×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

مشکلات رایج یخچال فریزر

28 اسفند 1397 توسط ادمین

مشکلات رایج یخچال فریزر

در حال حاضر مواد غذایی که در یخچال فریزر خود نگهداری می کنید آب شده است؟ و یا دمای آن آنقدر زیاد می باشد که باعث شده است گوشتی که در فریزر نگهداری می کنید به رنگ سفید شود؟ یا در مبحث های دیگر به طور مثال یخچال فریزر صدای عجیب می دهد؟ یا این که در حال حاضر اصلا کار نمی کند و خاموش است؟ در هر موردی که برای شما اتفاق افتاده است اصلا شاید لازم نباشد که یک تعمیرکار به محل شما برای تعمیر مراجعه کند و شما خودتان بتونید با کمی تحقیق اقدام به یافتن عیب کنید و در نهایت اقدام به تعمیرات و رفع عیب کنید.

اما در صورتی که مشکل شما بسیار بزرگ می باشد و نمی توانید خودتان آن را رفع کنید می توانید برای تعمیرات یخچال فریزر به نمایندگی آذین سرویس اعتماد کنید و با 90 روز گارانتی یخچال خود را تحویل بگیرید و همچنین با 30 درصد تخفیف در سال 98 کار را به ما بسپارید.

ما در این مطلب اقدام به آماده سازی رایج ترین مشکلات یخچال فریزر برای شما عزیزان کرده ایم و قصد داریم تا 7 مورد را که بیشترین اتفاقی که برای مشتریان افتاده است را برای شما بیان نماییم و همچنین توضیحات کاملی برای رفع این مشکلات به شما عزیزان دهیم.

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر

صدای یخچال فریزر زیاد است

راه حل متناسب در هنگامی که صدای یخچال فریزر زیاد است : احتمال بسیار زیادی دارد که با تعویض موتور فن اواپراتور مشکل رفع شود. البته باید حتما برسی نمایید که دقیقا یخچال فریزر هایی که همین صدا را قبلا تولید می کردند و با تعویض موتور فن اواپراتور مشکلشان حل شده است؟ بعد از برسی اقدام به تعویض نمایید و در صورتی که هنوز نتوانسته اید مشکلات رایج یخچال فریزر خود را حل نمایید در ادامه همراه ما باشید.

  • در برخی موارد صدای کلیک مانند از یخساز به دلیل عبور کردن یخ ها به مخزن شنیده می شود.
  • وجود صدا به خاطر سیکل یخ زدایی که صدای سیز دارد شنیده می شود.
  • بلند شدن صدای شر شر که در هنگامی که یخ در حال آب شدن است پیش می آید یا در هنگام یخسازی در مخزن شنیده می شود.
  • صدای عجیبی که در هنگام کم و زیاد شدن فن تولید می شود از دیگر صدا های رایج می باشد.

باید بدانید کعه در صورتی که یخچال فریزر شما سالم و در حال کار کردن باشد و اصلا هیچ مشکلی در یخساز آن نباشد و یا دمای فریزر حالت عادی دارد و همچنین دما را حفظ می کند و همچنین آب را به درستی تخلیه می کند و به درستی یخ می سازد پس نباید نگران شوید چراکه به احتمال زیاد صدای تولید شده در کلیه مدل های یخچال فریزر شما وجود دارد و اصلا نشانه های خرابی نمی باشد و می توانید با خیال راحت از یخچال خود استفاده نمایید چراکه صدای یخچال فریزر حالت عادی دارد.

علت برفک زدن یخچال فریزر

در ادامه با مشکلات رایج یخچال فریزر به مشکل برفک زدن یخچال فریزر می پردازیم و در ادامه راجب این موضوع صحبت خواهیم نمود.

علت برفک زدن یخچال فریزر

ایجاد مشکل و برفک زدن یخچال فریزر و یا برعکس آن آب شدن یخ ها باعث می شود که فشار زیادی بر روی فریزر ایجاد شود و همچنین بازدهی خود را از دست بدهد که ما در ادامه در رابطه با علت برفک زدن یخچال فریزر با شما صحبت کرده ایم.

