×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

درباره نشت گاز فریون در کولر گازی چه می دانید ؟

25 خرداد 1398 توسط ادمین

نشت گاز فریون چیست ؟ همان طور که می دانید سیستم تبرید در سیستم سرمایشی کولر گازی با بهره گیری از گاز فریون صورت می گیرد اما نشت گاز فریون چیست ؟ و چگونه می توان این موضوع را تشخیص داد شما علاوه بر داشتن اطلاعاتی در خصوص نحوه عملکرد این گاز ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که وقتی نشت می گوییم منظورمان دقیقا چیست؟

نشت گاز فریون

نشت گاز فریون در واقع یکی از دلایل اصلی خالی شدن گاز و یا همان شارژ گاز کولر گازی شما می باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام با رعایت نشدن به نوبه خود می تواند دلیلی بر نشت گاز شما داشته باشد.

کولر گازی شما بنای اصلی آن مبنی بر گاز فریون است که به عنوان یک مبرد در کمپرسور عمل می نماید و شما می توانید با استفاده از این خاصیت، از کولر گازی خود بهره مند شوید.

نشت گاز در کولر گازی شما در واقع باعث کاهش میزان قدرت می شود و بعد از مدتی دیگر کارکردی نخواهید داشت.

خطرات احتمالی نشت گاز فریون

نشت و خارج شدن گاز فریون نیز مانند سایر گازها می تواند سبب آسیب هایی شود که حتی شما فکرش را هم نمی کنید! از جمله خطرات احتمالی نشت گاز فریون می توان به صدماتی است که به سسیستم تنفس شما وارد می نماید.

با نمایندگی آذین سرویس می توانید با 10 درصد تخفیف اقدام به سرویس کولر گازی نمایید.

اگر شما این گاز وارد قفسه سینه و شش های شما شود احساس خفگی ، تنگی نفس ، گرفتگی قلبی در شما مخی شود در صورتی که دارای مشکلات قلبی باشید خطر جدی تری شما را تهدید می کند که حتما باید مراقبت های لازم را در نظر داشته باشید.

خطرات نشت گاز فریون علاوه بر آسیب به سلامت انسان ها، می تواند باعث آسیب هایی نظیر صدمه به لایه اوزون ، تخریب محیط زیست افزایش دمای هوا شود.

نکته مهم که احتمالا با آن آشنایی نداشته باشید در زمان نشت گاز در کولر گازی شما با از دست رفتن گاز فریون میزان مصرف انرژی دو برابر می شود یعنی شما با کاهش میزان ده درصد گاز فریون در سیستم سرمایشی گازی خود چیزی در حدود بیست درصد انرژی و نیروی بیش تری را لازم خواهید داشت تا بتوانید به همان میزان سرمایش داشته باشید.

نحوه تشخیص نشت گاز فریون

اما مهم ترین قسمت نحوه تشخیص نشت گاز فریون می باشد در ادامه ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید و روش های تشخیص این امر چگونه می باشد.

اساسی ترین کار در زمان احساس نشتی گاز فریون در سیستم سرمایشی گازی شما بهره گیری از یک تعمیرکار کولر گازی می باشد تا این که درست ترین تشخیص را در این زمینه داشته باشد.

گاهی ممکن است شما با کارکرد ضعیف کولر گازی خود روبرو باشید و متوجه این موضوع شوید که کولر گازی شما مانند قبل توانایی و کشش تولید سرما را ندارد و باید با قدرت موتور بالا کار کند و رضایتمندی برای شما نداشته باشد.

همان طور که گفته شد ، بهترین راه برای نحوه تشخیص نشت گاز فریون کمک گرفتن از فردی خبره در این حوزه می باشد اما خود شما نیز ممکن است بتوانید این تشخیص را حدودا داشته باشید.

بوی بد گاز فریون، در صورتی که این بو به مشام شما رسید باید حتما پیگیر آن باشید به نحوی که در زمانی بسیار کوتاه به دنبال علت و راه درمان آن شوید ما در قسمت های بعدی علل نشت را بری شما بیش تر شرح خواهیم داد.

دلایل نشت گاز کولر گازی چیست؟

حال می پردازیم به بروز نشت گاز و این که دلایل نشت گاز کولر گازی چیست؟ و چه عواملی می تواند تاثیر گذار باشد، از اصلی ترین و مهم ترین موارد می توان به کاهش میزان بازدهی کولر گازیتان به دلیل استفادهه بالا در طول زمان و فرسایش و از بین رفتن آن اشاره نمود.

کولر گازی شما نباید تحت هیچ شرایطی ضربه ببیند، هر صربه می تواند دلیلی برای از بین رفتن و یا جدا شدن ، شل شدن و تکان خوردن قسمت های مختلف در کولر گازی شما باشد و همین امر می تواند سبب بروز ذلیلی بر نشت گاز از قسمت های مختلف شود.

لوله کشی های که از جنس مسی در طول مسیر نصب قرار گرفته اند خود حامل اصلی این گاز یعنی گاز فریون در سیستم سرمایشی شما می باشند ، وجود هر گونه سوراخ ، ترک ، خمیدگی بیش از حد سبب شکستگی در گذر زمان می شود.

با شکستن لوله مسی حتما گاز فریون از آن مسیر نشت می نماید و با توجه به موارد ذکر شده متوجه خواهیم شد که دلایل نشت گاز کولر چیست؟

عدم نصب کولر گازی شما خود می تواند از دلایلی باشد که موجب خرابی و از بین رفتن و در نهایت نشت کولر گازی شود.

مطالب مرتبط :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)