×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت پریدن فیوز کولر گازی

11 خرداد 1398 توسط ادمین

بدون شک شما هم به دنبال علت پریدن فیوز کولر گازی پنجره ای یا دوتیکه هستید؟ آیا اسپیلت شماهم با این مشکل روبه رو شده است و با خاموش شدن ناگهانی کولر گازی مواجه می شود؟ اصلا نگران نباشید چراکه ما با معرفی فیوز مینیاتوری مناسب کولر گازی از بروز این مشکل جلوگیری کرده ایم.

علت پریدن فیوز کولر گازی

در فصل تابستان و در روز های گرم سال استفاده از کولر آبی و گازی بسیار زیاد می شود و قطعا در برخی مواقع پیش می آید که با خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای و دوتیکه یا اسپیلت مواجه شوید و ما راهکار هایی را برای این مورد به شما عزیزان آموزش می دهیم.

در ادامه با مطلب علت پریدن فیوز کولر گازی پنجره ای و همچنین دوتیکه به شروع آموزش می پردازیم و اقدام به عیب یابی کولر گازی به صورت کامل می کنیم.

باید دقت داشته باشید که سیم کشی کولر گازی باید درست و با سیم با کیفیت انجام  شود که این کار را در حال حاضر اگر توجهی در هنگام نصب کولر گازی نداشته باشید نصاب انجام  نمی دهد و در صورت متوجه نشدن شما این مشکلات برای شما پیش می آید.

حال می خواهیم به علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای و دوتیکه بپردازیم که چرا انتخاب سیم بی کیفیت در هنگام نصب کولر گازی باعث می شود که پریدن فیوز کولر گازی اتفاق بی افتد؟

باید بدانید وقتی که کولر گازی در حال کار می باشد سیم آن برق زیادی را می کشد و در صورتی که آن ضعیف باشد برق دچار نوسان می شود و یا آن داغ شدن و باعث آب شدن سیم می شود! در خوشبینانه ترین حالت فیوز می پرد و نمی گذارد تا آسیب احتمالی بر کولر وارد شود. در صورتی که به دنبال علت پریدن فیوز کولر گازی پنجره ای هستید باید بدانید که فیوز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور و خود یونیت استفاده می شود و وجود آن بسیار ضروری و مهم می باشد.

از دیگر عواملی که نتیجه آن پریدن فیوز کولر گازی می باشد نوسانات برق می باشد که در فیوز های اسپیلت تعریفی شده است که اگر مقدار برق ورودی و در جریان از مقدار پیشفرض کم تر شود آن بپرد و باعث جلوگیری از خطرات احتمالی شود و یا در صورت زیاد شدن جریان برق آن با پریدن از خطر جلوگیری کند.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

یکی از مهمترین عوامل و علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی دو تیکه و پنجره ای استفاده از فیوز فرعی می باشد که در حال حاضر در بازار بسیار زیاد شده است و اصلا نمی توان آن را با فیوز اورجینال و شرکتی تشخیص داد و خیلی از شهروندان با خرید اینگونه فیوز ها برای خود دردسر ساز می شوند و در فصل تابستان و در گرمای شدید به صورت مداوم باید فیوز آن را وصل نمایید.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

می توانید در هر ساعت از شبانه روز برای تعمیرات کولر گازی با مرکز آذین سرویس تماس بگیرید و با شماره گیری 02177612939 از کارشناسان ما درخواست فنی کار نمایید تا در محل شما در کم تر از 30 دقیقه حاضر شوند.

البته در نظر داشته باشید که هر گونه اتصالی در سیم کشی کولر و همچنین کمپرسور آن باعث می شود که فیوز اسپیلت پریده شود و باید حتما برای عیب یابی با یک متخصص تماس بگیرید تا با ابزار های خود بتواند دقیقا عیب را شناسایی کرده و آن را رفع عیب نماید.