علت برفک زدن یخچال:

در ادامه با موضوع دلیل برفک زدن یخچال و یا همچنین علت یخ زدن داخل یخچال فریزر کاملا واضح می باشد چراکه باید بدانید در کلیه اجزای یخچال باید سرما در گردش باشد و در صورتی که از خارج از یخچال هوای گرم و مرطوب وارد شده باشد با عث می شود همان لحظه برفک ایجاد شود و باید برای رفع این مشکل اقدام نمایید و باید بدانید که در صورتی که اقدام به درست کردن یخچال خود نکنید با وارد شدن هوای مرطوب داخل یخچال نیز با یخ های عظیم ماجه خواهد شد.

راه حل رفع برفک یخچال:

عیب یابی مشکل برفک یخچال و همچنین راه حل رفع برفک یخچال باید دقیقا برسی شود و نسبت به جایی که برفک می زند بسیار متفاوت می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • در صورتی که برفک در اطراف درب فریزر به وجود آید بیشترین احتمالی که وجود دارد برای لاستیک های درب یخچال می باشد و این مشکل زمانی پیش می آید که درب یخچال فریزر به خوبی بسته نشده باشد و هوا داخل یخچال وارد شود این مشکل پیش می آید و در صورت برسی ادامه راه حل رفع برفک یخچال را باهم برسی می نماییم. البته یک نکته بسیار مهم می باشد آن هم شاید این مشکل بابت زیاد پر کردن داخل یخچال باشد و به خاطر گستردگی و پر بودن داخل آن باعث میشود که درب یخچال کامل بسته نشود.
  • البته نکته دیگری در زمینه علت برفک زدن یخچال فریزر وجود دارد آن می تواند از واشر یا اینکه بست درب باشد که باعث جلوگیری از چسبندگی درب یخچال و لاستیک های آن می شود! پس حتما اقدام به برسی این مورد کنید و کل درب را مشاهده نمایید که کامل چسبیده باشد و جای عبور هوا نباشد.
  • در ادامه با مبحث مشکلات رایج یخچال فریزر : در صورتی که برفک کم است و در همه جای یخچال فریزر دیده می شود اصلا جای نگرانی ندارد چراکه این مشکل فقط در زمانی به وجود می آید که دمای فریزر در پایین ترین دما قرار داده شده باشد و دستگاه اصلا فرصت نکند که رطوبت و سرما را از داخل یخچال به بیرون هدایت کند و بیشتر زمان مشاهده می کنید که یخچال روشن است و باید دمای فریزر را بر روی 0 فارنهایت و دمای یخچال در حدود 37 فارنهایت یا 3 سانتیگراد تنظیم شده باشد.
  • در صورتی که برفک در همه جای یخچال وجود داشته باشد و آن حجیم و زیاد باشد می تواند به دلیل این باشد که درب یخچال برای مدت طولانی باز مانده است و همین مورد باعث شده است که یخ زیادی در تمام یخچال دیده شود و باید اقدام به آب کردن یخ ها کنید و سپس مجدد یخچال را به پریز برق متصل کنید و مشکلتان حل خواهد شد.
  • در زمانی که برفک در عقب یخچال فریزر قرار دارد و دقیقا سمت لوله و سیم پیچ اواپراتور برفک ها جمع می شود نشانه ای از مشکل جدی در چرخه یخ زدایی وجود دارد. البته برای حل مشکل باید نسبت به دستگاه خود موارد را برسی نمایید : شاید مشکل از خراب شدن هیتر باشد یا بیمتال و یا مشکل از خراب شدن سنسور یخ زدایی و همچنین تایمر یخ زدایی یا برد کنترل کننده باشد و در نهایت باید اقدام به عیب یابی یخچال فریزر توسط فنی کار کنید که با ابزار های خود و تجربه داشتن اقدام به عیب یابی کنید.
  • امکان دارد در خانه ای که در حال زندگی می باشید رطوبت بالایی وجود داشته باشد و هربار که اقدام به باز کردن درب یخچال می کنید مقداری از این رطوبت وارد یخچال شده و همین امر باعث برفک زدن یخچال می شود که البته هیتر برای آب کردن این برفک ها اقدام می کند.

