×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

عملکرد کولر گازی

30 فروردین 1398 توسط ادمین

شاید شماهم به دنبال این هستید که بدانید عملکرد کولر گازی چونه می باشد؟ و خب ما در این مطلب همه چیز را در زمینه نحوه کار کولر گازی اسپلیت به شما خواهیم گفت! پس تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

عملکرد کولر گازی

بدون شک بسیاری از شهروندان که دارای کولر از نوع گازی هستند می خواهد تا دررابطه با دستگاه سرمایشی خود اطلاعات کاملی را بدست آورند و همچنین راجب طرز کار کولر گازی اسپلیت به دنبال کسب اطلاعات کاملی هستند که بتوانند در آینده با شناخت کامل از دستگاه تهویه مطبوع خود انتخاب مناسبی را داشته باشند.

ما در مجموعه آذین سرویس و در بخش آموزش تعمیر کولر گازی به صورت شبانه روزی اقدام به تولید مطالب آموزشی می کنیم تا بتوانیم پاسخ بسیاری از شما عزیزان را بدون اینکه دانشی داشته باشید بدهیم و تاکنون توانسته ایم در زمینه کولر بیش از 100 محتوای مناسب برای شما آماده نماییم و به کلیه سوالات شما در زمینه طرز کار کولر گازی اسپلیت پاسخ های خوبی را دهیم.

کولر گازی چگونه عمل میکند

قطعا می دانید که کولر گازی دستگاهی می باشد که گاز را به مایع تبدیل می کند و در نهایت مایع به گاز اقدام به تولید سرما می کند و در صورتی که بخواهیم دقیق توضیح دهیم می توان گفت گرمای هوا را می گیرد.

باید بدانید که تنوع در کولر های گازی نیز زیاد می باشد به طوری که یک نوع از آنها ایستاده و نوعی دیگر پنجره ای و همچنین قابل حمل و… می باشند که مشتری نسبت به نیاز خود یکی از این ها را خریداری می کند.

کولر گازی چگونه عمل میکند و چرا باید بدانیم که نحوه کار کولر گازی چیست؟ قطعا در حال حاضر بسیاری از هموطنان مخصوصا در مناطق گرمسیر از کول های گازی استفاده می نمایند و در صورتی که حتی یک روز کولر آنها خراب شود قطعا یک روز سختی برای آنها خواهد بود! و اگر راجب کولر همه چیز را بدانند در صورت مشکل پیش آمدن می توانند تا حدی مشکل را حدس بزنند چراکه کارایی قطعات را بلد هستند.

پس نیاز است شما با قطعات کولر گازی و همچنین راجب عملکرد کولر گازی اطلاعات کاملی را داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید خودتان یکسری از مشکلات را حدس بزنید و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

نحوه کار کولر گازی

تهویه مطبوع یا (Air Conditioner) یا همان کولر گازی را به صورت کامل در همین قسمت توضیح خواهیم داد و شما در مورد نحوه کار کولر گازی اطلاعات کاملی را کسب می نمایید.

ویژگی های یک کولر گازی چیست ؟

تکنولوژی اینورتر چیست ؟ در حال حاضر در بازار همه به دنبال مدل اینورتر تهویه مطبوع می باشند و دیگر کمتر کسی به فکر خرید ورژن های قبلی و قدیمی کولر هست! چراکه اینورتر باعث می شود مصرف انرژی بسیار زیاد کاهش پیدا کند و خب در آخر هر ماه دیگر با قبض های برق شوکه نشویم! این تکنولوژی باعث می شود که دما در حالت ایده آل خود بماند و دیگر نیاز نباشد که سریع کمپرسور شروع به روشن و خاموش شدن کند و همین امر باعث می شود که تا 50 الی 60 درصد مصرف برق به شدت پایین بیاید و همین مورد از عوامل اصلی محبوبیت اینورتر می باشد.

