×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

تست فشار کمپرسور کولر گازی | برسی سالم بودن کمپرسور – آذین سرویس

16 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

در این مطلب برای شما عزیزان درباره تست فشار کمپرسور کولر گازی یک آموزش بسیار کاملی را آماده کرده ایم و قصد داریم تا به صورت کامل شما را در تشخیص عیب و خرابی کمپرسور راهنمایی کنیم. چگونه می توان متوجه شد که کمپرسور سالم است؟ کلیه راه های موجود را در ادامه باهعم برسی خواهیم کرد.

تست فشار کمپرسور

تست فشار کمپرسور کولر گازی

در ادامه مطلب تست کمپرسور در این مقاله برای شما عزیزان درباره تست فشار کمپرسور صحبت خواهیم کرد که البته یکی از عواملی که باعث بروز خرابی در کمپرسور می شود و نیاز است تا آن را تعویض نماییم این مورد می باشد.

اگر در تست های قبلی که انجام دادید و از لحاظ مکانیکی و الکترونیکی ایرادی را در آن پیدا نکردید و متوجه بودید که تست صدا کمپرسور نیز بی مشکل بوده است و با وجود داشتن شارژ گاز و اطمینان از رطوبت هوا باز هم نمی توان آن انتظار سرمایشی را از اسپلیت داشت امکان از فشار افتادن کمپرسور وجود دارد و باید برسی های بسیار دقیقی را انجام داد و حتما قبل از شروع برسی نمایید که شیر برقی گیر نکرده است؟ و یا لوله مویی کولر گازی کیپ نشده است؟ و بعد از اطمینان از این دو مورد اقدام به تست خود فشار می کنیم و کلیه مراحل را به صورت کامل توضیح می دهیم.

چک کردن از فشار افتادن کمپرسور

همانطور که مشخص است برای انجام تست ازفشار افتادن کمپرسور ابتدا باید شارژ گاز آن را کاملا خالی کنید و برای به مشکب نخوردن با مشتری حتما قبل از انجام این کار توضیحات دقیقی را برای علت خالی کردن شارژ گاز به ان بدهید تا بعدا ادعایی مبنی بر زدن شارژ گاز رایگان نکند و بی مشکل کارتان پیش رود.

در این مرحله پس از خالی کردن کامل شارژ گاز اقدام به باز کردن لوله ورودی و خروجی به یونیت کنید و سپس پنل را آزاد نمایید.

حال می توان به دو روش متوجه شد که آیا واقعا کم شدن فشار کمپرسور وجود دارد؟ و در نهایت پس از تست فشار کمپرسور کولر گازی به آن پی می بریم.

روش اول :

استفاده از گیج مانوفیلد

در این روش باید با استفاده از گیج اقدام به اندازه گیری فشار دهش کمپرسور ، کنیم و البته نسبت به اندازه های مخازن و ظرفیت های ان فشار پایین و بالا می شود و برای این منظور از این روش دیگر استفاده نمی شود و در کل ما در ادامه یک روش دیگر را برای شما عزیزان معرفی می نمایید که صد درصد می توان از سالم بودن آن مطلع شد.

روش دوم :

تست فشار کمپرسور با دست

در این حالت باید اقدام به روشن کردن کمپرسور کنیم و حالت ان را روی سرما قرار دهیم و سپس انگشت خود را در جلوی خروجی لوله دهش کمپرسور می گذاریم و اگر کمپرسور سالم باشد به هیچ عنوان نمی توانید مدت زیادی دست خود را جلوی ان قرار دهید چراکه آن با فشاری که دارد دست شما را دور می کند واین یکی از مورد هایی است که می توان متوجه شد که کمپرسور سالم است! معمولا نهایتا3 ثانیه می توان دست را جلوی ان قرار داد و اگر در این تست دست شما با فشار مواجه نشد کمپرسور دچار افت فشار شده است و نیاز است تا آن را تعویض کنید.

نکته : تست فشار کمپرسور را به هیچ عنوان نباید بیشتر از ده ثانیه انجام دهید.

