×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۸

24 شهریور 1398 توسط

به نقل از آذین سرویس خرید تلویزیون آنچنان که به نظر می‌آید راحت نیست. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنا نمی‌ باشد. بازی با کلمات گسترده و حقه‌ های بازاریابی، که در موردشان حتی نشنیده‌اید، شما را گمراه کرده و تصمیم گیری را برایتان سخت می‌ کند.

انتخاب تلویزیونی که هم از نظر کیفیت و هم از نظر بخش اقتصادی به صرفه باشد، اطلاعاتی را از خریداران می‌طلبد تا در این دنیای رو به گسترش بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مطالب زیر گام‌ ها و توضیحاتی را به شما ارائه می‌ کند تا بتوانید مشخصات موردنظر تان را پیدا کرده و تلویزیونی مناسب برای خودتان تهیه کنید، البته با در نظر گرفتن بودجه و کاربرد هایش. نگران این کلمات و اصطلاحات نباشید، در این راهنمای راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۸ به تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

گام ۱: برای خرید تلویزیون چقدر می‌خواهید خرج کنید؟

فارغ از سازنده، اندازه، رزولوشن تصویر و نوع تلویزیون، مهم ترین عاملی که در انتخاب یک تلویزیون تعیین کننده است، قیمت آن محصول می‌ باشد. باید قبل از در نظر گرفتن تمامی فاکتورها، که امروزه بسیار هم زیاد هستند، به بخش اقتصادی داستان نیز فکر کنید. چون بازه قیمتی گسترده است و تعدد محصولات نیز بالا، مشخص کنید چقدر می‌ خواهید برای محصولتان خرج کنید.

گام ۲: اندازه تلویزیون مناسب چقدر باید باشد؟

پس از اینکه پاسخ گام اول از راهنمای خرید تلویزیون را دادید، به بخش اندازه تلویزیون می‌ رسیم. اندازه تلویزیون بسیار اهمیت دارد، چرا که تصویر دریافتی در گرو این فاکتور نیز می‌ باشد. اگر تلویزیونی را انتخاب کنید که بسیار بزرگ‌ تر از فضای موردنظرتان باشد، کاهش وضوح تصویر احتمالی را به دنبال خواهد داشت. از آن طرف اگر بسیار کوچک‌ تر از فضایتان انتخاب کنید، منجر به آسیب به چشم‌ها و بینایی‌تان در هنگام متمرکز شدن بر جزئیات تصویر خواهد شد. این گام بسیار مهم است، چرا که باعث می‌شود از کاربردی‌ ترین قابلیت‌های تلویزیون نیز بهره‌ مند شوید.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

به دو نکته زیر جهت انتخاب تلویزیون با سایز مناسب توجه کنید:

  • فاصله محل تماشای تلویزیون (جایی که می‌نشینید) و مکان قرارگیری تلویزیون باید اندازه‌گیری شود.
  • این سوال را از خود بپرسید. چه محتوای تلویزیونی را می‌پسندید؟ پاسخ در انتخاب رزولوشن یا دقت تصویر به شما کمک خواهد کرد.

گام ۳: کدام نوع از صفحات نمایشی را انتخاب کنیم؟

به عبارتی صفحه نمایش مهم ترین بخش در راهنمای خرید تلویزیون است. به کمک اطلاعات زیر می‌ توانید آگاهی کافی از صفحه نمایش داشته و انتخاب درستی برای صفحه نمایش تلویزیون داشته باشید.

  • نوع صفحه نمایش

تاکنون واژه‌های  LED, QLED و OLED را شنیده‌اید؟ این واژگان همان نوع‌ های صفحه نمایش تلویزیون می‌ باشند که در رابطه با کیفیت تصویر ارائه شده نام‌گذاری شده‌اند. LCD یا Plasma جزو تکنولوژی‌های نسبتا منسوخ شده تلویزیون می‌ باشند و بیشتر این دستگاه‌ها از تکنولوژی LED استفاده می‌ک نند. تماشای تلویزیون با تکنولوژی LED بسیار لذت بخش تر بوده و تجربه خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. توضیحات زیر مرتبط با مقایسه انواع صفحات نمایشی می‌ باشد.

تلویزیون ها با تکنولوژی LED (همان تلویزیون های LCD با نور LED می‌باشند)

دقت کنید که اصطلاح LED نوع تلویزیون را تعیین نمی‌ کند بلکه در رابطه با نوع فناوی نوردهی و نور پس زمینه تلویزیون می‌ باشد. اغلب تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی LCD به جای LED استفاده می کنند، زاویه دید محدودتری را به کاربران ارائه می‌ دهند و رنگ مشکی عمیقی ندارد. Quantum Dots یا نقاط کوانتومی فناوری است که جدیدا به تلویزیون‌های نسل قبل افزوده شده و علاوه بر قسمت‌های LCD و LED، لایه دیگری نیز وجود دارد که از نانوکریستال ها ساخته شده است. این ها پس از اصابت نور، روشنایی اش را افزایش داده و رنگ تلویزیون را واضح تر می‌ کند. مزایای این نوع تکنولوژی در ادامه ی راهنمای خرید تلویزیون به شرح زیر است:

  • بیشترین استفاده در تکنولوژی های حال حاضر
  • قطر کم
  • جهت استفاده در روز و مکان‌هایی با نور بالا مناسب است
  • سایز، کاربردها و بازه قیمتی متنوعی دارد
  • در مقایسه با دو تکنولوژی OLED و QLED از نظر اقتصادی به صرفه تر است

تلویزیون های با تکنولوژی OLED

این نوع تلویزیون ها بجای لایه‌های LCD و نور پس‌ زمینه‌ ی LED، از لایه‌هایی با عنوان LEDهای اورگانیک استفاده می‌ کند که خودشان به صورت جدا نور تولید کرده و دارای پیکسل هستند. اگر از نظر اقتصادی مشکلی ندارید، OLEDها از همه لحاظ بهتر از LEDها هستند.

  • به کارگیری از میلیون ها پیکسل جهت نوردهی جداگانه و تصویری بهتر
  • کنتراست بالا بین رنگ ها به شکلی که رنگ سیاه کاملا دقیق و با جزئيات نمایش داده می‌شود
  • وضوح و شفافیت بالا و کیفیتی فوق العاده
  • رنگ‌هایی زنده و شفاف
  • تغییر زاویه دید کیفیت تصویری را تغییر نمی دهد

تلویزیون های با تکنولوژی QLED

  • بزرگ ترین سازنده این نوع تکنولوژی شرکت سامسونگ است، چرا که خود همین شرکت این تکنولوژی را ساخته است.
  • از گستره رنگ ها زیادی پشتیبانی می کند
  • روشنایی و شفافیت بالایی دارد
  • در مقایسه با LED کیفیت تصویر بهتری دارد

مقایسه دو تکنولوژی پیشرفته QLED و OLED

حال که اطلاعاتی اولیه در رابطه با OLED و QLED پیدا کردیم، راجع به تفاوت هایشان نگاهی می اندازیم. باوجود شباهت اسمی، ساختار تکنولوژی های استفاده شده کاملا متفاوت هستند.

تفاوت‌ها از دیدگاه مصرف انرژی و طول عمر

تلویزیون های QLED از برق زیادی مصرف نمی کنند و در نتیجه هزینه بالایی نیز ندارند. تمامی پیکسل هایش پس از روشن شدن تلویزیون روشن شده و به ازای هر پیکسل مصرف انرژی دارند. اما داستان در در تلویزیون های OLED متفاوت است. در این نوع تکنولوژی تنها پیکسل هایی که روشن هستند انرژی مصرف می‌کنند و رنگ مشکی توسط پیکسل های خاموش تولید می شود. شایان ذکر است که هرچه رنگ تیره تر باشد، انرژی مصرفی کم تر بوده و هرچه روشن تر، بیشتر می‌ باشد.

پیشنهاد شده : راهنمای خرید ماشین لباسشویی

مصرف انرژی در تلویزیون های OLED پایین تر از تلویزیون های QLED می باشد. چون که تلویزیون های OLED از تکنولوژی چند لایه بهره نمی برد و تنها دارای یک لامپ ال ای دی می‌ باشد، وزن و قطر کم تری را دارد. عمر این نوع تلویزیون ها نیز به مراتب بیشتر از دیگر تکنولوژی ها می باشد و می توانید به راحتی روی این امر حساب کنید.

 

تفاوت‌ها از دیدگاه عمق رنگ سیاه (Black Level)

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

از فاکتورهایی که در کیقیت تصویر تلویزیون تعیین کننده است، میزان تولید رنگ سیاه و عمق آن می‌باشد. عمق رنگ سیاه هرچه افزایش یابد، کنتراست تصویر و در نتیجه شفافیت و غنی بودن رنگ های افزایش می یابد. در مبحث عمق رنگ سیاه، تکنولوژی OLED به مراتب بهتر از QLED می باشد. چون که QLEDها نمی توانند حتی با این تکنولوژی پیشرفته و به دلیل نور زمینه شان، در سیاه ترین رنگشان نیز به تاریکی مطلق برسند.

 

تفاوت‌ها از دیدگاه طیف رنگی (Color Space)

سخت است در این مبحث کسی را برنده اعلام کنیم. همه چیز بستگی به طیف رنگی موردنظرتان و دید شما دارد. باوجود اینکه QLED از رنگ های فوق العاده ای بهره می برد و سامسونگ نیز بارها برتری آن را نسبت به OLED اظهار کرده، اما در مجموع و در این مقایسه تفاوت چندانی ندارند.