علت خاموش نشدن یخچال در هنگام کارکردن طولانی یخچال

در ادامه با برسی موضوع علت خاموش نشدن یخچال فریزر در هنگام کار کردن طولانی مدت یخچال باید بدانید که با روشن بودن پیاپی یخچال مصرف برق شما بسیار بیشتر می شود و همچنین همین امیر باعث می شود با مرور زمان یخچال به صدا بی افتد و صدای آن در حال بیشتر شدن باشد.

با برسی های صورت گرفته از دلایل خاموش نشدن یخچال فریزر و کار کردن مداوم یخچال می تواند آلودگی ها و همچنین گرد و غبار باشد که در پشت یخچال و در جایی که کویل ها و یا لوله های کندانسور یخچال وجود دارد جمع شده باشد و البته تنها کافیست با جابجایی یخچال فریزر و دسترسی به پشت ان اقدام به تمیز کردن و نظافت آن کنید و اقدام به پاک کردن گرد و غبار از کویل های کندانسور کنید و البته توجه داشته باشید که به برق متصل نباشد یخچال و پس از تمیز کردن آن را به برق متصل کرده و از ان استفاده نمایید.

از دیگر مواردی که  جزو دلایل خاموش نشدن یخچال و همچنین کارکرد بیش از حد یخچال فریزر مرتبط می باشد و حتما باید آن را برسی نمایید تنظیم دمای یخچال فریزر بوده که بر روی دمای پایین تنظیم شده است که همین امر باعث می شود که یخچال به صورت مداوم روشن باشد و اصلا خاموش نشود و از اصلی ترین موضوع برای کاهش عمر مفید یخچال فریزر می باشد و همچنین مواد غذایی داخل ان با یخ زدگی شدید مواجه می شود و مصرف برق بسیار بالا می رود و همچنین در صورتی که یخچال فریزر خاموش نمی شود و به صورت مداوم در حال کار کردن باشد و بیش از اندازه فضای داخل خود را خنک کند باعث یخ زدن مواد غذایی درون خود می شود. از دیگر موارد و علت خاموش نشدن یخچال فریزر پس تنظیم نبودن دما می باشد و باید بدانید درصورتی که می خواهید مواد غذایی یخ نزند و به خوبی خنک بماند و فاسد هم نشود دما را بر روی ۲/۸ تا ۴/۴ تنظیم نمایید که برای برسی دقیق دما می توانید با کمک یک دما سنج با موفقیت اقدام به تست این موضوع کنید.

در صورتی که با موارد گفته شده در بالا مشکل شما حل نشد باید بدانید که نیازی به تعمیر یخچال سامسونگ خود ندارید و باید به صورت گسترده تری اقدام به برسی موارد گفته شده کنید که در ادامه از دیگر علت های خاموش نشدن یخچال را برایتان خواهیم گفت و با برسی آنها شما می توانید به نتیجه مطلوبی برسید.

علت اتومات نکردن یخچال یا روشن نشدن یخچال

اتومات نکردن یخچال و یا روشن نشدن یخچال دلایل گسترده ای دارد و قطعا جزو مواردی است که فورا باید برای رفع آن به دلیل خطر فاسد شدن مواد غذایی اقدام نمایید. همانطور که مشخص می باشد روشن نشدن یخچال در کم تر از چند ساعت یخ مواد غذایی را اب می کند و در مدت کوتاهی آنها شروع به فاسد شدن می کنند و چه بد که در ساعاتی این اتفاق بی افتد که دسترسی به تعمیرکار وجود نداشته باشد. البته علت اتومات نکردن یخچال یا مشکل بسیار مهم تر آن یعنی علت روشن نشدن یخچال به عوامل زیادی بستگی دارد و شاید بتوانید برخی از موارد را خودتان حل نمایید و ما آن را به شما خواهیم گفت البته باید بدانید که بیشتر مواقع نیاز است که تعمیرکار یخچال فریزر به محل شما برای انجام عیب یابی و تعمیر حاضر شود و البته در ادامه راه های رفع مشکل را خواهیم گفت.

