×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

27 اسفند 1397 توسط ادمین

به نقل از نمایندگی آذین سرویس و برسی کارشناسان این مرکز در زمینه علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی برند های ال جی، سامسونگ، بوش، مقاله بسیار مناسبی را آماده کرده ایم و در ادامه شما آن را مطالعه خواهید کرد که به صورت کامل در این زمینه راهنمایی خواهید شد و اقدام به عیب یابی می کنید.

علت خاموش شدن جاروبرقی

ما با برسی موضوع علت روشن نشدن جاروبرقی و علت خاموش شدن جاروبرقی به شما عزیزان راه های رفع مشکل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد و البته اگر نتوانستید این کار را انجام دهید می توانید در زمینه تعمیر جاروبرقی با نمایندگی آذین سرویس تماس بگیرید و نسبت به درخواست کارشناس حضوری اقدام نمایید.

علت خاموش شدن جاروبرقی

با مقاله علت خاموش شدن جاروبرقی می توانید به صورت کامل اقدام به رفع مشکل خود کنید البته باید کمی فنی باشید و اصلا ترس از خرابی های احتمالی نداشته باشید! چراکه در بیشتر موارد که اینگونه مشکلات پیش می آید به سادگی می توان آن را درست کرد که ما توصیخ می کنیم توصیه های ما را در زمینه علت روشن نشدن جاروبرقی جدی بگیرید.

قطعا جاروبرقی یک وسیله بسیار بسیار مهم در امر نظافت منزل می باشد و در صورتی که این دستگاه کوچک در منزل وجود نداشته باشد خانم ها با مشکل جدی روبه رو خواهند شد و باید با جارو دستی اقدام به تمیز کردن منزل نمایند و نتوانند به صورت دقیق و کامل اقدام به جمع آوری زباله هایی که بر روی فرش می باشد کنند.

حال در برخی موارد پیش آمده است که در هنگام کار با جاروبرقی با خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی مواجه شوید و همین امر باعث شود که نتوانید کار خود را انجام دهید و نگران سوختن جاروبرقی شوید! ما به عنوان یک مرکز فنی و تخصصی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در محل به شما عزیزان توصیه می کنیم که در صورت افتادن این اتفاق فورا سیم برق آن را از پریز کشیده و جارو را خاموش کنید چراکه شاید اتصالی باعث این مشکل شده باشد و سیم آب شود.

البته بسیاری از افراد در هنگام خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی فکر می کنند که دلیل اصلی این موضوع سوختن موتورجارو برقی می باشد ولی ما این مورد را رد می کنیم و در مرحله آخر باید این گمانه زنی را کنید چراکه دلایل بسیار زیادی برای اتفاق افتادن این مشکل وجود دارد.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

با برسی علت روشن نشد جاروبرقی بوش ، سامسونگ ، دوو ، کنوود ، پارس خزر ، آاگ و دیگر برند ها اولین چیزی که باید شما عزیزان برسی نمایید کابل برق می باشد چراکه برخی از افراد در هنگام جارو کردن منزل جاروبرقی را میکشانند و در بیشتر موارد با کشیده شدن سیم کابل از پریز برق جدا می شود و به مرور قطعی در کابل به وجود می آید که باید آن را برسی و رفع نمایید.

روشن نشدن جارو برقی علت های بسیار زیادی دارد که ما در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • برق نداشتن در پریز برق

این امکان اگرچه به ندرت اتفاق می افتد اما مشاهده شده است و ما در مقاله علت خاموش شدن جاروبرقی از شما عزیزان می خواهیم اقدام به تست پریز نمایید و یا پریز برق را که در جای دیگری قرار دارد تست کنید ولی در کل بهتر می باشد که با استفاده از یک فاز متر اقدام به برسی برق درون پریز کنید و البته در صورتی که اهم متر دارید آن را بر روی 250 ولت تنظیم کنید و با متصل کردن فیش های آن به پریز برق اقدام به تست نمایید و در آخر فکر به خرابی جاروبرقی کنید! در نهایت در صورتی که برق در آن درجریان بود آن وقت می توان گمانه زنی کرد که مشکل از کابل برق جاروبرقی می باشد.