اما در کل علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای درسته که بسیار کم اتفاق می افتد اما داغ شدن بیش از حد آن در سری های جدید یکی از علت پریدن فیوز اسپیلت می باشد و باید حتما فظای مناسبی را برای کمپرسور کولر گازی خود در نظر بگیرید که به صورت کامل و مداوم هوا در جریان باشد.

علت خاموش شدن اسپلیت چیست ؟

شما عزیزان باید بدانید که هیچ تفاوتی ندارد در بین و انواع کولر ها و قطعا باید از پایه بهترین سیم کشی را برای اسپلیت خود در نظر بگیرید و نباید از جنس های فرعی استفاده نمایید که اینگونه مشکلات پیش می آید و در ادامه به علت خاموش شدن ناگهانی اسپلیت می توانید توجه داشته باشید که اقدام به معرفی فیوز مینیاتوری مناسب کولر گازی می کنیم.

فیوز مینیاتوری مناسب کولر گازی

توجه داشته باشید که فیوز مینیاتوری مناسب کولر گازی در حال حاضر که قیمت نسبتا مناسبی هم دارد و کم پیش می آید که مشکل ساز شود یک کلید مینیاتوری ۱۶ آمپر نوع C می تواند جوابگوی کولر شما در منزل و شرکت شما باشد.

فیوز ها انواع بسیار زیادی را دارند و البته قیمت های بسیار متفاوتی در بازار دارند و حتی در حال حاضر به دلیل این که اجناس چینی دیگر قابل تشخیص نمی باشند باید با یک باتجربه مشورت نمایید و بهترین فیوز را خریداری کنید که ما در فروشگاه قطعات کولر گازی اقدام به فروش فیوز مینیاتوری مناسب کولر گازی می کنیم و آن را 90 روز گارانتی می نماییم که خیالتان از بابت اصل بودن آن راحت باشد! پس می توانید روی مرکز آذین سرویس برای دریافت جنس اصلی حساب باز کنید چراکه تنها مرکزی می باشیم که گارانتی روی فیوز ارائه می کنیم.

از دیگر علت های پریدن فیوز کولر گازی پنجره ای می تواند به استفاده زیاد و مداوم از کولر گازی باشد که باعث داغ شدن و بالارفتن حرارت در کمپرسور کولر می شود که ترموستات آن  دستور خاموش شدن برای خنک شدن می دهد.

به یاد داشته باشید که می توانید با انجام  به موقع سرویس کولر گازی از داغ شدن کمپرسور جلوگیری کنید و در نهایت از پریدن فیوز در صورتی که به دلیل گرما و داغ شدن باشد جلوگیری نمایید! قطعا سرویس کردن به موقع کولر طول عمر چند برابری به اسپلیت شما می دهد.

خاموش شدن کمپرسور کولر گازی

بدون شک در فصل تابستان این مورد برای شماهم اتفاق افتاده است که در خود علت های بسیار زیادی دارد و باید بدانید که خاموش شدن کمپرسور کولر گازی حتی می تواند از فیوز آن باشد و در کل اتصالی های غیر منتظره و یا دیگر موارد مانند اب شدن سیم به خاطر ضعیف بودن سیم کشی باشد.

شما عزیزان باید بدانید در صورتی که دارید از کولر خود استفاده می کنید و ناگهان کولر شروع به خاموش شدن میکند و همچنین کمپرسور دیگر روشن نمی شود به احتمال زیاد به دلیل فشار و بار برقی می باشد که باعث شده است که عمل پریده شدن فیوز کولر گازی اتفاق بی افتد و دیگر حتی نتوانید خود ان را روشن نمایید.

ما به شما پیشنهاد می دهیم که در صورتی که از فیوز مناسب برای کولر گازی پنجره ای خود استفاده نمایید به هیچ عنوان با این مشکل مواجه نمی شوید البته به شرط آن که سیم کشی و کابل هایی که برای کمپرسور در نظر گرفته اید بسیار مقاوم و با کیفیت عالی باشد و با رعایت این موارد و نداشتن اتصالی های احتمالی باید گفت که درصد خاموش شدن به صفر می رسد.

