×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر

15 شهریور 1398 توسط ادمین

یخچال فریزر شما با داشتن برخی قطعات که بسیار دقیق و منضبط که در حال کار کدرن هستند می تواند مجموعه ای از وظایف که اصلی ترین آن خنک کردن مواد غذایی شما می باشد را بر عهده بگیرند.

باید بدانید موتور یخچال فریزر برای انجام تبرید ، در حال کار کردن است که البته مقداری هم گرم می باشد و این گرما تا حدی عادی می باشد .

پس در صورتی که با گرم شدن موتور یخچال فریزر خود روبرو شدید نگران نباشید این موضوع امری عادی است اما درصورتی که این داغ شدن بسیار زیاد شود دیگر نمی توان از کنار آن گذشت و حتما یک مشکل در کار است.

علت داغ شدن موتور یخچال فریزر

یخچال فریزر به چند دلیل است که ممکن است دچار مشکل شود و باعث داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر شود. با ما همراه باشید تا در ادامه مواردی بسیار مهم را در این خصوص به شما خاطر نشان شویم.

ما مفتخر هستیم هر گونه سوال ، مشاوره و راهنمایی در خصوص داغ شدن موتور یخچال فریزر شما را پاسخ گو باشیم.

همچنین نیروهای تعمیرکار ما با دارا بودن بالاترین میزان تخصص در صدد رفع مشکلات شما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما می باشند.

اگر موتور یخچال شما دچار داغ شدن بیش از حد شود و به داد آن نرسید چیزی نمی گذرد که شما با مشکلاتی از قبیل سوختن موتور یخچال فریزر ، از کار افتادن آن ، خراب شدن مواد غذایی و همچنین کلافگی و از بین رفتن وقت و زمان شما از حداقل مواردی است که در صورت داغ شدن موتور یخچال فریزر برای شما رقم می خورد و البته در صورت هرگونه سوال نمایندگی آذین سرویس در خدمت شما می باشد.

حتی در مواردی ممکن است احتمال آتش سوزی نیز در موتور یخچال شما رخ دهد .

علت داغ شدن موتور یخچال فریزر

اما علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر چیست ؟ و چگونه می توان آن را رفع نمود. بهتر است در سریع ترین زمان با یک کارشناس تعمیر یخچال از یک نمایندگی معتبر در این مورد صحبت نمایید تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماید البته مرکز ما یکی از مراجع رسمی در این خصوص می باشد می توانید با شماره تلفن های درج شد در سایت با ما در هر لحظه در ارتباط باشید.

می توان علت داغ شدن را به چند دسته تقسیم نمود:

داغ شدن کمپرسور

کمپرسور در یخچال شما می تواند اصلی ترین بخش به حساب بیاید که شما با داشتن این قطعه است که عملکرد خنک کننده را در یخچال خود شاهد هستید .

کمپرسور معمولا زیاد داغ نمی شود مگر این که در زمانی که یخچال شما برای مدت زمان زیادی به طور یکنواخت در حال کار کردن باشد موجب داغ شدن آن می شود که البته با داشتن یک ترموستات سالم و داشتن گاز مبرد به میزان کافی می توان از بروز این مشکل جلوگیری نمود.

ترموستات در یخچال شما تعیین کننده میزان کارکرد کمپرسور می باشد ، این قطعه حیاتی تعیین کننده میزان دما و دستور دهنده برای کارکردن کمپرسور و موتور یخچال شما می باشد در صورت درست کار کردن ترموستات دیگر موتور یخچال شما به صورت یکنواخت کار نمی کند و سبب داغ شدن بیش از حد آن نمی شود.

وجود مشکل در کندانسور

وظیفه انتقال گرما و دمای بالایی که از داخل یخچال توسط موتور یخچال فریزر صورت می گیرد، به عده لوله های کندانسور می باشد .

مشکلات رایج یخچال فریزر

این لوله ها از گرما را از موتور گرفته و به خارج از آن انتقال می دهند عوامل مختلفی مانند وجود گرد و خاک ، آلودگی و دیگر موارد سبب عدم امکان انتقال گرما می شود و با این حالت باعث داغ شدن  و فشار آمدن به کمپرسور می گردد.

از کار افتادن فن خنک کننده

اما فن خنک کننده ، این فن مانند هر فن خنک کننده دیگری که در قسمت هایی که گرما تولید می شود ، وظیفه خنک کردن و رفع گرما در یخچال فریزر نقش اساسی دارد.

حتی در مواردی علت می تواند این فن باشد که از کار افتاده است، در صورت کار نکردن درست و خراب شدن فن خنک کننده کمپرسور بسیار داغ می شود و ممکن است اتفاقاتی همچون آتش سوزی و سوختن کامل موتور یخچال شما را در پی داشته باشد.