باید بدانید که در صورتی که برای اولین بار این اتفاق افتاده است و بعد بدون مشکل جاروبرقی روشن شده است شاید به خاطر نوسانات برق این اتفاق برای شما رخ داده باشد چراکه در جاروبرقی های نسل جدید سنسوری قرار داده شده است که در صورت کم و زیاد شدن برق فورا جارو را خاموش می کند و حتی شاید دقایقی اجازه روشن کردن جارو را به شما عزیزان ندهد.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

  • قطعی در کابل برق جاروبرقی

در ادامه مقاله مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به طور ناگهانی باید بدانید که شاید کابل جارو دچار سوختگی و یا قطعی شده باشد و این موضوع باعث شده باشد که با مشکل روشن نشدن جارو برقی روبه رو شوید. این مورد بیشتر در سر دوشاخه به وجود می آید چراکه با جابجایی دستگاه سر دوشاخه کم کم حالت خود را از دست خواهد داد و سیم داخل آن دچار پارگی می شود که برای اینکار می توانید آن را از برق خارج نمایید و با تهیه یک دوشاخه با کیفیت اقدام به تعویض آن نمایید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

اما در صورتی که مطمئن بودید که دوشاخه سالم است و نمی دانید به موتور جاروبرقی برق می رسد یا خیر باید اقدام به باز کردن درب جاروبرقی کنید و سپس با استفاده از اهم متر برسی نمایید که برق تا موتور می رسد یا خیر البته این کار کمی خطرناک می باشد چراکه به برق متصل است و باید با احتیاط این کار را انجام دهید.

راه بسیار بهتری در زمینه تست سیم جاروبرقی وجود دارد که نیازی نیست تا کابل به برق وصل باشد و تنها باید اهم متر را بر روی حالت R*1 تنظیم نمایید و به این نکته توجه داشته باشید و در صورتی که با متصل کردن هر دو فیش اهم متر به دوشاخه جاروبرقی درجه آن بالا و پایین و یا حرکت کرد یعنی کابل درست می باشد و برق کاملا در جارو در جریان می باشد و در صورتی که در جای خود ثابت ماند یعنی جایی قطعی و یا سیم سوختگی وجود دارد و باید اقدام به تعویض کابل و یا مشکل را پیدا کنید و آن را رفع نمایید.

  • چک کردن سیم جمع کن و تست خرابی جاروبرقی

در ادامه مقاله علت خاموش شدن جاروبرقی به یک مورد بسیار ریز و مهم اشاره می کنیم که باید حتما آن را تست نمایید.

در برخی موارد این امکان وجود دارد که مشکل از سیم جمع کن باشد و حتی به درستی سیم جمع شود و به راحتی بتوانید آن را بیرون آورید ولی باید بدانید که شاخک های سیم جمع کن به صورت کامل به حلقه گردان متصل می باشد که در اصل از دوسیم اتصالی یک سر آن به فاز و دیگری به نول وصل می باشد و امکان دارد که این اتصالی برقرار نباشد و همین امر باعث شود که جاروبرقی روشن نشود و شما برای رفع این مشکل فقط کافیست اقدام به در آوردن سیم ها از قرقره نمایید و با خم کردن سیم آن را مجدد به قرقره متصل کنید و با اینکار مشکل روشن نشدن جاروبرقی حل خواهد شد و در صورت روشن نشدن ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

  • خراب بودن کلید استارت و یا کلید قطع و وصل

در ادامه مقاله مشکل و علت خاموش شدن جاروبرقی به نکته زیر توجه داشته باشید.