 

تفاوت‌ها از دیدگاه روشنایی

راهنمای خرید تلویزیون

در اینجا تلویزیون‌های QLED برتری قابل توجهی را دارند. به دلیل نقاط کوانتومی موجود در این نسل از تلویزیون ها که به آن ها اجازه می‌دهد تا بدون از دست دادن رنگ به طیف رنگ های روشنی در بازه رنگی خودش برسد، باعث می شود روشنایی QLED محتوای HDR را بسیار بهتر جلوه کند.

تفاوت‌ها از دیدگاه اندازه

راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون های OLED در مقایسه با تلویزیون‌های QLED از محدودیت‌هایی در زمینه اندازه و سایز صفحه نمایش برخوردارند. اما در تلویزیون‌های QLED، اندازه صفحه تا ۱۰۰ اینچ نیز تولید می‌شود.

تفاوت‌ها از دیدگاه مدت سرعت پاسخ‌دهی (Response Time)

منظور از زمان پاسخ‌دهی، میزان زمان لازم جهت تغییر هر دیود از حالت روشن به خاموش می‌باشد که در میزان زمان پاسخ‌دهی سریع تر، بینندگان تاری کمتری را در تصاویر مشاهده خواهند کرد. فناوری OLED سریع‌ترین زمان پاسخ‌دهی را در تمام فناوری های تلویزیونی دارد که در این زمینه برتر از سایرین اطلاق می‌شود. در تکنولوژی تلویزیون‌های QLED، دیودها به دلیل مرتب شدن در دسته‌هایی، در هنگام روشن شدن زمان بیشتری را نیاز دارند.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

تفاوت‌ها از دیدگاه زاویه دید (Viewing Angle)

در این مقوله تلویزیون‌های OLED انتخاب بهتری می‌باشد. باوجود اینکه شرکت سامسونگ برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده در زمینه زاویه دید، صفحه نمایش تلویزیون‌های QLED را طراحی کرد، اما هم چنان کیفیت تصویر و کنتراست با میزان فاصله اشخاص رابطه ای عکس داشته و هنوز هم بهترین زاویه دید در مرکز آن است.

جمع بندی:

در تلویزیون‌های QLED:

  • روشنایی بالاتر
  • طول عمر بیشتر
  • اندازه صفحه نمایش بزرگتر
  • همه جانبه‌تر

در تلویزیون‌های OLED:

  • زاویه دید بهتر
  • سطح عمیق‌تر رنگ سیاه
  • میزان کمتری از مصرف انرژی
  • عملکردی عالی در تاریکی

در مجموع هر دو فوق العاده اند و در آخر سلیقه افراد است که تعیین کننده می‌باشد. می‌توان امیدوار بود که نسل بعدی QLED در نور کم بهتر عمل کرده یا OLED عملکردی در نور طبیعی خواهد داشت. اما در آخر می‌توان گفت که OLED انتخاب عاقلانه تری است.

  • رزولوشن (Resolution)

حال که از بحث نوع صفحه نمایش خارج شدیم، موضوع رزولوشن مطرح است که دقت تصویر نیز عنوان می‌شود. اگر بخواهیم تعریفی کوتاه از رزولوشن داشته باشیم، می‌توان آن را تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش عنوان کرد که در شفافیت تصویرهای تلویزیون نقشی اساسی دارد. رزولوشن رابطه‌ای مستقیم با پیکسل دارد، بدین شکل که با افزایش رزولوشن تعداد پیکسل ها نیز افزایش می یابند و تصویر دریافتی شفاف تر یا به عبارتی شارپ تر می‌شود. رده بندی رزولوشن تلویزیون ها از دقت 720P در تلویزیون های رده پایین شروع شده و به Full HD (1080P) و UHD (4K) در رده‌های میانی و بالاتر می رسد.

میزان رزولوشن فاکتور مهمی در انتخاب تلویزیون است و به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال بالاترین رزولوشن برای خرید باشید. علاوه بر افزایش کیفیت تصویر و واقعی‌تر جلوه شدن تصاویر، نوشته‌ها نیز با جزئیات بیشتری نشان داده می‌شوند. به بررسی رزولوشن‌های عنوان شده می‌پردازیم:

تلویزیون های FULL HD یا 1080P:

از مدل های فراگیر تلویزیون بوده و بازه قیمتی مناسبی نیز دارد. درصورتی که تلویزیونتان را برای چندین سال می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما تلویزیون 4K است. در ادامه ی راهنمای خرید تلویزیون توضیحات مخصری آورده شده است.

تلویزیون های 4K یا UHD:

در این نوع تلویزیون ها، رزولوشن ۴ برابر تلویزیون های FULL HD می باشد و در حدود ۳.۸ میلیون پیکسل را دارا است. این میزان ۴ برابر میزانی که است تلویزیون های FULL HD یا 1080P ارائه می دهند. این نوع تلویزیون ها پیکسل های بیشتری را در فضای کم تر دارند که جزئيات بیشتری را به کاربران نشان داده و تصاویر شارپ تری را ارائه می دهد. البته دقت شود که سایز مناسب این نوع تلویزیون ها ۵۰ اینچ و بالاتر می باشد، چراکه با کوچک تر شدن صفحه نمایش کیفیت تصاویر دریافتی نیز کاهش می یابد.

