×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

آموزش عیب یابی کولر گازی اسپیلت و نحوه رفع مشکل

26 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

عیب یابی کولر گازی کاری بسیار دشوار و نیاز به دقت بالا می باشد چراکه باید برای پیدا کردن یک مشکل به صورت دقیق اقدام به برسی کولر گازی اسپیلت خود کنید و ما در این مطلب قصد داریم تا آموزش کاملی در رابطه با عیب یابی اسپیلت به شما تقدیم نماییم.

عیب یابی کولر گازی

قطعا در فصل تابستان همه نیازمند به راه اندازی کولر می باشیم و چه بهتر که تهویه مطبوع ما از نوع گازی باشد و البته قبل از راه اندازی باید اقدام به برسی و چک کردن کولر کنیم و درصورت کوچک ترین مشکل برای تعمیر کولر گازی اقدام نماییم تا پس از رفع مشکل کولر گازی بتوانیم فصل گرما را به خوبی پشت سر بگذاریم.

ما در این مطلب اقدام به گرد آوری مشکلات رایج کولر گازی شدیم و بیشترین علت های مهم را در راه اندازی کولر برای شما بیان کرده ایم.

شما عزیزان می توانید جهت عیب یابی کولر گازی و یا سرویس کولر گازی با مرکز آذین سرویس به صورت شبانه روزی ارتباط برقرار کنید تا تعمیرکار ما در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما حضور پیداکند و اقدام به برسی و رفع مشکل اسپیلت شما کند.

علت خنک نکردن کولر گازی

علت خنک نکردن کولر گازی به عوامل زیادی بستگی دارد به عنوان مثال در بخشی دیگر از مشکل خنک نکردن کولر گازی پرتاب نکردن هوای خنک در محیط می باشد که بسیاری از صاحبان تهویه مطبوع با این مشکل روبه رو می شوند.

در ادامه صحبت ما در زمینه عیب یابی اسپیلت باید بدانید که در بحث خنک نکردن کولر گازی عواملی مانند نداشتن شارژ گاز کولر گازی یکی از عوامل مهم تلقی می شود که درصورت داشتن این مشکل می توانید با ما در تماس باشید.

در مرحله بعد باید اقدام به چک نمودن دریچه ها کنید و یا ترموستات نیز به درستی در حال کار کردن و درست تنظیم شده است و در نهایت پس از برسی این عوامل به ادامه علت خنک نکردن کولر گازی در مبحث عیب یابی کولر گازی می پردازیم.

آیا کولر گازی هوای خنک پرتاب نمی کند؟

اگر کولر گازی هوای خنک پرتاب نمی کند ما چند مورد مهم را و عاملان اصلی این موضوع را برای شما در زیر بیان کرده ایم.

  • اقدام به برسی درچه های کولر گازی کنید و از باز بودن آن ها خاطر جمع شوید.
  • ترموستات نیز چک شود که آیا درست تنظیم شده است و یا خیر؟
  • پس از برسی و نبود مشکل اقدام به برسی فیلتر هوای کولر گازی کنید شاید مشکل از آن باشد.

نکته : درصورتی که فیلتر هوای کولر گازی دچار گرفتگی و یا گرد و خاک شده باشد باعث می شود که جریان هوا را دریافت نکنید و همین امر یکی از علت های توقف کویل اوپراتور می شود پس باید اقدام به تمیز کردن فیلتر کولر گازی خود کنید و با برس و با استفاده از صابون آن را تمیز کنید.

به یاد داشته باشید که با تعویض فیلتر کولر گازی و یا شستشوی آن می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

فن و موتور فن از مشکلات دیگری می باشد که می تواند در ایجاد این مشکل عامل اصلی باشد و باید بدانید که اگر فن به راحتی چرخش داشته باشد می تواند در برق رسانی به موتور مشکل ایجاد کند و همچنین می تواند یک نشتی در خنک کننده آن یا به اصطلاح (refrigerant line) که در صورت این مشکل باید حتما با تعمیرکار تماس بگیرید.

عیب یابی کولر گازی و برسی علت خنک نکردن کولر گازی به اندازه مناسب

در اولین اقدام باید به برسی دریچه های کولر گازی کنید که بسته نباشد و درصورتی که حتی یکی از این دریچه ها بسته باشد باید بدانید که کولر در خنک کردن تمام فضای خانه دچار مشکل شده و کم می آورد و به دلیل بسته بودن یک دریچه و پخش شدن باد گرم آن در بین دریچه های دیگر باعث میشد باد آن ها نیز گرم تر شود.