عملکرد کولر گازی و نیز اینورتر در کولر های کمپرسور دارد متغیر می باشد! یعنی نسبت به دمای محیط کمپرسور شروع به کار کردن می کند و نسبت به نیاز دما آن تند تر و کند تر می شود! و کلیه این تنظیمات را یوزر می تواند با استفاده از ریموت کنترل کولر گازی انجام دهد و تا زمانی که دما دقیقا مطابق به خواسته کاربر نشود کولر خاموش نمی شود و پس از رسیدن دما به حالت مورد پسند کاربر کولر خاموش می شود و پس از از دست رفتن سرما مجدد روشن می شود که دما مجدد به حالت قبل برگردد.

در تکنولوژی اینورتر دیگر شاهد استارت های اضافی در کمپرسور کولر گازی نیستیم چراکه کولر در مواقعی که کاربر آن را به حالت مورد پسند خود تنظیم می نماید دور موتور برای نگهداشتن سرما به صورت دقیق آرام می گردد و درصورت نیاز مجدد سرعت آن بیشتر می شود.

باید بدانید که در اینوتر ها معمولا شارژ گاز R410a انجام می شود چراکه این نوع گاز از راندمان بالایی و با کیفیت بسیار خوبی بهره می برد و در حال حاضر بهترین نوع گاز برای اینورتر می باشد.

سیستم توربو در کولر گازی چیست ؟ فرقی ندارد که حالت کولر گازی بر روی حالت گرما باشد و یا سرما این سیستم کاری که انجام می دهد این است که به مدت 30 دقیقه بدون در نظر گرفتن دمای محیط بکسره کار خواهد کد و با استفاده از فن پرتاب باد بیشتری را همراه دارد تا بتواند دمای هوا را زیاد و یا کم نماید و بعد از 30 دقیقه به صورت اتوماتیک این قابلیت غیر فعال می شود و کولر به حالت نرمال خود برمی گردد.

این سیستم را برای زمانی گذاشته اند که می خواهیم دمای هوا را نسبت به نیاز خود هرچه سریع تر گرم تر و یا سرد تر نماییم و در ادامه بیشتر در زمینه طرز کار کولر گازی اسپلیت آشنا خواهیم شد.

سیستم خواب راحت یا (good sleep) چیست؟ وقتی که کولر را بر روی این حالت قرار دهیم دیگر نباید نگران تنظیم دمای هوا باشیم چراکه این قابلیت خواب آرامی را برای شما آماده می کند و حتی با تنظیم رطوبت هوا و همچنین دمای هوا بهترین حالت را برای یک خواب مناسب با دمای مناسب آماده می کند و جالب است بدانید قرار دادن کولر بر روی این حالت مصرف برق و انرژی را بسیار کاهش می دهد.

طرز کار کولر گازی اسپلیت

قطعا عملکرد کولر گازی زمانی قابل قبول می باشد که بتوانیم آن را در جای مناسبی نصب نماییم و کلیه استاندارد های جهانی را برای نصب کولر گازی رعایت نماییم! پس حتما باید کولر مطابق با استاندارد های جهانی نصب شود و نباید به نصاب های تازه کار اعتماد کنید! چراکه احتمال خسارت به شما وجود دارد.

طرز کار کولر گازی اسپلیت کاملا به صورت دستی می باشد! درواقع مدیریت کاملی را بر روی کولر خود دراید و می توانید با تنظیم هایی که از قبل برای شما آماده شده است برای کولر استفاده نمایید و از حالت های بسیار متنوع استفاده نمایید.

پیشنهادی : بهترین مارک کولر گازی

کولر های گازی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و حتما باید به یاد داشته باشید که می بایست مکانی را برای آن انتخاب نمایید که هوای کافی در جایی که کمپرسور وجود دارد عبور کند تا طول عمر آن چندین برابر شود و یا در هنگام نصب بهترین جا را برای ان با کمک یک نصاب حرفه ای انتخاب نمایید که در آینده رطوبت دیوارتان را خراب نکند.

می توانید در قسمت نظرات سوالات خودتان را در زمینه نحوه کار کولر گازی اسپلیت از ما بپرسید تا کارشناسان ما به صورت کامل به شما توضیحاتی ارائه نمایند.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)