شما عزیزان می توانید در صورتی که مشکل خود را پیدا نکرده ایم و با آموزش ما نتوانسته اید اقدام به عیب یابی کولر خود کنید به صورت شبانه روزی با شماره های پشتیبانی ما تماس بگیرید و از خدمات بسیار با کیفیت این مرکز بهرمند شوید.

شماره تماس : 77612939 و شماره همراه 09122803982

در صورتی که سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات از ما سوال خود را پرسش نمایید تا کارشناسان ما کم تر از 5 دقیقه پاسخ شمارا ارسال نمایند.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند یکی از مسایلی باشد که شما نیز به دنبال آن هستید ما را دنبال نمایید تا با چند لحظه زمان شما را با این امر آشناتر نماییم.

با قرار گرفتن در فصل گرما دیگر مجالی نیست تا هرچه سریعتر کولرهای خود را آماده به کار نموده و شروع به استفاده نماییم با این وجود ممکن است مشکلاتی در سیستم سرمایشی ما وجود داشته باشد که ما از آن بی خبر باشیم ممکن است شما از انواع کولرهای آبی و یا گازی استفاده می کنید که حتما با طرز کار و کارکرد آن آشنایی کامل و یا نسبتا زیادی را دارید.

اما مهم ترین نکته در زمان از کار افتادن آن سیستم سرمایشی چه می تواند باشد؟ فراموش نکنید در صورتی که کولر گازی دارید و روش نمی شود کمی موضوع پیچیده تر از کولر آبی معمولی خواهد بود علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی ممکن است نسبت به نوع آبی آن ، کمی هزینه بر تر، نیز باشد این موضوع را با یک تعمیرکار و یک فرد ماهر در این حوزه مطرح نمایید تا بتواند با بررسی کولر گازی شما بهترین نطر و علت دقیق را بیابد.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای

اگر با انواع کولرهای گازی آشنایی داشته باشید می دانید که کولر گازی پنجره ای نیز یکی از این کولرهای گازی می باشد که محبوبیت بالا نیز میان استفاده کنندگان آن به وجود آمده است از این رو با نصب این مدل از کولر گازی در پنجره و یا قسمتی که پشت آن در فضای باز قرار می گیرد سرمایشی عالی را خواهید داشت.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای ممکن است همین امر باشد که به دلیل قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید قرار می گیرد و باعث ایجاد مشکلاتی می شود اما عمده ترین مشکل می تواند در زمانی رخ دهد که کمپرسور از کار بیفتد.

ترموستات ، برد ، شیر انبساط و لوله مویی همه این موارد را می توان اثر گذار و علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای معرفی نمود که البته بهتر است نظر دقیق را کارشناس این حوزه با بررسی لازم به شما دهد.

البته به دلیل پایین آمدن ولتاژ برق و مشکلات اتصالات برقی نیز می تواند باشد اما با در نظر گرفتن این موضوع که شما همه موارد برقی را چک نمایید و در صورتی که همچنان مشکل خاموش شدن را داشتید باید حتما با مرکز معتبر تعمیر و نگهداری کولر گازی ما تماس بگیرید تا موضوع مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر دو تیکه

علت خاموش شدن ناگهانی کولر دو تیکه با انجام بررسی های لازم توسط یک تعمیرکار امکان پذیر می باشد گاها خودمان می خواهیم با زیر و رو کردن جویای علت خرابی می باشیم.

