×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

بوی سوختگی جاروبرقی

31 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

آموزش تعمیر جاروبرقی : شما نیز ممکن است پس از روشن کردن جاروبرقی و استفاده از آن ، متوجه بوی سوختگی جاروبرقی شده باشید به یاد داشته باشید عواملی متعددی می تواند دلیل این موضوع باشد اما مهم ترین موضوع این است که هر چه زودتر به داد این موضوع برسیم تا خرج زیادی روی دستمان نگذارد، در صورتی که به این موضوع توجه نداشته باشید در نهایت ممکن است این بوی سوختگی که حتما یک علت دارد منجربه سوختن موتور جاروبرقی شود.

بوی سوختگی جاروبرقی

نکات قابل توجهی وجود دارد که شما در هنگام استفاده از جاروبرقی باید مدنظر داشته باشید استفاده مداوم و برای مدت زمان طولانی حتما می تواند سلامت جاوبرقی شما را به خطر بیندازد و ممکن است که بوی سوختگی جاروبرقی به همین دلیل باشد ، با وجود این که جاروبرقی های جدید دارای قدرت موتور بالاتر ، آلیاژ بهتر در ساختار و همچنین توان موتور بالایی دارند و می توانند مدت زمان بیش تری را برای شما کار کنند باز با این وجود فشار آمدن بیش از حد توان آن می تواند مشکل ساز شود.

تخصصی ترین مرکز تعمیرات جاروبرقی در تهران به صورت شبانه روزی

دليل بوی سوختگی جاروبرقی

دليل بوی سوختگی جاروبرقی می تواند توسط عوامل زیادی افاق بیفتد که هرچه سریع تر باید مورد بررسی قرار بگیرد ، در صورتی که بوی سوختگی از جاروبرقی خود احساس کردید هرچه سریع تر آن را خاموش کنید و در عرض چند ثانیه مواردی را که خدمتتان گفته می شود بررسی نمایید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود فقط به این نکته توجه داشته باشید سر خود و بدون مهارت دست به آچار و پیچ گوشتی نشوید ، در صورت عدم توجه به نکات ایمنی و عدم مهارت در بررسی نه تنها دليل بوی سوختگی جاروبرقی پیدا و رفع نمی وشد بلکه ممکن است که آسیبی به یک قسمت دیگر در جاروبرقی زده شود.

دليل بوی سوختگی جاروبرقی

موارد متعددی وجود دارد تا این که باعث ایجاد بو در جاروبرقی شما شود که حتما باید توسط یک فرد متبحر مورد بررسی قرار بگیرد تا این که بتوانید از خطر سوختن موتور جاروبرقی در امان بمانید چرا که امروزه با افزایش هزینه های جانبی ، هزینه تعویض موتور هم خود یک هزینه به شمار می آید که در صورت انجام نادرست و علت یابی اشتباه ممکن است برای شما حساب شود. مواردی مانند پاره شدن تسمه و درجا کارکردن جاروبرقی ، پر بودن کیسه جاروبرقی و سایر عوامل می تواند بوی سوختگی ایجاد نماید عمدتا تمامی مواردی که باعث انسداد ، گرفتگی و در نتیجه فشار آمدن به موتور جاروبرقی شود می تواند دلیلی برای ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی شما باشد و یا در مواردی گیر کردن چیزی و از بین رفتن آن باعث این موضوع می شود.

پیشنهاد مطالعه : افزایش قدرت مکش جاروبرقی

بوی بد جاروبرقی

در صورت حس کردن بوی بد جاروبرقی می توانید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید تا این که مشکل را در صورت امکان خود رفع نمایید ، بوی بدی که از جاروبرقی شما خارج می شود چیزی شبیه بوی داغ شدن موتور و سوختگی مانند که از شدت گرمای داغ شدن سیم پیچی ممکن است ایجاد شده باشد.

در مواردی که بوی بد جاروبرقی را احساس نمودید میتوانید با چک کردن هوای ورودی از فیلترها ، از صحت و سلامت این فیلترها اطمینان حاصل نمایید چرا که با مسدود بودن این مسیر و عدم ورود هوا ممکن است که فشار وارد شده باعث داغ شدن موتور و در نتیجه باعث ایجاد بوی بد شود و یا گاها به دلیل پر بودن جارو برقی و جا نداشتن در کیسه جاروبرقی ممکن است که این مشکل رخ داده باشد. در ادامه در مورد نحوه تعمیر و رفع این موارد خدمتتان مطالبی را اریه خواهیم داد.

تعمير بوی سوختگی جاروبرقی

به یاد داشته باشید بهتر است که برای تعمير بوی سوختگی جاروبرقی حدالامکان خوتان وارد عمل نشوید و این کار را به یک تعمیرکار ماهر که اهل فن می باشد واگذار کنید هر چند مواردی را می توانید خوتان با یک بررسی و دقت انجام که این موارد را خدمت شما ارایه می دهیم اما مواردی را که نیاز به انجام تعمیر و یا تعویض با دقت بالا دارد باید توسط تعمیرکار انجام بگیرد.

فرض کنید شما در حال استفاده از جاروبرقی خود هستید و به طور ناگهانی بود بدی از جاروبرقی شما خارج می شود چیزی شبیه بوی سوختگی سیم و پلاستیک در این حالت ممکن است موتور جاروبرقی شما نیم سوز شده باشد برای حل این مشکل و تعمير بوی سوختگی جاروبرقی باید سیم پیچی آن را عوض نمایید که البته این کار نیاز به تخصص دارد و خود شما نمی توانید از پس این مشکل بربیایید حتی می توانید موتور را تعویض نمایید تا خیالتان از هر بابت راحت تر باشد چرا که از لحاظ هزینه هم فرق زیادی میان این دو کار وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه : علت کم شدن مکش جاروبرقی

در مواردی که برس برقی شما دچار مشکل شده باشد نیز باید برای تعویض آن اقدام نمایید،دیگر دلیل سوختگی اتصالات برقی و سوختن فیوزها می باشد که با ایجاد اتصال برق باعث خراب شدن و ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی شما می شود توجه داشته باشید بایستی با مولتی متر این موضوع را بررسی نمایید ، پاره شدن تسمه نیز موضوع دیگری است که با عوض کردن آن می توان مشکل را به سادگی حل نمود.

در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید در هر لحظه سوالات خود را از قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید و دقایقی بعد پاسخ خود را از سایت مشاهده فرمایید.

مطالب مرتبط :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)