این مشکل نیز به ندرت اتفاق می افتد اما باید بدانید که حتی وجود گرد و خاگ در کلید باعث جلوگیری از فرمان روشن شدن جاروبرقی می شود و یا با استفاده طولانی مدت از کلید استارت آن فرسوده شده باشد و یا اصلا آن دچار شکستگی شده باشد که برای برسی این موضوع باید با استفاده از اهم متری که در دست دارید اقدام به تست کلید استارت نمایید و در صورتی که کلید درست باشد عقربه اهم متر و یا درجه اهم متر دیجیتالی تکان می خورد و در صورتی که این کار انجام نشد باید بدانید که مشکل اصلی از کلید استارت جاروبرقی می باشد.

  • خراب شدن رله یا سوختن آن

در ادامه مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی به مشکل برق رله جاروبرقی خواهیم پرداخت.

در برخی از جاروبرقی های سری جدید رله وجود دارد و تا زمانی که این رله باز باشد و همچنین کلید قدرت آن وصل نشود به هیچ عنوان جارو روشن نمی شود که در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت. در برخی از مواقع پیش می آید که  رله بچسبد و یا در کلید قدرت آن مشکلی پیش آمده باشد که باعث روشن نشدن جاروبرقی شده باشد که باید اقدام به تست رله کنید و برای انجام این تست باید با استفاده از اهم متر سیم های جاروبرقی را که بر روی دسته جارو قرار دارند را تست می نماییم و درصورتی که آن درست باشد حتما درجه اهم متر شما از یکسان بودن در خواهد آمد و یا اقدام به وصل کردن رله به برق کنید و در آخر با یک پیچ گوشنی رله را محکم نمایید و در صورت روشن شدن جاروبرقی قطعا مشکل از رله می باشد و باید اقدام به تعویض آن نمایید.

  • قطعی در مدار سری موتور جاروبرقی

در ادامه مطلب علت روشن نشدن جاروبرقی به مشکل قطعی در مدار سری موتور جارو خواهیم پرداخت.

نوع موتوری که در جاروبرقی به کار رفته است از نوع سری می باشد و این یعنی در صورتی که کوچیک ترین مشکلی در موتور به وجود آید باعث می شود که کل موتور از کار بی افتد و همه آن به هم متصل می باشد به فرض مثال درصورتی که یک فرن خراب شود همین یک فرن باعث می شود که زغال به کلکتور نچسبد و برق در مدار جریان پیدا نکند و در نهایت موتور جاروبرقی روشن نشود چراکه کلا مدار قطع است.

در ادامه می خواهیم شما را در بحث خرابی جاروبرقی کمک کنیم و برای تست سلامت موتور آن باید به خاطر سری بودن با استفاده از اهم متر کلیه قطعات داخل آن را تست نمایید و درصورتی که خرابی مشاهده کردید خودتان اقدام به رفع عیب نمایید و یا با یک مرکز معتبر در زمینه تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید و جالب است بدانید که نمایندگی آذین سرویس با داشتن بیش از 10 سال سابقه در این زمینه می تواند بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشد.

  • موتور جارو برقی سوخته است

از اصلی ترین علت روشن نشدن جاروبرقی سوختن موتور جاروبرقی می باشد که در ادامه راجب آن توضیح خواهیم داد.

ما در مطلب بالا اقدام به برسی کلیه عواملی که جزو علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی است اشاره کردیم و البته شما هم قطعا به صورت دقیق و مجزا اقدام به برسی روش های گفته شده به صورت دقیق و با ایمنی کامل کرده اید اما شاید مشکل شما هنوز برطرف نشده باشد و خب در حال حاضر امکان سوختن موتور جاروبرقی بسیار زیاد می باشد چراکه مراحل اصلی را بایکدیگر تست کرده ایم اما همچنان جاروبرقی درست نشده باشد.