راهنمای خرید تلویزیون

کاربران ایرانی توجه داشته باشند که محتوای موجود با کیفیت 4K بسیار کم بوده و درصورتی وجود فیلم یا تصاویری با این کیفیت، تهیه آن به راحتی نخواهد بود. این تصاویر به علت کیفیت بالا، حجمی در حدود ۴ برابر را دارند که لود شدن و پخش آن به سادگی نخواهد بود. البته آینده نگری نیز در راهنمای خرید تلویزیون حائز اهمیت است، و احتمال اینکه در آینده تصاویر و فایل هایی با این کیفیت عرضه شود، بالا است. البته در حال حاضر میزانش در حدی نیست که قابل توجه باشد.

  • نرخ تازه سازی (Refresh Rate)

میزانی که تصاویر روی صفحه نمایش تلویزیون در هر ثانیه تغییر می کنند، نرخ تازه سازی نام دارد. هرچه این میزان بالاتر باشد، تصاویر دریافتی روان تر بوده و کندی و لگ در هنگام نشان دادن فیلم ها یا بازی های سریع ایجاد نمی شود. اگر از کسانی هستید که عاشق فیلم های ورزشی، اکشن یا حتی بازی های ویدیوئی و کنسولی هستید، نرخ تازه سازی از مهم ترین فاکتورهای شما باید باشد. پیشنهاد می شود که این میزان در تلویزیون انتخابی تان حداقل ۱۲۰ هرتز باشد.

راهنمای خرید تلویزیون

  • کنتراست (Contrast Ratio)

تصاویر مملو از جزئیات برای اینکه واضح تر و بهتر دیده شوند، کنتراست عاملی اساسی است. هرچه کنتراست بالاتر باشد، تصاویر بهتر دیده می‌شود، حتی در محیط های تاریک. دقت کنید که تلویزیون هایی که رنگ سیاهشان متمایل به خاکستری است، به علت کنتراست پایین آن بوده و جزئيات تصاویر به خوبی دیده نمی شود.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

  • HDR ‏یا High Dynamic Range

فراهم کردن مجموعه ای از طیوف رنگی، روشنایی و بهتر کردن فضا تاریک در یک صحنه، همه در فناوری فناوری HDR یا High Dynamic Range می‌باشد. به عبارتی ساده تر، این فناوی تصاویر را زنده تر و برجسته تر نشان می دهد. روش کارش بدین شکل است که بین رنگ ها تضادی را به شکلی زیبا ایجاد خواهد کرد و محیطی به مانند واقعیت و حتی فراتر از آن را بوجود می آورد.البته ذکر این نکته ضروری است که این فناوری تنها در مدل های 4K تلویزیون ها می باشد و در سایر مدل ها، هم چون HD و Full HD، این قابلیت وجود ندارد.

برخی سازنده ها از عنوان Ultra HD Premium برای این فناوری استفاده می کنند. البته Dolby Vision نوعی پیشرفته از فناوری HDR بوده و HDR 10 یا همان HDR PRO و Dolby vision از فناوری های استاندارد این حوزه تلقی می شوند. البته دقت شود که این فناوری تنها زمانی بکار می آید که محتوای پخش نیز حاوی HDR باشد.

راهنمای خرید تلویزیون

در آخر پیشنهاد ما برای تجربه ای لذت بخش تر از تماشای تلویزیون در این جمله خلاصه می شود: انتخابی بر مبنای تکنولوژی بهتر و رزولوشن بالاتر. تلویزیون های OLED یا QLED با رزولوشن 4K بهترین گزینه هستند.

گام ۴: نظرتان راجع به تلویزیون های خمیده چیست؟

امروزه شرکت ها با شعار “مهم نیست نسبت به تلویزیون خمیده‌تان در کجا قرار دارید، در هر کجا که باشید تجربه ای فوق العاده هنگام تماشا کردن خواهید داشت.”، بازار این نوع تلویزیون ها را گرم کرده اند و روز به روز افزایش می یابد. این قسمت به نسل تلویزیون های خمیده می پردازیم. پس اگر علاقه مند هستید مطالب زیر را در راهنمای خرید تلویزیون از دست ندهید.

راهنمای خرید تلویزیون

نگاهی اجمالی و خلاصه به مزایا و معایب موجود در تلویزیون های خمیده

مزایای آن ها:

  • در دنیای تصاویر غرق می شوید. بدین مفهوم که خود را دقیقا در محتوا حس می کنید و شکلی واقعی تر خواهد داشت.
  • عمق تصویر را به خوبی درک و احساس می کنید.
  • کنتراست بهتری را در مقایسه با سایر تلویزیون ها خواهید داشت.
  • طراحی انجام شده در این نوع تلویزیون ها به شکلی است که به دلیل میزان خمیدگی چشم ها، لبه های تصاویر در محدوده چشمانمان قرار گیرد و از خستگی چشم اجتناب شود.

