×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای خرید چیلر تراکمی

26 بهمن 1397 توسط

راهنمای خرید چیلر تراکمی به صورت کامل

چیلر دستگاهی است که گرما را از آب طبق یک روند تراکمی از طریق بخار جذب می کند . این آب در این حرکت تکرار شونده به صورت مداوم جریان دارد . گرمایی که از طریق مایع جذب شده است باید به محیط داده شود . حتما برای شما کارایی و نیاز به نگهداری و بازده این محصول و همچنین قیمت آن اهمیت فراوان دارد ؛ با ما همراه باشید که در خرید این محصول یاری کننده شما باشیم.

تعمیرات چیلر

انواع چیلر های موجود در بازار

راهنمای خرید چیلر تراکمی جدای از فراوانی برند ها چیلر ها به دسته ی کلی تراکمی و جذبی تقسیم می شوند . چیلر های جذبی از طریق همان سیکلی که اشاره شد کار می کنند اما چیلر های تراکمی کار خود را به وسیله انرژی الکتریکی انجام می دهند و باعث برودت و سرمای مناسب می شوند.

انواع چیلر های تراکمی

بسته به نوع کاربرد این نوع از چیلر ها می توان چهار دسته برای آن ها در نظر گرفت دسته ی اول چیلر های تراکمی با کمپرسور های رفت و برگشتی را شامل می شوند دسته دوم چیلر تراکمی با کمپرسور اسکرال ، دسته سوم چیلر های تراکمی با کمپرسور اسکرو و در نهایت دسته چهارم چیلر های تراکمی با کمپرسور های سانتریفیوژ را شامل می گردند

ضریب عملکرد

راهنمای خرید چیلر تراکمی یکی از نکاتی که در تهیه این چیلر ها باید به آن توجه کرد ضریب عملکرد این دستگاه ها است . این ضریب که به اختصار COP نوشته می شود اشاره دارد به نسبت گرمای گرفته شده از محیط مصرف به انرژی مصرفی به طبع هر چه این عدد بیشتر باشد نشان از عملکرد بهتر این دستگاه ها دارد . برای چیلر های تراکمی عددی بین 2 تا 6.1 وجود دارد این در حالی است که ضریب عملکرد های چیلر های جذبی بین 0.6 تا 1.2 است . پس اگر میزان مصرف شما بالاست و یا اینکه برای محیط های بزرگ می خواهید استفاده کنید انتخاب چیلر های تراکمی مناسب تر است.

راهنمای خرید چیلر تراکمی

چیلر تراکمی آبی

یکی از انواع چیلر تراکمی ، چیلر تراکمی آبی است این چیلر آب سرد مورد نیاز سایر سیستم های تهویه را با تامین دمای بین هفت تا دوازده درجه سلسیوس انجام می دهد. همه ی چیلر ها دارای ترموستات هستند و کنترل دمای آب ورودی و خروجی آن ها به وسیله ترموستات انجام می شود.عملکرد چیلر های تراکمی آبیس بر اساس سیکل تبرید تراکمی است.این چیلر آب سرد کویل ها و تولید کننده های هوا را تامین می کند کارایی این چیلر ها از چیلرهای هوایی بیشتر است اما باید این را در نظر گرفت که چیلر های هوایی به علت نبود آب ، ایجاد رسوب نمی کنند و همچنین در موقعی که آب در دسترس نباشد هم به خوبی کار خود را انجام می دهند همچنین نبود آب باعث افزایش عمر سایر سیستم های تهویه هوای مطبوع می شود.

یک نکته بسیار مهم

با اینکه گفته می شود هر یک از شرکت های سازنده ی چیلرها در یک قسمت نسبت به شرکت های دیگر بهتر عمل کرده اند و شاید بهتر باشد که قسمت های مختلف چیلر را از چند شرکت مختلف خریداری کرد . اما با انجام این کار فقط خود رابه دردسر بزرگی انداخته اید چرا که اینکار شاید در ابتدای کار امری هوشمندانه به نظر برسد اما پس از مدتی که نیاز به تعمیرات و سرویس های جانبی رسید سرویس آن را باید به سازنده همان کالا بسپارید پس حدالامکان از انجام این کار صرف نظر کنید.

نصب فلوسوئیچ

اگر قصد خرید چیلر های تراکمی آبی را دارید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است در بعضی از ساعات مخصوصا در تابستان دچار کمبود آب یا قطعی آب شوید و این را باید بدانید که این نوع چیلر ها از جریان آب برای عملکرد خود استفاده می کنند پس در صورت قطعی جریان آب دچار مشکل می شوید.

سرویس کولر گازی

اما نگران نباشید شرکت های تولید کننده این چیلر ها فلوسوئیچی را در نظر گرفته اند که در مواقع قطعی آب و یا کمبود آب ، مایع مورد نیاز دستگاه تا حدی تامین شود به این صورت که مثل یک باتری عمل می کند پس اگر قصد خرید این نوع چیلر های تراکمی را دارید حتما به داشتن فلوسوئیچ توجه کنید . بعلاوه اینکه نصب منبع آب به طور کلی در کارخانه می تواند کمک کننده باشد .

این را هم در نظر بگیرید که این منبع آب موقتی است و خیلی نمی توانید روی آن حساب کنید

چه توصیه هایی برای ابعاد چیلر های تراکمی دارید ؟

رعایت کردن فاصله های جانبی یک اصل مهم در اجرای این چیلر ها می باشد . همواره این را در نظر بگیرید که مکان قرار گیری چیلر ها باید به گونه ای باشد که توانایی اجرای سرویس های سالیانه را داشته باشد برای مثال بتوان سرویس های سالیانه کندانسور و کمپرسور را به راحتی انجام داد.

درصورت داشتن سوال و نیاز به راهنمای خرید چیلر تراکمی به صورت تلفنی با شماره 09122803982 تماس بگیرید.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)