نکته مهم : شاید جالب باشد اما باید بدانید که ترمینال کمپرسور طوری ساخته شده است که درصورت بالارفتن فشار کمپرسور در هرصورتی که باشد باعث می شود ترمینال ترکیده شود و این به خاطر آن است که از ترکیدن کمپرسور جلوگیری کند.

به موارد زیر توجه کنید چراکه در حال تست فشار درصورتی که موارد زیر را رعایت نکنید باید بدانید که امکان دارد حتی جان شما در خطر بی افتد و یا خطرات بسیار مهمی شما را تهدید کند.

  1. قبل از این که اقدام به تست فشار کنید حتما درپوش ترمینال را محکم ببندید و مهره آن را درجای خود محکم کنید.
  2. حتما قبل از انجام کار از عینک استفاده نمایید و به هیچ عنوان سر خود را مستقیم رو به روی ان قرار ندهید.
  3. نباید تست فشار را بیشتر از چند ثانیه یعنی 3 تا 5 ثانیه بیشتر انجام دهید چراکه هرچه بیشتر این کار را انجام دهید خطر ان بیشتر می شود.

اگر شما عزیزان در حین انجام کار تست فشار کمپرسور کولر گازی به مواردی که گفته شد توجه نکنید باید بدانید خطر بسیار مهمی شما را تهدید می کند و حتی این موارد می توانند جان شما را بگیرند! پس حتما به موارد ایمنی توجه کنید.

( در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید این مورد را از طریق نظرات از ما بپرسید تا به صورت کامل شما را راهنمایی نماییم. )

نحوه تست فشار کمپرسور کولر گازی

ما در مطالبی که برای شما عزیزان در بالا قرار داده ایم در رابطه با نحوه تست کمپرسور کولر گازی صحبت کردیم و روش های موجود را به صورت کامل برای شما با زبان ساده بیان کرده ایم اما آیا می دانید در صورتی که نکات ایمنی را در هنگام تست فشار کمپرسور کولر گازی رعایت نکنید می تواند خطرناک باشد ؟ پس حتما تا آخر مطلب همراه ما باشید.

در بسیاری از موارد در استان تهران نیز اتفاق افتاده است که افرادی که در حال تست کردن می باشند به نکات ایمنی اهمیتی نداده اند و با منفجر شدن کمپسول جان خود را از دست داده اند چراکه در هنگام منفجر شدن کم تر شانسی برای زنده ماندن وجود دارد پس نکات ایمنی را رعایت نمایید ما برای نجات جان شما عزیزان انقدر واضح صحبت کردیم.

در سال های اخیر و خب با پیشرفت علم در حوزه دستگاه های تهویه مطبوع ابزار ها نیز در حال تقویت به نسخه های جدید تر بوده و کار را برای فنی کار بسیار راحت تر کرده اند و با اندازه گیری های دیجیتال به راحتی و با درصد خطر کم تر می توان اقدام کرد و خب مراحل را در تیتر بالا که با عنوان روش تست فشار کمپرسور کولر گازی بیان شده است کامل توضیح داده ایم.

در صورتی که می خواهید در این زمینه به سوالات شما پاسخ داده شود و یا می خواهید به صورت کامل راهنمایی شوید تا بتوانید کار را خودتان انجام دهید می توانید از طریق نظرات سایت کلیه اشکالات خود را از ما بپرسید تا کم تر از چند دقیقه پاسخ شما در سایت داده شود.

البته باید بدانید کلیه تست ها را می توانید به ما بسپارید تا تیم سرویس کولر گازی این مرکز برای انجام کار به محل شما حضور پیدا نمایند و در کم ترین زمان ممکن درخواست های شما را به صورت کاملا اصولی و استاندارد پیاده سازی نمایند.

مطالب مفید :

 



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رسول گفت:

    این روش تست با دست رو وقتی کمپرسور به سیستم وصل است انجام دهیم و دست رو جلو شیر دیسشارژ قرار دهیم یا باید کمپرسور رو از سیستم باز کنیم و تست کنیم؟

    1. ادمین گفت:

      سلام شما باید لوله های کمپرسور را دربیارید تا بتونید به راحتی این کار را انجام دهید.

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)