×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه

2 شهریور 1398 توسط

انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه : همان طور که می دانید کولر های گازی از وسایلی هستند که مصرف برق بسیار بالایی دارند و در اکثر مواقع در فصل های گرما پر مصرف ترین وسیله خانه ها کولر گازی است. پس هنگام خرید آن ها نکات مهمی وجود دارند که باید در نظر گرفت.

اگر مردم در هنگام خریدن کولر گازی شرایط آب و هوایی محل زندگی خود را بررسی کنند و با توجه به آن مشخصات کولر گازی مورد نظر خود را انتخاب کنند، هم باعث افزایش طول عمر کولر گازی می شوند و هم اینکه حدود 10 درصد از هزینه ها و مصرف آن می کاهند.

به دلیل همین اهمیت تصمیم گرفتیم تا در این راهنما نکات مهم در انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه را به شما عزیزان آموزش دهیم. البته که در انتخاب محصول مناسب باید پارامترهای دیگری را در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ خانه مراجعه کنید.

انتخاب کولرگازی بر حسب آب و هوای منطقه

راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه

در کل کولر های گازی از نظر کلاس آب و هوایی به سه نوع معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری (T3) تقسیم می شوند که درباره کلاس آب و هوایی هر کولر روی برچسب انرژی آن اطلاعاتی درج شده است. مثلا کولر هایی که برای آب و هوای گرمسیری مناسب هستند می توانند در مناطقی مانند خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که گرمسیری هستند مورد استفاده قرار بگیرند. بر ساس این دسته بندی انتخاب کولرگازی بر حسب آب و هوای منطقه بسیار آسان تر شده است.

پیشنهادی : نحوه شارژ گاز R410a برای کولر گازی اینورتر

کوار های گازی نوع T1 در مناطقی که حداکثر دمای آنها 43 درجه سانتی گراد است کاربرد دارند. البته به تازگی بعضی سازنده ها آنها را مناسب برای حداکثر دمای 46 درجه سانتی گراد نیز می سازند. از این نوع کولر گازی می توان در مناطق نیمه شمالی ایران و شهر های تهران و کرج استفاده کرد.

کولر های نوع T3 می توانند در حداکثر دمای 52 درجه سانتی گراد عملکرد مناسبی داشته باشند. البته بعضی مدل های آنها در دما های 55 تا 60 درجه سانتی گراد هم می توانند به خوبی کار کنند. به همین دلیل از این نوع کولرها در مناطق گرمسیری مثل هرمزگان و بوشهر و خوزستان و شهر هایی از سیستان و بلوچستان استفاده می شود.

برچسب انرژی محصول

انتخاب کولرگازی بر حسب آب و هوای منطقه

در هنگامی که می خواهید کولر گازی بخرید باید به برچسب انرژی آن توجه کنید. با توجه به این برچسب ها و اطلاعاتی که روی آنها درج شده است شما می توانید انواع مختلف کولر گازی را با توجه به شاخص مصرف انرژی که از A تا G رتبه بندی شده با هم مقایسه کنید. اکثر کولر گازی ها ترموستات دارند که برای تنظیم دما به کار می روند. مثلا دمای مناسب برای فصول گرم بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد است و ترموستات باعث می شود که وقتی دمای محیط به این دما رسید، کولر به طور اتوماتیک خاموش شود تا برق و انرژی کمتری مصرف کند.

علاوه بر  در نظر گرفتن نکات مهم انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه ، یکی دیگر از راه هایی که می توان با آن مصرف انرژی کولر های گازی را کاهش داد، تمیز کردن کندانسور آن است. این کار باعث می شود که جریان هوا به خوبی از آن عبور کند. همچنین بهتر است کولر گازی در مسیر باد نصب شود تا حرارت موجود در کندانسور زیاد شود و هم کولر عملکرد بهتری داشته باشد و هم انرژی برق مصرف شده کاهش یابد.

برای اینکه کولر گازی برق کمتری مصرف کند به چه نکاتی می توان توجه کرد؟

علاوه بر رعایت نکات مهم انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه ، می توانید از طرق زیر برق مصرفی کولر گازی را کاهش دهید.

  1. برای افزایش بازدهی کولر های گازی پنجره ای می توان در آن ها اینورتر نصب کرد.
  2. نصب کندانسور در سایه باعث می شود که انرژی کمتری هدر برود.
  3. بهتر است کندانسور در سایه نصب شود تا حرارت موجود در آن زیاد شود و علاوه بر افزایش راندمان کولر، کاهش مصرف انرژی را نیز به همراه داشته باشد.
  4. کولر باید در مکانی نصب شود که پشت آن فضای مورد نیاز برای گردش هوا وجود داشته باشد.
  5. سرویس کولر و تمیز کردن فیلترها و رادیاتورها برای کاهش مصرف انرژی بسیار مهم هستند و بهتر است که در موعد مقرر یک متخصص این کار را انجام دهد.
  6. در مناطق با اقلیم آب و هوایی گرم، می توان با کاشتن یک درخت در نزدیکی کولر گازی 10 تا 15 درصد در مصرف برق صرفه جویی کرد. همچنین با اینکار فضای سبزی هم در محل زندگی شما ایجاد می شود.
  7. بهتر است در هنگامی که کولر گازی روشن است برای روشنایی خانه از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.
  8. باید کولر گازی را در درجه دمایی تنظیم کرد که با دمای محیط متناسب باشد. این کار مانع از سرد شدن بیش از حد محیط می شود. مناسب ترین دما برای تنظیم کولر گازی بین 20 تا 25 درجه است. البته که یاید انتخاب کولر گازی بر حسب آب و هوای منطقه صورت پذیرد.
  9. بهتر است از وسایلی که گرما تولید می کنند و دمای محیط را بالا می برند در زمانی استفاده کنید که هوا خنک تر است زیرا کار کردن همزمان آنها با کولر گازی باعث می شود که کولر شما انرژی بیشتری را برای تنظیم دمای هوا صرف کند. این وسایل می توانند اتو، سماور، لامپ های پر مصرف و هر چیز دیگری باشند.
  10. بهتر است کولر های گازی را خریداری کنید که اینورتر دارند.

مطالب پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)