بهتر است مپل همیشه کار را به کاردانش بسپاریم تا از نتیجه کار مطمعن باشیم اما ما چند مورد را برایتان معرفی می نماییم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

کولر گازی دو تیکه نام دیگر آن اسپلیت می باشد که بیش تر به گوش ما آشنا می رسد با این نوع آشنایی داریم که یک پنل روی دیوار داخل فضای ما نصب می شود و یک کندانسور بر دیوار بیرونی که با لوله های مسی بهم متصل شده اند، خراب شدن کندانسور ، کمرسور و یا فیوز تنظیم دما می تواند علت خاموش شدن ناگهانی کولر دو تیکه باشد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

دلیل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند به دلیل عوامل مختلفی صورت بگیرد از خراب شدن کمپرسورتان گرفته تا از کار افتادن ترمسوتات و سایر موارد اما این احتمال وجود دارد که مشکل اصلی در برد الکترونیکی شما به وجود آمده باشد.

برد کولر گازی شما اصلی ترین و مهم ترین قسمت در کولر گازی شما می باشد که با نقش مدیریتی خود نقش بسیار مهمی را در راه اندازی و کارکردی در کولر گازی شما خواهد داشت ، فراموش نکنید که برای انجام تعمیر و برررسی های دقیق حتما از فردی متبحر یاری بگیرید.

دلیل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند خراب شدن و کار نکردن قطعه ای به نام اینورتر باشد این قطعه نقش کاهنده مصرف برق را در کولر گازی شما دارد که با خراب شدن آن ، ممکن است جریان برق قطع شود.

نکته دیگر برای خاموش شدن می تواند به دلیل بسته شدن و گرفتگی در مسیر گاز کولر باشد که اصطلاحا به آن خفگی کولر گازی نیز می گویند با این حالت بلافاصله پس از روشن شدن کولر با خاموش شدن آن مواجه می شوید.

رله استارت و اور لود از دیگر مواردی است که ما برای شما ذکر می نماییم می توانید این دو قسمت را نیز بررسی نمایید تا دیگر با نگتهی بهتر و دقیق تر عیب و دلیل را بیابید.

اما مهم ترین نکته قابل ذکر این است که شما باید حتما کولر گازی خود را به طور متوسط سالی 1 الی  2 بار قبل از شروع تغییر بصل سرویس نمایید کولر گازی ممکن است با هزینه ای بسیار کم در سال سرویس شود اما در صورت عدم توجه به این موضوع حتما شاهد این امر خواهید بود که هزینه های تعمیر سنگینی را برای شما به جا خواهد گذاشت در صورت تمایل به سرویس کولر گازی خود می توانید از سرویس کاران و تعمیرکاران ما بهره مند شوید ما در خدمت شما هستیم تا بتوانیم شما را به بهترین نحو یاری نماییم کارشناسان ما به صورت دایمی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان می باشند.

مطالب مفید :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یک کولر گازی پنجره ای سوپرانو ۲۴برای یه اتاق ۱۵ متری بالای پارکینگ پارسال خریداری کردم که اون سال فقط سه چهار دفعه روشنش کردم امسالم تقریبا یه ماهی میشه و این اتاق در نداره و با محیط پذیرایی ارتباط داره جدیدن یه پرده جلو ورودی نصب کردیم از اون موقع دو دفعه فیوز پرونده و فیوز سوخته میتونم خواهش کنم راهنمایی کنید مشکل چیه؟؟؟

    1. ادمین گفت:

      باسلام
      کابل متصل به فیوزتونو رو چک کنید.
      پریز متصل به کولرتونو چک کنید.
      در صورتی که از سلامت کابل و پریز و جنس فیوز اطمینان دارید با تعمیرکار جهت رفع مشکل تماس بگیرید.

  2. سعيد گفت:

    سلام وقت بخير من کولر گازي دوتيکه 36هزار دارم تابستون متورش تعويض کردم جديدا وقتي روشن ميکنم فيوز برقش ميپره خاموش ميشه درضمن هفته قبل زير پنل کولر اب ميومد پايين که با خاموش کردنش بعد ي روز اب قطع ميشد راهنمايي کنيد ممنون ميشم

    1. ادمین گفت:

      باسلام
      کارشناسان ما بصورت غیرحضوری (تلفنی) آماده پاسخگویی به شما هستند.