 

معایب آن ها:

  • تلویزیون های خمیده، بازتاب منابع نور (به خصوص آن هایی که به شکلی مستقیم تابش دارند) را کج کرده و از حالت طبیعی خارج می کند.
  • زاویه دیدمان را محدود می کند.
  • برای دید و تماشایی بدون نقص، تنها محل خاصی برای نشستن در مقابل صفحه نمایش وجود دارد.
  • اگر تصویری غنی تر و برجسته تر می خواهید، اندازه های بزرگ تر آن هاست که تصاویر را چشمگیر می کند.
  • خدمات پس از فروش به علت جدید بودن تکنولوژی ها، محدود می باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید تلویزیون در سایزی بزرگ (از ۵۵ اینچ به بالا) را دارید، تلویزیون های خمیده گزینه خوبی می باشد. البته در کل تلویزیون های مسطح پرطرفدارترین می باشند.

گام ۵: تلویزیون انتخابی هوشمند باشد یا غیرهوشمند؟

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

امروزه بازار تلویزیون های هوشمند به شدت گرم هستند، چرا که هرچه به جلو پیش می رویم تکنولوژی و نیاز انسان ها به فضای مجازی افزایش می یابد و پیشرفته تر می شود. اگر بخواهیم تعریفی ساده از این نوع تلویزیون ها داشته باشیم، باید گفت که امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای یا کابل را فراهم می کند. دسترسی به محتوای آنلاین، داشتن بسیاری از مرورگرهای وب، پاسخ به دستورات صوتی در برخی از مدل های پیشرفته تر، پیشنهادهایی مرتبط با نصب برنامه ها و امکان اتصال تلفن هوشمند با قابلیت Phone Mirroring و مشاهده محتوای آن‌ها از ویژگی های این نوع تلویزیون ها می باشد.

توجه داشته باشید اگر می خواهید محتوایی را از طریق برنامه ای خاص هم چون یوتیوب مشاهده کنید، از اینکه آیا نصب همچین برنامه ای امکان پذیر است یا نه، مطمئن شوید. در کل تماشای آنلاین فیلم، انجام بازی، گشت و گذار در وب و چک کردن صفحات مجازی از ابتدایی ترین کارهای تلویزیون های هوشمند می باشد. تبدیل کردن تلفن هوشمند به ریموت کنترلی کامل و همه کاره نیز از دیگر ویژگی های این فناوری ها می باشد.

انتخاب تلویزیون هوشمند، خریدی مطمئن و آینده نگرانه است. چون که در سال های آینده قطعا هوشمند بودن تلویزیون همه گیر خواهد شد.

گام ۶: برای اتصال به دیگر دستگاه ها، چند درگاه را برای تلویزیون می خواهید؟

دستگاه‌هایی هم چون کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی، سینماهای خانگی، لپ‌تاپ یا حتی کامپیوتر، برای اتصال همگی به درگاه HDMI نیاز دارند. در انتخاب تلویزیون حتما در نظر داشته باشید که چه دستگاه هایی می خواهید به تلویزیون متصل کنید و چند دستگاه دارید. پس تعداد درگاه ها، به خصوص درگاه HDMI، را در نظر داشته باشید. اگر در نظر دارید دستگاه را با کابل به اینترنت و مودم‌تان وصل کنید، درگاه های LAN را بررسی کنید. در صورتی که مودم قدرتمندی دارید، استفاده از وای فای گزینه خوبی برای اتصال می باشد.

از دیگر درگاه پرکاربرد و مهم، درگاه یو اس بی می باشد. اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری تماما توسط این پورت انجام می شود. دقت کنید که فرمتی که تلویزیون پشتیبانی می کند، با فرمتی که می خواهید پخش شود یکی باشد. اگر می خواهید دستگاه هایی مثل بلندگو، هدفون بلوتوثی، تلفن همراه و سایر دستگاه های بلوتوث دار را به تلویزیون متصل کنید، قابلیت بلوتوث را فراموش نکنید. جک ۳.۵ میلیمتری که برای صدا استفاده می شود، از مهم ترین درگاه های اتصال برای دوستداران موسیقی می باشد. هدفون و ساند بار و بلندگو همگی به این جک نیاز دارند.

گام ۷: چقدر روی کیفیت صدای دستگاه حساب باز کردید؟

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

سیستم صوتی تلویزیون از قسمت هایی است که فدای امکانات دیگر می شود. باریک تر شدن دستگاه منجر به این اتفاق شده است که فدای این کمبود جا می گردد. حتی بهترین تلویزیون ها نیز کیفیت صدایی مطلوبی ندارند. شرکت ها بیشتر سعی کرده اند، در پاسخ به کیفیت صدای تلویزیون ذهن خریداران را با فناوری های پیچیده و اصطلاحات بازاریابی پر کنند اما در آخر بازهم کیفیت مطلوب نمی باشد.

