×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

آموزش نحوه تشخیص کپسول اکسیژن از کپسول ازت

3 بهمن 1397 توسط

در نگاه اول ممکن است تشخیص کپسول اکسیژن از کپسول ازت قابل فهمیدن نباشد و این امر نیازمند آموزش در این زمنیه است که ما در این مقاله چگوتگی آن را ارئه می دهیم.

برای نشت یابی برخی سیستم های تحت فشار که متناسب با عملکرد خود از گاز مخصوصی استفاده می کنند، در برخی شرایط برای تشخیص باید راهی وجود داشته باشد که به این منظور باید از گاز ازت استفاده شود گاز ازت را به داخل دستگاه تزریق می کنند و در صورت نشتی خروج از دستگاه مشخص می شود.

اما مسئله مهم این است که کپسول گاز اکسیژن و گاز ازت مشابه هم هستند و در ظاهرا هیچ نکته قابل تفکیکی ندارند، حتی مشخصه های ظاهری روی کپسول هم در تشخیص آن مهم نیست.

اما چگونه می توان در تشخیص کپسول اکسیژن از گاز ازت درست عمل کرد؟

شناسایی این عمل به عنوان یک امر ضروری مطرح می باشد که عدم توجه کافی به آن می تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

تشخیص کپسول اکسیژن

نحوه تشخیص کپسول اکسیژن از کپسول ازت

به جهت نحوه تشخیص کپسول اکسیژن از کپسول ازت می توانیم از یک وسیله کم شعله یا دود استفاده کنیم.

به این صورت که شعله را نزدیک آن بکنیم اگر شعله افزایش یابد، کپسول حاوی گاز اکسیژن و اگر کاهش یابد و به سمت خاموشی برود حاوی گاز ازت است.

این آموزش ساده ترین و راحت ترین روشی است که می تواند نسبت به تشخیص کپسول اکسیژن از کپسول ازت اقدام نمود و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کرد چراکه در اثر تشخیص نادرست این امر خطرآفرین است.

علت اینکه باید در تشخیص کپسول اکسیژن با دقت عمل نمود این است که، اکسیژن توانایی اشتعال با روغن را دارد و برای تشخیص نشتی مخزن کولر می تواند سبب احتراق شود.

آموزش تشخیص کپسول اکسیژن

در تشخیص کپسول اکسیژن راه های ساده ای ذکر شد که می توان به ساده ترین شکل نسبت به آن اقدام نمود، اما می توان با توجه به کاربرد آنها نسبت به تشخیص درست آن اقدام نمود.

استفاده های اکسیژن:

فرآیندهای صنعتی

تجهیزات جوشکاری

کاربردهای پزشکی

کاربردهای خانگی

تخصصی ترین مرکز تعمیرات آبسردکن در محل با قیمت مناسب

استفاده های ازت:

ماده خنک کننده برای منجمد کردن

برای جلوگیری از انفجار در مخازن کپسول های آتش نشانی

قطعات الکترونیکی

ساخت آمونیاک

تشخیص کپسول ازت

در استفاده از این دو ماده اشتباه خاصی صورت نمی گیرد چون کاربردهای مشخصی دارد.

اما از آنجا که کپسول های این دو گاز شبیه به هم هستند و گاز ازت در سیستم های برودتی استفاده می شود که احتمال اشتباه شدن آن با گاز اکسیژن وجود دارد، که ممکن است به دلیل قابل اشتعال بودن آن در مجاورت روغن کمپرسور کولر واکنش داده و موجب انفجار شود.

به جهت جلوگیری از این امر شناسایی این دو کپسول از هم در مرحله اول ضرورت امر است که باید نسبت به تشخیص درست آن اقدام شود.

پس از آن باید با علامت های خاص یا رنگ های ویژه در تعمیرگاه های مرتبط موجود باشد که به جای هم مورد استفاده قرار نگیرد.

چون استفاده از کپسول ازت برای تعمیرکار اسپیلت یکی از ابزارهای ضروری می باشد که در جهت شناسایی نشتی دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد ضمن اینکه برای سایر استفاده ها نیز که در این مقاله نمی گنجد، مورد استفاده است.

آموزش های مرتبط :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)