بهتر می باشد که اقدام به تست موتور جاروبرقی نمایید و برای انجام اینکار باید آن را به صورت مستقیم به برق متصل کنید با اینکار باید حتما موتور شروع به کار کند و روشن شود و در صورتی که آن واکنشی نشان ندهد قطعا خراب و سوخته است که باید یا آن را تعویض نمایید یا برای سیم کشی مجدد موتور آن را به مراکز تعمیراتی ببرید.

نکته ای که هائز اهمیت می باشد : موتور جاروبرقی بسیار کم پیش می آید که به یکباره بسوزد و در ابتدا آن نیم سوز می شود و با روشن کردن آن بوی بد و جاروبرقی بد کار می کند و بعد از مدتی آن به صورت کامل می سوزد! وقتی که نیمسوز شده باشد قطعا هزینه کمتری را بر دست شما خواهد گذاشت چراکه نیمی از سیم کشی آن سالم می باشد.

در این مقاله سعی کردیم تا اقدام به عیب یابی جاروبرقی کنیم و درباره علت خاموش شدن جاروبرقی صحبت کردیم که امیدوارم آن را به صورت کامل متوجه شده باشید.

علت روشن نشدن جاروبرقی

ما در مقاله بالا در رابطه با علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی صحبت کردیم و در ادامه می خواهیم راجب علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ ، ال جی ، بوش ، سانی ، هیتاچی ، الجی ، بکو ، اسنوا صحبت کنیم و انتظار داریم که کلیه نکات گفته شده را به صورت کامل انجام دهید و اقدام به تست کنید.

علت روشن نشدن جاروبرقی

همانطور که می دانید ترموستات جاروبرقی برای تنظیم دمای دستگاه به کار می رود و در صورتی که از جاروبرقی استفاده طولانی مدت داشته باشید ترموستات جاروبرقی که کار محاسبه دما را دارد از حدی که شرکت آن را تنظیم کرده است بگذرد جارو را خاموش می کند تا آن سردو دمای ترموستان پایین آید! پس اگر شما نیز با این مشکل برخورد کرده اید و به دنبال علت روشن نشدن جاروبرقی هستید باید بدانید که این مورد می تواند تا دقایقی باعث شود که نتوانید از جارو استفاده نمایید.

از دیگر عواملی که این مورد موثر می باشد قطعی داشتن در سیم می باشد که در برخی موارد سیم از اتصال به رشته دیگر جا می ماند و همین امر یاعث می شود که به هیچ عنوان دستگاه روشن نشود! پس اگر شما هم مشکل روشن نشدن جاروبرقی را دارید باید بدانید که قطعی داشتن در کابل از علت های اصلی می باشد و شما باید حتما اقدام به رفع قطعی نمایید و البته در بیشتر موارد با تکان دادن سیم اتصال برقرار می شود و جارو روشن می شود! پس اقدام به تست کابل نمایید.

نتیجه گیری : درصورتی که ترموستات موتور جارو برقی را تست کردید و سالم بود ولی همچنان جارو با مشکل مواجه بود باید اقداماتی زیر را انجام دهیم و البته بهتر می باشد با ترموستات جاروبرقی سالم ترموستات قبلی خود را عوض کنید و اقدام به گرفتن تست نمایید.

  • شاید یک زباله در کیسه گیر کرده باشد

باید بدانید که گیر کردن زباله در کیسه جاروبرقی یکی از علت های اصلی برای خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می باشد و همچنین در برخی از مدل های جارو و سری های جدید آن حتی یکی از علت روشن نشدن جاروبرقی همین مورد می باشد که باید فورا اقدام به خالی کردن کیسه کنید. ما با داشتن تجربیات بسیار بالا در این زمینه و با تست های صورت گرفته توصیه می کنیم که به هیچ عنوان نباید بزارید که کیسه جاروبرقی پر شود و یا به هیچ عنوان نباید زباله های نسبتا بزرگ را با جاروبرقی تمیز کنید چراکه با گیر کردن آن در بین راه همین مشکل خاموش شدن برای شما پیش می آید.