ما در ادامه می خواهیم درباره علت روشن نشدن یخچال به شما عزیزان کمک کنیم و در صورتی که نتوانستید مشکل خود را حل کنید می توانید در قسمت نظرات از ما سوالات خود را بپرسید تا ما در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

  • چک کردن فیوز برق : درست است که این مورد بسیار کم پیش می آید که اتفاق بی افتد و شما عزیزان متوجه آن نشوید اما ما برای کم کردن ضریب خطا توصیه می کنیم که اقدام به چک کردن برق در پریز کنید و در ادامه با صحبت های ما همراه باشید.
  • خراب شدن برد کنترل الکترونیکی : در این مورد یعنی برد کنترل یخچال که یکی از مهم ترین قطعات الکترونیکی حساس و همچنین گران قیمت می باشد احتمال خرابی وجود دارد که دقیقا کار این قطعه تنظیم دمای یخچال می باشد که دستور خاموش و روشن شدن به کمپرسور می دهد و باید این قطعه را تست نمایید و بهتر است توسط یک فنی کار اقدام به تست این قطعه گران قیمت کنید که در صورت سالم بودن با نداشتن تجبه آن را خراب نکنید چراکه  با تنها ایجاد ایراد کوچک در برد کنترل الکترونیکی یخچال دیگر نمی توانید انظار داشته باشید که یخچال روشن شود و یا خاموش شود که یکی از علت اتومات نکردن یخچال همین مورد می باشد.
  • خراب شدن سوئیچ کنترل دمای سرد : این قطعه بسیار مهم که به آن کنترلر دما هم گفته می شود کار اصلی آن راه اندازی کردن کمپرسور و همچنین فن می باشد و جالب است بدانید که تا زمانی که فن ها روشن و شروع به کار نکنند موتور و یا کمپرسور یا یخچال فریزر روشن نمی شود و در صورتی که عیب پیدا کرده باشد باید توسط یک فنی کار به صورت کامل برسی گردد و در نهایت آن تعمیر گردد.
  • مشکل در رله اورلود : در هنگامی که یخچال در حال کار کردن می باشد و متوجه صدای کلیک کم و خفیف شدید و بعد از این موضوع با روشن نشدن یخچال و فریزر خود مواجه شدید باید بدانید که می تواند مشکل از رله اورلود باشد و همین امر باعث اصلی و علت روشن نشدن یخچال باشد و باید بدانید این مورد را نمی توانید خود انجام دهید و حتما باید توسط یک متخصص انجام شود و با تست هایی که با کمک ابزار های موجود می گیرد به صورت دقیق می تواند متوجه شود که رله اورلود خراب است یا خیر و می توانید برای این کار با نمایندگی آذین سرویس تماس بگیرید.

یخچال فریزر کار نمی کند

پاسخ های احتمالی برای رفع مشکل : کنترل های الکترونیکی باید عوض شوند و قبل از انجام باید چک کنید که آیا چراغ های داخلی یخچال و همچنین یخچال فریزر روشن می شوند یا خیر؟ در صورتی که پس از تست متوجه شدید که چراغ ها روشن نمی شوند احتمال دارد که برق به دستگاه نرسد و باید به صورت کامل اقدام به چک کردن کنترل های یخچال فریزر خود کنید تا عیب را رفع نمایید و در ادامه برسی می نماییم :

  • نمایشگر حالت دمو یا همان حالت فروشگاهی که در یخچال فریزر های جدید وجود دارد که در برخی موارد که تشخیص دهد یخچال را بدون تولید سرما روشن می کند و باید توجه داشته باشید که شاید تنظیمات بر روی دمو رفته باشد و برای این مورد باید اقدام به چک کردن تنظیمات کنید و در صورت رفتن بر روی حالت دمو آن را مجدد تنظیم نمایید و باید بدانید که با تنظیم درجه دمای داخل یخچال مشکل رفع می شود.