دو حالت امکان پذیر است: با همین کیفیت به استفاده از آن ادامه دهید یا برای داشتن صدایی مطلوب تر از سیستم صوتی مجزا استفاده کنید. بازم دو حالت دیگری برای سیستم صوتی امکان پذیر است: استفاده از سینماهای خانگی یا استفاده از ساندبار. در مقایسه این دو می توان گفت که سینمای خانگی به خاطر فضای زیادی که اشغال می کند، نصب دردسرسازی که دارد و هم چنین باعث شلوغی بیش از حد اتاق با سیم های موجود شده، خیلی پیشنهاد نمی شود. از آن طرف ساندبارها، باوجود کیفیت صوتی پایین تری که نسبت به سینماهای خانگی دارند، در عرض چند ثانیه راه اندازی شده و فضای زیادی هم اشغال نمی کنند.

جمع بندی راهنمای خرید تلویزیون :

دنیای تکنولوژی و تلویزیون ها به شدت گسترده است و بدون اطلاعات کافی نمی توان انتخاب درستی داشت. با مطالعه این مقاله می توان تصمیم درست تر و هوشمندانه تری را گرفت تا در انتخاب تلویزیون ها در بازار، تسلط کافی داشته باشید. این نکته شایان ذکر است که در راهنمای خرید تلویزیون ، به محدوده مکانی و قابلیت های مورد نیازتان توجه داشته باشید. اگر تنها جهت مشاهده دوربین های مداربسته یا تماشای فیلم و سریال می خواهید، می توان عنوان کرد که داشتن اینترنت بلا استفاده است.

توجه به این قابلیت ها و نوع کارکرد شما، باعث می شود تا قابلیت هایی را که بلا استفاده هستند از انتخاب هایتان حذف کرده و هزینه پرداختی تان را مقرون به صرفه تر کنید تا در مواقع لازم نیست از خدمات پس از فروش کاملی بهره مند شوید. با مطالعه این مقاله انتخاب دقیقی داشته باشید و این ویژگی های اضافی را از انتخاب هایتان حذف کنید.

در ادامه ی راهنمای خرید تلویزیون می خواهیم تلویریون هایی را بر اساس کارایی، سیستم عامل و قیمت معرفی کنیم. با توجه به اینکه مدل های مختلفی در این لیست وجود دارند شما می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

لیست تلویزیون های برتر سال 98

سونی KD-65X9000F

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون KD-65X9000F سونی خیلی پر کاربرد است و از هوشمندی زیادی بهره می برد و بسیار هم زیبا ساخته شده است. تمامی این موارد سبب شده تا در لیست راهنمای خرید تلویزیون قرار بگیرد. صفحه این تلویزیون تخت است و اندازه آن 65 اینچ است و از کیفیت Ultra HD-4K بهره می برد که باعث به وجود آمدن تصاویری واضح و بسیار شفاف در آن شده است. نسبت تصویر این تلویزیون 16:9 است و رزولوشن 2160*3840 دارد. تکنولوژی های مانند live color و dynamic contrast enhancer در این تلویزیون به کار رفته اند که باعث زیبا تر شدن تصویر آن می شوند. این مدل سونی هم سیستم صوتی دوگانه دارد که باتوان 20 وات کار می کند. این تلویزیون به وای فای هم متصل می شود و از نظر اتصالات بسیار پر کاربرد است.

نکته بسیار مثبت آن رابط هوشمند به کار رفته در آن است که اندروید بوده و این به شما اجازه می دهد که اپلیکیشن های زیاد و مختلفی را بتوانید روی آن نصب کنید. طراحی این تلویزیون سونی خیلی زیباست و به راحتی می توانید آن را با دکور خانه تان ست کنید.

حدود قیمت: 28 میلیون تومان

تحت گارانتی: داتیس سرویس

ال جی 55UK69000GI

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

ابن تلویزیون ال جی هم می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. اندازه آن 55 اینچ است و میزان هوشمند بودن آن بسیار بالاست. به لطف وجود تکنولوژی true color accuracy دقت نمایش رنگ ها بسیار بالاست پس تصاویر وضوح بالایی خواهند داشت و بسیار واقعی به نظر می رسند. کیفیت صدای این مدل بسیار بالاست و از توان 20 واتی استفاده می کند. پورت های اتصالی آن HDMI و USB هستند و همچنین امکان اتصال از طریق بلوتوث هم وجود دارد. این تلویزیون کیفیت HDR را ساپورت می کند و رزولوشن 2160*3840 آن مطمئنا افراد را به خرید آن راغب می کند. یکی از قابلیت های بسیار به درد بخور این تلویزیون تکنولوژی LG AI ThinQ یا همان هوش مصنوعی است که اجازه می دهد با دستیار صوتی گوگل با آن ارتباط برقرار کرد.

