×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

صرفه جویی و کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی

26 خرداد 1398 توسط ادمین

به نقل از نمایندگی آذین سرویس کولر گازی ، از جمله وسایل سرمایشی است که اگر هر بار اسم آن به گوشتان بخورد اولین چیزی که به ذهنتان می رسد مصرف برق بسیار زیاد آن می باشد. و اگر کسی از آن استفاده می نماید اولین چیزی که برایش آزار دهنده است پول برق زیاد آن است.

اما چگونه می توان مصرف برق کولر گازی را کاهش داد؟ نکاتی مهم درباره صرفه جویی و کاهش هزینه مصرف کولر گازی وجود دارد که در صورت دانستن و رعایت آن ها می توان مقداری در هزینه و مصرف برق صرفه جویی نمود.

کاهش مصرف برق کولر گازی

استفاده از کولر گازی کم مصرف

اولین و مهمترین امر برای کاهش مصرف برق ، استفاده از نوع کم مصرف و بهینه ترین مدل کولر گازی می باشد که با داشتن تکنولوژی های جدیدی که روی آن ها اعمال شده است مصرف برق را کاهش داده و شما می توانید با داشتن هزینه هایی بسیار کمتر از این سیستم سرمایشی بهره مند شوید.

برطرف کردن مشکل فنی کولر گازی

دیگر وقت آن رسیده است که با هزینه های جاری و بسیار بالا در زندگی با یک بار تدبیر در میزان هزینه های خود نیز صرفه جویی نمایید.

در صورتی که کولر گازی شما دارای مشکلات فنی باشد و میزان بازدهی پایینی را داشته باشد در این زمان نیز شما شاهد مصرف بیشتر برق در کولر گازی خود خواهید بود.

داشتن تنظیمات درست، انجام سرویس های لازم در کولر گازی توسط یک فرد ماهر و سرویس کاری که بلده کار باشد می تواند سبب درست کار کردن کولر گازی و در نهایت کاهش چشمگیری را در مصرف برق شاهد خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه : نشت گاز فریون در کولر گازی

تعویض قطعات و لوازمی که باعث کند شدن و گرفتگی در سیستم کولر گازی می شود می تواند برای کاهش مصرف برق اثری مفید را داشته باشد، با عوض کردن فیلترها و شستشوی توری های فلزی و تمیز کردن کولر گازی می توان مانند تنفس آزاد و رها شده از هوایی مطلوب تر بهره مند شد و در مصرف برق نیز کمی صرفه جویی نمود.

مهم ترین و اساسی ترین دلیل برای کاهش مصرف برق کولر گازی درست کار کردن و بالا بودن بازدهی در سیستم کولر گازی شما می باشد.

به یاد داشته باشید با انجام سرویس های منظم و داشتن برنامه ریزی در زمان استفاده می توان بهینه تر مصرف برق داشت و با این کار هزینه های جانبی برق کولر گازی شما هم کمتر می شود.

برنامه ریزی زمان استفاده

در صورتی که شما شاغل هستید و یا این که ساعات زیادی را در منزل نیستید می توانید با داشتن یک برنامه دقیق تر از روشن ماندن دایمی کولر گازی خود جلوگیری نمایید و به این امر از هدر رفتن انرژی جلوگیری می نمایید و با این کار می توانید به مقدار زیادی مصرف را کاهش دهید.

اما نکته قابل توجه این است که تنظیم کردن ساعت مصرف برق نیز در هزینه برق اثرگذار می باشد.

دمای منزل و یا محل کار شما می تواند با توجه به خواسته های شما درست در زمان بندی شما در زمانی که مد نظرتان است تنظیم گردد.

پیشنهادی : تعمیر یا تعویض کولر گازی

توجه فرمایید کولر گازی با ترموستات هایی که برایشان تعریف می شوند شروع به کار کردن می نمایند و با رسیدن به دمای مطلوب و مورد نظر شما از کار باز می ایستد.

راه حل دیگر برای کاهش مصرف برق استفاده از ترموستات های قابل برنامه ریزی است، با انجام این کار می توانید کولر گازیتان را برای ساعات مختلف روز برنامه ریزی نمایید.

با استفاده از این نوع ترموستات های قابل زمان بندی دیگر کولر گازی شما در ساعاتی که شما تمایل ندارید کار نمی کند و با بهینه کردن مصرف برق، هزینه های شما بسیار کمتر خواهد شد.

مکان نصب کولر گازی

از دیگر مواردی که در مصرف انرژی در سیستم سرمایشی گازی موثر است داشتن محل درست نصب کولر گازی در منزل و یا محل کار شما می باشد.

اگر کولر گازی در محل درست خود نصب نشود ممکن است سبب هدر رفتن سرمایش شما و در نتیجه زیاد شدن هزینه برق مصرفی شما گردد.

کولر گازی شما نباید در قسمت هایی از محیط نصب شود که سرمای تولید شده به سمت خروجی ها مانند درب و پنجره هدایت شود چرا که در این صورت هوای سرد تولید شده هدر می رود و با توجه به این موضوع موتور کولر گازی شما مجبور به کار کردن مضاعف و فشار بیشتر می شود که در نهایت مصرف بیشتر برق را به دنبال خواهد داشت.

برای کاهش مصرف برق کولر گازی چه کاری باید انجام داد ؟

می توان با استفاده از کولر گازی اینورتر تا حد زیادی این مشکل مصرف برق را رفع نمود و خب در صورتی که نمی دانید اینورتر چیست پیشنهاد می شود که مطلب مربوطه را مطالعه نمایید تا از مزیت های بسیار عالی این دستگاه آگاه شوید.

در سال های اخیر همانطور که می دانید کشور عزیزمان با مصرف بسیار بالایی در سال مواجه می شود و همین امر باعث می شود برای این که کلیه کشور بتوانند از برق استفاده نمایند در برخی از ساعات مخصوصا در تابستان برق قطع خواهد شد و هر منطقه به صورت ساعتی در روز این مشکل قطعی برق را دارد.

دلیل اصلی آن مصرف بسیار بالا و صرفه جویی نکردن در مصرف برق می باشد و باید کلیه شهروندان و هموطنان عزیزمان بیشتر اقدام به مطالعه مصرف برق کنند تا در آینده این مشکل دیگر به وجود نیاید.

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از قسمت نظرات اقدام به پرسش سوالات خود نمایید تا دقایقی دیگر ان را پاسخ خواهیم داد.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)