×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت روشن نشدن فن کویل

18 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

آموزش تعمیر فن کویل ما در این مطلب اقدام به برسی علت روشن نشدن فن کویل کرده ایم و به صورت کامل علت های موجود را برای رفع مشکل برای شما عزیزان توضیح داده ایم! پس تا آخر همراه ما باشید.

علت روشن نشدن فن کویل

سیستم تهویه مطبوع مرکزی، یک راه راحت و مقرون به صرفه برای خنک کردن کل خانه است. سیستم تهویه مطبوع  خنک کننده مرکزی را ارائه می دهد که می تواند یک روز گرم و ملایم را به نسیم خنک تبدیل کند. تنظیمات نامناسب، مشکلات با قطع کننده مدار و کولرهای خنک کننده یخ زده، بعضی از مسائل رایج هستند که احتمالا با طرفداران تهویه مطبوع تان تداخل دارند. مسائل مشترک شامل فیلترهای کثیف کویل ها، تنظیمات ترموستات نادرست و مشکلات برق می باشد. قبل از فراخوانی یک متخصص، چند مرحله عیب یابی و تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

 مرحله اول

سیستم فن کویل خود را روشن کنید، ترموستات خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در موقعیت “خنک” قرار دارد. اگر ترموستات شما کار نمی کند و یا اگر یک هشدار باتری کم در صفحه نمایش دستگاه خود را مشاهده می کنید، باتری های جدید را به قسمت باتری وارد کنید و در ادامه علت روشن نشدن فن کویل سقفی را برسی می نماییم.

مرحله دوم

دستگاه فضای باز خود را برای نشانه هایی از آب بررسی کنید. سیستم تحت واحد فن کویل و سطح خارجی سرد محوطه کویل داخلی را بررسی کنید. اگر سیستم شما یخ زده باشد، ترموستات خود را برای یک تا سه ساعت خاموش کنید . اگر باز هم با اینکار سیستم شما روشن نشود، با یک متخصص فنی تماس بگیرید.

برترین مرکز تعمیرات فن کویل در استان تهران

مرحله سوم

جعبه تعویض مدارهای برقی خانه خود را بازدید کنید. جعبه برقی معمولا در زیرزمین، اتاق زیر شیروانی یا آشپزخانه قرار دارد. مکان جعبه مدارهای برقی متفاوت است و بسته به خانه دارد. اگر مدار را خاموش کنید و سپس آن را روشن کنید ، باز هم سیستم فن کویل شما روشن نشد بهتر است ، با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید.

مرحله چهارم

اگر فن هنوز کار نمی کند، تنظیمات ترموستات خود را بررسی کنید. دما را تنظیم کنید. اگر تهویه مطبوع  شما هوا را خنک نمیکند، باید اطمینان حاصل کنید که ترموستات شما روی “خنک” تنظیم شده است. نقطه درجه حرارت ترموستات خود را پایین تر از دمای اتاق نمایش داده شده روی صفحه ترموستات خود قرار دهید. سوئیچ فن را روی “روشن”  قرار دهید. اگر جریان هوا محدود است، سوئیچ فن را به حالت “خودکار” تنظیم کنید. اگر ترموستات کار نمی کند، دکمه “Reset” را فشار دهید تا تنظیمات پیش فرض بازگردانی شود و در نهایت با مرحله بعدی علت روشن نشدن فن کویل زمینی با ما همراه شوید.

مرحله پنجم

محفظه فیلتر هوا را از محفظه خود جدا کنید. اگر فیلتر هوا کثیف است، خاک و آوار را از بین ببرید. اگر فیلتر هوا بسیار کثیف است، آن را در یک مایع شوینده و آب شستشو دهید. فیلتر را در آب تمیز کنید. اجازه دهید فیلتر خشک شود و سپس آن را به محفظه خود بازگردانید. اگر فیلتر شما فرسوده شده باشد، بهتر است یک جایگزین خریداری کنید.

مطالب پیشنهادی : فن کویل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مرحله ششم

به واحد تهویه مطبوع بروید و دو خط مس را که از بالای خازن خارج می شوند نگاه کنید. اگر خط مسی بزرگتر هنگام لمس آن گرم می شود، کندانسور می تواند مسدود شود یا شکسته شود. با یک کارمند حرفه ای تماس بگیرید تا آن را جایگزین کنید.

مرحله هفتم

اشیاء مانند مبلمان، اسباب بازی ها و پرده ها را از داخل مجرای تهویه هوا در خانه خود، که در معرض تهویه قرار دارد را جا به جا کنید  تا جریان هوا کافی باشد.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)