حدود قیمت: 16 میلیون و 500 هزار تومان

تحت گارانتی: گلدیران

سونی KD-55X7500F

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

این تلویزیون یکی دیگر از محصولات سونی است که آن را در لیستمان جا دادیم. این مدل سونی اندازه ای 55 اینچی دارد و عملکرد آن کاملا قابل قبول است. مزیت های این تلویزیون تکنولوژی های live color و motion flow xr200 هستند که با کمک آنها وضوح تصاویر متحرک تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد. رزولوشن این تلویزیون 2160*3840 است که قابلیت ارتقا دارد و تصاویر آن بسیار واقعی هستند. می توان این تلویزیون را به وای فای وصل کرد و با سیستم عامل اندرویدی که روی آن قرار دارد امکان نصب اپلیکیشن های مختلف روی آن وجود دارد. سیستم صوتی این تلویزیون هم دوگانه است و از تکنولوژی clear audio plus بهره می برد و توان مصرفی آن هم 20 وات است. در کل این تلویزیون بسیار زیبا طراحی شده و عملکرد بسیار هوشمندی هم دارد.

حدود قیمت: 12 میلیون و 500 هزار تومان

تحت گارانتی: داتیس سرویس

سامسونگ 55NU7900

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

این تلویزیون خوش ساخت سامسونگ بسیار خوش ساخت بوده و جزو بهترین تلویزیون های سامسونگ است. اندازه آن 55 اینچ است و مدل LED دارد که کیفیت ultra HD-4K دارد و رزولوشن آن هم 2160*3840 است. سیستم عامل این تلویزیون smart hub است و مانند بعضی از مدل های قبلی سیستم صوتی دو کاناله با توان 20 وات دارد. این تلویزیون قابلیت های بسیار زیاد دیگری هم دارد. مانند ساپورت اتصالات بسیار گسترده، کنتراست پویا، داشتن پورت شبکه LAN، cpu 4 هسته ای و همچنین تکنولوژی های auto motion plus و تعدیل شدت نور. این تلویزیون به وایفای هم وصل میشود پس شما به راحتی می توانید با آن از اینترنت استفاده کنید. هر چیزی که یک تلویزیون هوشمند باید داشته باشد در این تلویزیون وجود دارد و تصاویر آن هم بسیار شفاف و دقیق هستند.

حدود قیمت: 11 میلیون و 400 هزار تومان

تحت گارانتی: سام سرویس

سامسونگ 50NU7900

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

این مدل سامسونگ هم بسیار ظریف است و جزو چند تلویزیون برتر سامسونگ به شمار می رود. کیفیت این تلویزیون ultra HD-4K است و از رزولوشن 2160*3840 بهره می برد. مانند مدل قبلی این مدل هم قابلیت های تعدیل نور، کنتراست پویا و auto motion plus را دارد که مجموعه آنها با هم باعث نمایش تصاویری بسیار واقعی خواهند شد. با این تلویزیون می توان به وای فای هم متصل شد و سیستم عامل به کار رفته در آن smart hub است. وجود صدای واقعی و بی نظیر این تلویزیون به خاطر سیستم صوتی 2 کاناله و 20 واتی آن است و تعداد پورت هایی که توسط این مدل ساپورت می شوند هم بسیار زیاد است.

با DLAN و Mirroring می توان به این دستگاه متصل شد و همچنین می توان دستگاه های زیادی را از طریق پورت های HDMI و USB به آن متصل کرد. رنگ های این تلویزیون هم بسیار واقعی به نظر می آیند چون از طیف وسیعی از رنگ ها پشتیبانی می کند.

حدود قیمت: 9 میلیون و 550 هزار تومان

تحت گارانتی: سام سرویس

فیلیپس 55PTF6100

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

در این بخش از راهنمای خرید تلویزیون نوبت به تلویزیون فیلیپس می رسد. طراحی این تلویزیون بسیار زیبا و ظریف بوده و خیلی باریک ساخته شده است. اندازه آن 55 اینچ است و کیفیت Full HD دارد. همچنین رزولوشن آن هم 1080*1920 است. یک قابلیت بسیار عالی که این تلویزیون را از بقیه تلویزیون ها متمایز می کند این است که این دستگاه قابلیت این را دارد که عکس ها و فیلم های بی کیفیت را بسیار شفاف و با وضوح خیلی بیشتری نمایش دهد. رنگ های این تلویزیون به خاطر کنتراست بالای بیت آنها بسیار زنده تر به چشم می آیند.

با سیستم عامل اندرویدی که روی این تلویزیون نصب است می توان برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی را دانلود کرد. این تلویزیون به وای فای هم وصل می شود. قیمت این تلویزیون به نسب امکاناتی که ارائه می دهد بسیار مناسب است و شما می توانید با قیمتی به نسب مناسب یک تلویزیون پرکاربرد و هوشمند داشته باشید.