البته نشتی در کولر گازی یا (refrigerant line) یکی دیگر از عواملی مهمی می باشد که در خنک نکردن کولر گازی نقش دارد.

یکی دیگر از عواملی که در به وجود آمدن مشکل خنک نبودن باد کولر گازی موثر می باشد قدیمی بودن کولر گازی و یا فرسوده شدن آن می باشد و حتی نصب آن ناقص باشد و همچنین قدرت آن برای مساحت منزلتان کافی نباشد از عواملی است که می تواند مشکل ساز می باشد.

البته در زمینه عیب یابی اسپیلت باید بدانید که اگر کولر گازی شما قدرت بسیار بیشتری نسبت به فضای منزل شما داشته باشد و به دلیل قدرت بالای ان در خنک کردن شما زود آن را خاموش می کنید و مجدد آن را روشن می کنید و همین علت باعث می شود بهره وری بسیار کاهش یابد و همچنین اگر کولر شما نسبت به منزل کوچک باشد باعث می شود زمان بیشتری از آن استفاده نمایید و همین امر باعث خرابی آن می شود.

آموزش رفع نشت آب کولر گازی که از داخل است

برای رفع نشت آب کولر گازی در اولین اقدام برای جلوگیری از خرابی های احتمالی حتما اقدام به خاموش کردن کولر گازی کنید و امکان دارد مسیر تخلیه آب یا همان میعانات گرفته باشد و باید در اینجا اقدام به باز کردن مسیر گرفته شده کنید و به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد. اگر این موضوع حل نشد احتمال دارد تشت تخلیه کولر گازی خراب و یا دچار زنگ زدگی شده باشد و یا پمپ فشرده کولر گازی شکسته باشد که ما با سالها تجربه کاری می توانیم به صورت تخصصی اقدام به تعمیر اسپیلت شما کنیم.

نشتی آب از داخل کولر گازی می باشد

این مشکل بیشتر در روز های گرم و یا روز های مرطوب اتفاق می افتد و امکان دارد شما یک گودال آبی در زیر کندانسور ببینید و درصورتی که کولر گازی شما بدون مشکل درحال کار کردن می باشد نباید نگران باشید و هیچ اقدامی لازم نیست تا انجام دهید. در فصل تابستان کولر گازی امکان دارد که دچار یخ زدگی شده باشد و با گرم تر شدن هوا و با آب شدن یخ ها آب آن جمع شود که قطعا این مورد نیز طبیعی می باشد.

در ادامه با آموزش عیب یابی کولر گازی به دلیل اصلی می پردازیم : درصورتی که این موارد را چک کردید و مشکلی نبود باید اقدام به تعویض فیلتر کولر گازی یا تمیز کردن آن کنید که درصورتی که همچنان مشکل باقی بود باید اقدام به برقراری تماس با ما کنید تا یک متخصص در محل شما اعزام نماییم.

داشتن نشتی اب در هنگامی که کولر گازی اسپیلت خاموش می باشد

درصورتی که خنک کننده کولر گازی تمام شده باشد یا فیلتر آن از بین و یا کثیف شده باشد ممکن است در هنگام کار کولر گازی دچار یخ زدگی شود و پس از استفاده شما از کولر و خاموش کردن آن آب یخ ها باعث خیس شدن سقف خانه شود که پس از تعویض فیلتر کولر گازی درصورت پابرجا بودن مشکل با ما می توانید تماس بگیرید.

چرا کولر گازی خاموش نمی شود و یا کولر گازی از حرکت نمی ایستد؟

اگر کولر گازی را خواموش می کنید و زمان زیاد تری طول می کشد که آن در حالت کاملا خاموش قرار بگیرد و بایستد باید اقدام به تعویض فیلتر کولر گازی کنید و یا از دیگر عوامل می تواند به قدیمی بودن کولر شما و همچنین نداشتن قدرت کافی برای خنک کردن خانه شما برگردد.

عوامل دیگری که در خاموش نشدن کولر گازی موثر است؟

  • هنگامی که فن کولر گازی گیر کرده است.
  • کابل ترموستات کوتاه باشد این مشکل به وجود می آید.
  • ترموستات و یا دستگاه تنظیم حرارت به درستی کار نکند.
  • در هنگامی که سیستم مرکزی کولر گازی روشن نشده باشد.

نکته : هنگامی که سیستم مرکزی کولر گازی کار نکند یکی از مهم ترین عواملی که باعث آن می شود تنظیم نبودن ترموستات می باشد و باید با وجود این مشکل با نمایندگی آذین سرویس تماس بگیرید تا بتوانیم آن را فوری برای شما درست نماییم.