راه حلی برای رفع داغ شدن بیش از حد موتور یخچال فریزر

با انجام برخی موارد شما می توانید از بروز داغ شدن بیش از حد موتور یخچال فریزر خود جلوگیری نمایید و از بروز اتفاقاتی که هزینه روی دست شما می گذارد جلوگیری می نمایید از جمله این موارد می توان به تمیز کردن لوله های کندانسور اشاره نمود که با این کار لوله های کندانسور شما دیگر به سادگی گرما را انتقال می دهد و مشکلی در میان نخواهد بود.

پس به خاطر داشته باشید موتور یخچال فریزر شما نباید بیش از حد داغ شود به طوری که در صورت عدم بروز هر مشکلی در طول زمان یخچال شما به طور کامل با بازدهی کم روبرو خواهد شد و عمر مفید آن به شدت کاهش پیدا می نماید.

الان و با هزینه ای بسیار کم می توانید با داشتن یک سرویس و در صورت نیاز تعمیر موتور یخچال فریزرتان از بروز یک مشکل اساسی آن هم تعویض موتور و یا گاها حتی تعویض یخچال را جلگیری نمایید.

یکی از نگران هایی که در مورد یخچال فریزر وجود دارد دمای موتور آن است. موتور یخچال اصلی ترین قطعه ی این وسیله ی مهم و ضروری است به همین دلیل مراقبت از آن حائز اهمیت است. برخی اوقات احساس می کنید که وتور داغ است و به دنبال علت داغ شدن موتور یخچال فریزر می گردید. باید بگوییم که حرارت موتور تا حدی طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. اما گاهی این حرارت بیش از حد بوده و نیاز به بررسی متخصص جهت تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید می باشد. در ادامه می خواهیم علت داغ شدن موتور یخچال فریزر را بررسی کنیم.

برسی علت داغ شدن موتور یخچال فریزر

زیاد کار کردن موتور:

یکی از علت های رایج، کار کردن بیش از اندازه ی موتور است که ممکن است به علت حجم بالای بار یخچال و فریزر و یا باز مندن درب یخچال به مدت طولانی باشد. برای جلوگیری از یان اتفاق بهتر است از قرار دادن موادغذای با دمای بالا و باز نگه داشتن درب آن به مدت طولانی خودداری فرمایید.

کار کردن یخچال در محیط گرم:

کمپرسور های یخچال در دمایی بین ۱۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند. عملکرد آن ها در مکان هایی که دمای بالاتری دارند دچار اختلال می شود. بهتر است یخچال را در مکانی مناسب و دور از گاز قرار دهید.

خراب شدن فن کندانسور:

در بسیاری از مدل ها این فن برای تهویه ی بهتر هوا و جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال فریزر تعبیه شده است. اگر این قطعه خراب شود ، هوا بین لوله‌های کندانسور به خوبی جریان پیدا نمی کند و موتور داغ می کند.

 کثیف شدن کندانسور:

علت داغ شدن موتور یخچال فریزر می تواند کثیف شدن کندانسور باشد. وجور هر نوع کثیفی و گرفتگی در لوله های کندانسور مانع از جریان هوا می شود. بهتر است هر چند وقت یک بار کندانسور را تمیز نمایید.

خراب شدن رله استارت: 

سیم پیچ استارت به عنوان کمکی برای سیم پیچ اصلی یا همان رانینگ تلقی می شود. خراب شدن رله ی آن سبب می شود که موتور هر دو دقیقه یک بار تلاش کند تا روشن شود اما به علت آن که نمی تواند سبب داغ شدن سیم پیچ موتور می شود. در هنگام بروز این مشکل باید رله را تعویض کنید.

در بالا علت داغ شدن موتور یخچال را بررسی کردیم. اما زمانی که موتور داغ می کند باید چه کاری انجام دهیم؟

اقدامات لازم پس از داغ شدن موتور یخچال

در اولین قدم بهتر است یخچال را برای چند ساعت خاموش کنید تا به آن فشار وارد نشود. سپس مواردی که در بالا گفته شد را بررسی کنید تا ببینید این مشکل از کجاست. پس از یافتن مشکل و تعمیر آن می توانید یخچال را روشن کنید. اما این کار ناز به دانش تخصصی دارد و در صورت بروز اشتباه ممکن است به موتور یخچال آسیب بزنید. برای جلوگیری از این اشتباهات کافیست با متخصصین آذین سرویس تماس بگیرید تا در اسرع وقت نیروی فنی به محل موردنظر شما اعزام شود.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)