حدود قیمت: 8 میلیون و 900 هزار تومان

تحت گارانتی: شکوفا الکتریک

سامسونگ 49N6900

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

اندازه این مدل سامسونگ 49 اینچ است و یک تلویزیون LED است که کیفیت تصویر آن Full HD است و رزولوشن 1080*1920 دارد و وضوح تصاویر آن بسیار بالاست. یک CPU 4 هسته ای در این تلویزیون به کار گرفته شده و سیستم عامل آن هم  مانند بقیه تلویزیون های سامسونگ smart hub است و این به این معنی است که شما می توانید به راحتی با آن در اینترنت سرچ کنید و برنامه های مختلف را دانلود کنید.  دیگر مزیت های این تلویزیون امکان mirroring، تکنولوژی time shift و همچنین قابلیت ضبط برنامه های مختلف هستند.

می توان به راحتی آن را به وای فای متصل کرد و سیستم صوتی آن هم طبق معمول تلویزیون های سامسونگ 2 کاناله است و صدایی بسیار واضح را به گوش شما می رساند. طراحی این مدل بسیار چشم نواز است و باریک بینی زیادی در آن به کار گرفته شده. دو درگاه USB و سه درگاه HDMI روی این تلویزیون قرار دارند و می توان به آن فلش مموری هم وصل کرد.

حدود قیمت: 8 میلیون و 475 هزار تومان

تحت گارانتی: سام سرویس

تی سی ال 55P6US

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

این تلویزیون TCL هم بسیار محبوب و پرکاربرد بوده و یکی از هوشمند ترین تلویزیون های حاضر است و به دلیل همین هوشمندی در لیست راهنمای خرید تلویزیون قرار گرفته است. نسبت تصویر در این تلویزیون 16:9 است و کیفیت 4K دارد. رزولوشن آن هم بسیار بالا و 2160*3840 است که یعنی با تلویزیون های بسیار حرفه ای برابر است. CPU این مدل تک هسته اس است و از سیستم عامل لینوکس بهره می برد. با اتصال به وای فای به راحتی می توانید از ویژگی های هوشمند این تلویزیون استفاده کنید. حافظه داخلی این مدل TCl 8 گیگابایت است و 1 گیگ هم رم دارد.

سیستم صوتی آن هم مانند بقیه تلویزیون هایی که معرفی کردیم دو کاناله است. ضخامت این تلویزیون بسیار کم است که نشان از طراحی بی عیب و نقص آن است. قابلیت HDR هم در این تلویزیون گنجانده شده و با کنتراست بالایی که دارد می تواند تصاویر را با وضوح بسیار بالایی نمایش دهد. با یک قیمت بسیار مناسب می توانید از همه قابلیت های هوشمند این تلویزیون بهره ببرید.

حدود قیمت: 6 میلیون و 800 هزار تومان

تحت گارانتی: مادیران

ال جی 43LJ52100

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

قیمت این تلویزیون ال جی به نسبت ویژگی ها و تکنولوژی هایی که در آن به کار رفته بسیار مناسب است. اندازه آن 43 اینچ است که یعنی فضای خیلی زیادی را نمی گیرد و با طراحی بسیار خوبی که دارد می توان از آن درهر دکوراسیونی استفاده کرد. یکی از مزیت های عالی این تلویزیون ساپورت زاویه دید گسترده یا wide است که یعنی هر تصویری را از هر زاویه ای ببینید وضوح بسیار بالایی خواهد داشت. کیفیت این تلویزیون Full HD بوده و رزولوشن آن هم 1080*1920 است. این تلویزیون سیستم عامل ندارد اما تصاویر آن واقعا شفاف و واقعی هستند. انواع بسیار زیادی هم پورت روی ای تلویزیون وجود دارد. مانند HDMI و USB و خروجی هدفون و کامپوننت.

حدود قیمت: 6 میلیون و 590 هزار تومان

تحت گارانتی: گلدیران

فیلیپس  43PFT4002

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

در بین مدل های متوسط تلویزیون که در راهنمای خرید تلویزیون این مدل فیلیپس یک مدل بسیار عالی است و امکانات بسیار به درد بخوری دارد. کیفیت تصویر آن بسیار بالاست و رزولوشن 1080*1920 دارد. سیستم صوتی آن دو کاناله و با توان خروجی 16 وات است که از تکنولوژی تقویت صدا هم بهره می برد. این تلویزیون به نسبت تلویزیون های دیگری که معرفی کردیم ویژگی های کمتری دارد و هوشمند هم نیست اما چون کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد خرید آن به عنوان یک تلویزیون متوسط واقعا توصیه می شود. اما اگر به دنبال یک تلویزیون هوشمند هستید باید قید این مدل را بزنید. در ضمن درگاه های اتصالات بسیار زیادی هم روی این تلویزیون قرار دارند. مانند HDMI و USB و خروجی هدفون و کامپوننت.

حدود قیمت: 4 میلیون و 190 هزار تومان

تحت گارانتی: شکوفا الکتریک

مطالب پیشنهاد شده توسط کاربران :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)