فن کولر گازی کار نمی کند

فن داخلی کولر گازی شما کار نمی کند؟ در اولین اقدام باید عملیات چک را انجام دهید چراکه احتمال دارد چیزی در آن گیر کرده باشد. در مرحله دوم اقدام به برسی فیلتر هوای کولر گازی کنید که درصورتی که آن مشکل داشت و یا مسدود بود این کار را خودتان هم می توانید انجام دهید و راه های آن را باز نمایید. درصورتی که کویل اواپراتور و یا مسیر خنک خننده آن یخ زده بود باید صبر نمایید تا کامل یخ ها آب شود و بعد از ان برسی کنید که آیا فن کار می کند؟ اگر همچنان مشکل پابرجا بود می توانید با این مرکز تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح نمایید.

هنگامی که فن کولر گازی کار نمی کند

احساس می کنید که کولر گازی شما به صورت کامل خنک نمی کند؟ باید اقدام به چک کردن قطعات بیرونی آن کنید! درصورتی که فن بیرونی خوب نچرخد و یا خوب کار نکند باید اقدام به برسی فیوز و جعبه برق آن کنید که اگر مشکل خود را برطرف نکردید باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. قطعه ای به نام خازن استارت وجود دارد و درصورت کار نکردن آن : هنگامی که کمپرسور کار می کند اما امکان دارد که موتور فن و یا همان خارن استارت کار نکند که برای تست می توانید فن را با یک وسیله خشک و غیر مرطوب حل دهید ببینید که با این کار شروع به کار خواهد کرد؟

نکته : نباید آن فن را با دست تکان دهید چراکه احتمال برق گرفتگی شدید و یا حتی دستانتان دچار آسیب شود.

2. امکان دارد موتور فن داخلی گیر کرده باشد و برسی عوامل آن : گرد و خاک و کثیف بودن فن باعث شود که فن ها کار نکند که البته امکان دارد آن خراب شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

بهتر است پس از نصب کولر گازی به صورت سالیانه حداقل یکبار در سال اقدام به سرویس کولر خود کنید و با عیب یابی کولر گازی اسپیلت خود اینکار باعث بالابردن طول عمر کولر گازی خود می شود.

درصورت داشتن هرگونه سوال می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

پاسخ به سوالات در زمینه آموزش عیب یابی کولر گازی

شماهم نیاز به راهنمایی در زمینه عیب یابی کولر گازی دارید و می خواهید به صورت کامل آموزش ببینید؟ ما در نمایندگی آذین سرویس با داشتن کارشناسان بسیار متخصص به صورت شبانه روزی اقدام به راهنمایی شما عزیزان به صورت کاملا رایگان می کنیم و البته باید بدانید می توانید از قسمت نظرات سوالات خود را برای ما ارسال نمایید.

این مرکز با دارا بودن بیش از 150 نیرو در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آماده است تا در هر ساعت از شبانه روز و یا حتی در روز های تعطیل اقدام به پیگیری مشکلات کولر شما کند و در نهایت با دانش فنی بسیار بالایی که دارد اقدام به عیب یابی و در نهایت رفع مشکل نماید.

در صورتی که نیاز به آموزش عیب یابی کولر گازی دارید و میخواهید به صورت کامل سوالات شما پاسخ داده شود می توانید از ما کمک بگیرید تا به صورت کامل اقدام به راهنمایی شما عزیزان کنیم و موردی که باید بدانید ابتدا باید این مقاله را به صورت کامل بخوانید چراکه در این مطلب اقدام به آماده کردن آموزش های اصلی را کرده ایم و شما با خواندن آن پاسخ بسیاری از سوالات را خواهید گرفت.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رمضان م گفت:

    باسلام یک دستگاه کولرگازی اسپیلت اوجنرال30000 دارم که پارسال نصب کردم الان مشکل پیداکرده روشن میشه فن بیرون هم کار میکنه ولی رو موتر که میره بعداز چند سانیه درمیاد میخاستم بدونم عیب از کجاست باتشکر

    1. ادمین گفت:

      سلام و عرض ادب. دستگاه شما به دلیل شدت جریان بالا استپ میشه. ولی احتمال داره خازن یا کمپرسور دستگاه شما خراب باشه

  2. دهقان گفت:

    باسلام علت بازنشدن دریچه اسپیلت کولرکازی اوجنرال اینورتر 30000چیه ممنونم از راهنمایی شما

    1. ادمین گفت:

      سلام باید این مورد برسی گردد و علت مشخص شود اما در صورتی که حتی خراب هم شده باشد هزینه زیادی برای تعمیر آن تعمیرکاران نخواهند گرفت.

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)