تنظیم درجه دمای داخل یخچال

  • می خواهیم در رابطه با نحوه تنظیم درجه یخچال بیشتر با شما عزیزان صحبت نماییم : موارد دیگری که باید برسی کنید 1- احتمال دارد که یخچال فریزر به برق متصل نباشد و همچنین تنظیمات آن بر روی حالت خاموش تنظیم شده باشد که باید آن را درست نمایید و با تنظیم درست این مشکل را رفع نمایید البته در یخچال های جدید می توانید به صورت دقیق تنظیم دما را اتوماتیک قرار دهید و به صورت هوشمندانه یخچال نسبت به دمای داخلی کمپرسور را روشن و خاموش می کند. حتما توجه داشته باشید که یخچال به برق متصل شده باشد چراکه گاهی اوقات برخی از افراد این مورد را چک نمی کنند و با حضور تعمیرکار متوجه می شوند که فقط علت وصل نبودن یخچال فریزر به برق بوده است.
  • در صورتی که متوجه شدید یخچال برق ندارد و حتی لامپ های داخل ان روشن نمی شود باید اقدام به چک کردن پریز برق نمایید و یک وسیله دیگر را به پریز وصل کنید مانند سشوار و آن را روشن نمایید و در صورت روشن نشدن قطعا مشکل پریز برق می باشد و باید اقدام به عیب یابی علت برق نداشت داخل پریز کنید. باید بدانید که ترموستات یخچال در صورت خرابی می تواند عامل اصلی در روشن نشدن دستگاه باشد.

یخچال فریزر خنک نمی کند یا دمای یخچال گرم می باشد

برسی و راه حل پیشنهادی : در صورتی که ترموستات یخ زدایی به خوبی کار نمی کند باید آن را تعویض نمایید و باید بدانید که در حالت طبیعی دمای فریزر باید بین 0 تا 5 فارنهایت باشد و در مواردی که فریزر بسیار گرم است اما یخچال دمای مناسبی را دارد باید اقدام به چک کردن موارد زیر کنید :

  • باید دقت داشته باشید و حتما چک کنید که به اشتباه دمای فریزر به اشتباه بر روی دمای بالا تنظیم نشده باشد و در صورتی که مشاهده کردین این مورد وجود داشته است باید آن را بر روی منفی 18 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید و مشکل رفع می شود.
  • باید بدانید که نباید مواد غذایی را به صورت فشرده در فریزر خود قرار دهید و حتما نباید فشرده آن هارا در کنار هم بچینید و باید حداکثر 80 درصد فضای یخچال فریزر را پر نمایید تا هوای سرد بتواند در اطراف مواد غذایی گردش داشته باشد و همچنین مانع از بسته شدن درب یخچال نشود و با این مشکلات به خوبی مواد غذایی خنک نمی شوند و قسمتی از آن ها گرم می ماند که امکان فاسد شدن وجود دارد.
  • در صورتی که مواد غذایی زیادی را در یخچال نمی خواهید قرار دهید بهتر است که آن هارا متراکم کنید و همه آن ها را در یکجا قرار ندهید و با متراکم کردن آن ها در قفسه های موجود از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
  • حتما چک نمایید که دما بر روی تعادل باشد و دمای داخل یخچال بر روی 13 درجه سانتیگراد باشد و همچنین باید بدانید که در صورتی که دما آنقدر زیاد باشد باعث یخ زدگی مواد غذایی می شود و همچنین در صورتی که دما کم باشد هرچقدر یخچال فریزر کار کند نمی تواند به خوبی دمای داخل را پایین آورد و همین ناتوانی باعث می شود که مواد غذایی کم کم فاسد شوند که باید حتما به دمای داخل یخچال دقت نمایید.

