید بدانید که در صورتی که ترموستات یخچال خراب باشد این مشکل پیش می آید و یکی از علت های اصلی برفک زدن لوله های پشت یخچال می باشد چراکه آن بدون اینکه شما متوجه شوید به شدت دمای یخچال را می خواهد کاهش دهد و همین مورد باعث اصلی برفک های احتمالی می شود.

علت برفک زدن لوله های پشت یخچال

ما می خواهیم که خودتان به صورت تجربی واکنش دستگاه خود را در هنگام روشن بودن ارزیابی نمایید اما چگونه ؟ قطعا در هنگامی که دمای داخل یخچال را بر روی پایین ترین حالت ممکن می گذارید و یا ان را بالا می برید تا کمی خنک نماید کمپرسور آ یا مدت طولانی روشن می ماند و یا آن زود خاموش می شود! پس می توان متوجه شد که حالت های دما درست عمل می کند.

در مورد دیگر باید داخل یخچال نیز نسبت به دمایی که برای داخل ان تنظیم می کنید توسط ترموستات قابل حس باشد و بزارید چندین ساعت دما به پایین ترین حالت خود باشد و بعد از چند ساعت درب یخچال را باز نمایید و ببینید که واقعا یخچال به خوبی خنک شده است؟ این آسان ترین راه برای تست سالم بودن ترموستات می باشد.

پس علت برفک زدن لوله پشت یخچال می تواند از همین مواردی باشد که به آسانی می توانید آن را رفع نمایید و از مشکلات یخچال در موارد دیگر جلوگیری به عمل آورید. البته در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از قسمت نظرات با مرکز آذین سرویس در تماس باشید و از خدمات مشاوره ای رایگان بهرمند شوید.

یخ زدن لوله پشت یخچال

یخ زدن لوله پشت یخچال می تواند عوامل بسیار زیادی را داشته باشد اما در 90 درصد موارد خودتان می توانید آن را برطرف نمایید و یا حداقل آن را تشخیص دهید! قطعا در برخی از موارد باید با یک تعمیرکار یخچال تماس بگرید و ما نمایندگی آذین سرویس را به شما پیشنهاد می دهیم و با شماره گیری 0217761293 می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و در مورد علت یخ زدن لوله پشت یخچال از ما مشاوره دریافت نمایید.

از دیگر موارد احتمال دارد که کمپرسور یخچال شما خراب شده باشد و در این صورت شما نمی توانید که اقدامی را انجام دهید و حتما باید با این مرکز تماس بگیرید تا یکی از تکنسین ما برای تعمیر کمپرسور یخچال به محل شما اعزام شود و پس از عیب یابی مشکل را برطرف نماید.

شاید بخواهید با یپشنهاد تعمیرکار به فکر تهیه کمپرسور سالم دیگر باشید و نیاز دارید تا قیمت کمپرسور یخچال را دقیقا متوجه شوید! نگران نباشید ما دارای انواع زیادی از این قطعات هستیم و با قیمت های مناسب شما را در این زمینه همراهی خواهیم کرد.

ما در این مطلب سعی کردیم تا در زمینه مشکل یخ زدن پشت یخچال با شما صحبت نماییم و در صورتی که در ذهن خود سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات آن را بیان کنید تا در کم تر از یک ساعت به آن پاسخ دهیم.

در صورتی که در زمینه علت یخ زدن لوله های پشت یخچال سوالی دارید همین الان در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

09122803982

پیشنهاد میشود مقاله زیر را حتما بخوانید :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. میلاد گفت:

    سلام
    مطلب مفیدی بود ممنون.
    یخچال فریزر من نوفراست بوده ویخچالش کار میکنه ولی فریزرش منجمد نمیکنه. در طول یک ماه گذشته دو بار هم ترموستاتشو تعویض کردیم ولی بعد از گذشت دو هفته مشکل تکرار شد.در این حالت دور لوله ای که از کمپرسور به داخل فریزر میره یخ میبنده.

  2. مجتبی گفت:

    با سلام
    لوله ی پشت یخچال برفک زده در یخ زدگی
    چیکار کنیم؟
    یکبار با سشوار آب کردیم بازم یخ زده

    1. ادمین گفت:

      باسلام
      برای رفع مشکل با واحد فنی شرکت تماس حاصل نمائید.
      درصورتی که مشکل شما نیاز به رفع ایراد فنی داشت کارشناس مربوطه به آدرس شما اعزام خواهد شد.

  3. رضا گفت:

    عالی بود متشکرم از شما

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)