پس حتما در جمع کردن زباله اندازه آن را حتما حواستان باشد و اگر آن در مسیر لوله گیر کند قطعا جاروبرقی خاموش خواهد شد چراکه فشار زیادی بر روی آن خواهد آمد و درصورت خاموش نشدن امکان سوختن موتور می باشد و باید خرج زیادی برای رفع مشکل آن کنید.

  • کثیف شدن فیلتر

از علت های اصلی برای مشکل و علت روشن نشدن جاروبرقی کثیف بودن فیلتر آن می باشد.

باید بدانید که فیلتر کار هوارسانی به موتور را انجام می دهد! درواقع فیلتر باعث می شود که گرد و خاک به سمت موتور جاروبرقی نرود و درصورتی که آن از خاک پر شده باشد و جای هوارسانی به جاروبرقی نباشد باعث می شود که ترموستات جاروبرقی زود دستور خاموش شدن جارو را به خاطر داغ شدن بیش از حد بدهد و باید همیشه و به صورت مداوم اقدام به شستشوی فیلتر هوای آن کنید و با این کار می توانید همیشه دمای جاروبرقی را در حد متعادل نگهدارید و از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی جلوگیری نمایید.

نحوه تمیز کردن جاروبرقی

قصد داریم تا به صورت کامل و نکته وار به نکته های گفته شده به صورت تیتر وار بپردازیم و شما اقدام به تست تک تک موارد کنید تا بتوانید عیب اصلی جارو را به دست آورید و در صورتی که نمی توانید خود کار را انجام دهید می توانید برای تعمیرات جاروبرقی با مرکز آذین سرویس با شماره 92177612939 تماس بگیرید و اقدام به ثبت درخواست تعمیرکار نمایید.

  • احتمال دارد که سیم دچار قطعی شده باشد
  • شاید دوشاخه اتصالی و یا قطع شده باشد
  • کلید اتصال و یا روشن خاموش جاروبرقی خراب شده باشد
  • زغال های درون موتور کوتاه و یا کثف شده باشد
  • احتمال دارد موتور نیم سوز شده باشد
  • خراب شدن رله از موارد دیگر می باشد
  • شاید آرمیچر خراب و یا نیم سوز شده باشد
  • زغال با الکترو فاصله ای کم پیدا کرده باشد
  • و…

ما نسبت به تجربیات خود توانستیم به دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بپردازیم و شما عزیزان می توانید با صلاح دید خود تعمیرات را به این مرکز بسپارید و ما در ادامه راجب سوابق کاری خود با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

آذین سرویس با سالها تجربه در زمینه تعمیر موتور جاروبرقی و عیب یابی جاروبرقی در سطح تهران توانسته است به یک مرکز بسیار تخصصی تبدیل شود و در حال حاضر با داشتن بیش از 100 تعمیرکار جاروبرقی در سطح استان تهران به یکی از بهرتین مراکز فعال در زمینه عیب یابی و تعمیر تبدیل شده باشد.

جالب است بدانید که ما در سال 1398 اقدام به تخفیف های ماهانه می کنیم و تا 30 درصد تخفیف نسبت به دیگر مراکز می توانیم در خدمت شما عزیزان باشیم و البته برای برسی علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ و ال جی یا بوش ما به صورت رایگان مشکل را برای شما عزیزان عیب یابی می کنیم و فقط هزینه تعمیر را از شما خواهیم گرفت.

جالب است بدانید که 90 روز گارانتی برای تعمیرات به دستگاه شما تعلق خواهد گرفت و در این مدت هرگونه خرابی را ما در آذین سرویس مورد پذیرش رایگان برای رفع عیب قرار می دهیم.

شماره تماس نمایندگی : 09122803982 و 02177612939 می باشد.

تخصص دیگر ما در تعمیر :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)