از دیگر مواردی که می تواند مشکل ساز شود برای یخچال :

  • اشکال می تواند از یخ زدائی باشد و در صورتی که مشاهده کردید که در پشت یخچال فریزر در کنار سیم پیچ اواپراتور برفک زده است و یا به شدت یخ زده باشد یکی از علت های اصلی این مورد به خاطر خرابی هیتر یخ زدایی می باشد که باید ان را با کمک یک فنی کار تعویض نمایید تا مشکل رفع شود.
  • ممکن است مشکل از ترموستات یا دماسنج و همچنین مانیتورینگ یخچال باشد که نتواند به درستی دمارا اندازه گیری کند و نسبت به آن دما را کم و زیاد کند.
  • امکان دارد که برد کنترل اصلی نتواند دما را به درستی تشخیص دهد و یا آن را بخواند.
  • احتمال این وجود دارد که گاز یخچال تمام شده باشد و یا یک نشتی در لوله وجود داشته باشد و از رسیدن گاز کافی به یخچال جلوگیری کند.

ریختن آب روی طبقه زیرین فریزر

احتمال دارد که آب تخلیه در بین راه یخ زده باشد و باعث شده باشد که کمی آب بر روی طبقه زیرین فریزر ریخته شود  و احتمال دارد موارد زیر علت اصلی ریزش آب باشد.

  • احتمال دارد به دلیل آب شدن یخ های مکعبی این مشکل پیش آید.
  • ریختن آب در هنگام پر کردن و برای آشامیدن
  • در صورتی که یخچال شما آبسردکن داشته باشد امکان دارد که مخزن آن دچار نشتی شده باشد و باعث شود کم کم اب چکه کند بر روی طبقه زیرین یخچال و برای رفع این مشکل باید لوله های آب شهری که به یخچال متصل است را چک نمایید و در نهایت اقدام به چک کردن مخزن خود ابسردکن کنید که شاید در آنجا آب چکه نماید.
  • در صورتی که آب از داخل خود فریزر می باشد احتمال دارد که مخزنی که برای جمع شدن آب قرار داده شده است به دلیل برفک زیاد و آب شدن آن و پر شدن فضای سینی در نظر گرفته شده باعث شود که آب بر روی کف و طبقه زیرین یخچال فریزر ریخته شود و در نهایت سعی کنید که در مدت کوتاهی درب یخچال را ببندید تا از هدر رفتن سرما جلوگیری به عمل آورید.
  • در مواقعی که یخچال به صورت اتومات به سیکل یخ زدایی می رود و یا خودتان آن را تنظیم می کنید برای آب کردن یخ ها این امکان وجود دارد که مخزن آن پر شده باشد و باعث شود که قطره قطره آب برو روی پایین یخچال و همچنین خارج از یخچال ریخته شود.
  • البته در نظر داشته باشید که مغزن آب را باید دقیقا بر سر جای خود قرار دهید و کمی ناقصی در جا زدن آن باعث می شود که شیب پیدا کند و حالت صاف بودن خود را از دست دهد و آب پس از پر شدن سرازیر شود و کف یخچال را خیس نماید.

در مقاله بالا برای شما عزیزان اقدام به آماده سازی ۷ مورد از مشکلات رایج یخچال فریزرکردیم و اقدام به پیشنهاداتی برای حل موارد گفته شده کردیم و در پایان در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با شماره های 02177612939 و یا 09122803982 تماس بگیرید و از خدمات شبانه روزی آذین سرویس بهرمند شوید.

به صورت کلی باید بدانید که در صورت بروز مشکل در یخچال فریزر شما نباید به هیچ عنوان در صورتی که می دانید مشکل از قطعه ای حساس می باشد آن را حتی عیب یابی کنید! چراکه احتمال هرگونه خرابی وجود دارد و شاید هزینه های بالایی را به خاطر همین کار کوچک مجبور شوید که بدهید.

ما به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می توانیم به صورت شبانه روزی با شماره 09122803982 در خدمت شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)