  3. نصراله طالش دیلمانی گفت:

    با سلام دو ماه قبل کولر اسپلیت را دادم سرویس و بعد از ان کولر بعد روشن شدن خاموش میشود تعمیر کار اوردم گفت از فیوزه بعد یک ماه دوباره از کار ایستاده و روشن نمیشه مشکل از کجاست

    1. ادمین گفت:

      سلام باید توجه داشته باشید گه یکی از عوامل اصلی در هنگام خاموشی غیر منتظره می تواند فیوز باشد و در حال حاضر شما آن را درست کرده اید اما همچنان در مدت کوتاهی مشکل مجدد برگشته است. پیشنهاد میکنیم که با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های بسیار خوبی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

  4. پارسا گفت:

    با سلام مجدد.
    خیلی ممنون بابت پاسخ دادن راجع به کولر سامسونگی که گفتم از شب تا صبح کار کرده بود و بعدش فیوز میپروند.
    شما فرمودین ممکنه کمپرسور سوخته باشه. ما برای تست کمپرسور رو جدا کردیم و کولر رو بدون کمپرسور روشن کردیم. باز هم فیوز پرید. به نظرتون ممکنه مشکل از فیوز باشه یا پنل اتصالی داشته باشه؟

  5. پارسا گفت:

    با سلام.
    یک کولر گازی سامسونگ داریم که حدود چند سالی میشه استفاده می کنیم. از شب تا صبح روشن بود و درست کار میکرد که یک دفعه نزدیک صبح فیوز پرید. چند بار فیوز رو زدیم ولی بعد چند ثانیه همراه با جرقه قطع میشد. به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. ادمین گفت:

      سلام احتمالا کمپرسور سوخته ولی احتمال اتصالی توی سیم کشی هم هست که برای برسی بیشتر تکنسین باید بیاد.

  6. ابوالفضل گفت:

    سلام ببخشید کولر اسپیلتی دارم که هر چند روز شاید بیشتر فیوز تابلو ان میپره و بعضی وقتا هم کمپرسور خاموش میکنه و چراغ چشمک زن ان تند تند میزنه بعد دو سه دقیقه دوباره فیوز رو بزنیم روشن میشه البته ما تو شهر بوشهر هستیمو دما به پنجاه درجه میرسه بنظرتون مشکل از کجاست

  7. میلاد گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    جناب یه کولرپنجره ای ۱۸هزار سوپرا داریم روشن بود یهو فیوز کولر از جعبه تقسیم خونه پرید وقتی فیوزو دوباره زدم دیدم کولر روشن نمیشه به کلی،یکی از دوستان که برق کار اما تعمیر کار کولرنیست برق مسیر کولرو چک کرد که سالم محفظه جلو کولرو باز کرد که ببینه سیمی قط نشده مشاهده شدکه یکی از سوکتای کم و زیاد کردن فن و کمپرسور درومده وقتی سر جاش زدیم فن شروع بکار کرد ولی وقتی از فن میندازیمش روی کمپرسور دوباره فیوز میپره به نظرتون مشکلش چیه از کمپرسور ممنون میشم راهنمایم کنیدو چکار باید بکنم همین چن روز پیش فنشو عوض کردم با این هزینه های سرسام آور.

    1. ادمین گفت:

      دوست عزیز سه حالت دارد.
      خازن کمپرسور
      سرسیم های ورودی برق کمپرسور
      خود کمپرسور سدخته باشد.
      در برخی موارد ضعیف شدن فیوز مینیاتوری هم دیده شده.
      چک کنید باسپاس

  8. نصیری گفت:

    سلام و خسته نباشید میخواستم قیمت ترموستات کولر گازی پنجره ای مدل tech electric 24000 را بدانم
    .

    1. ادمین گفت:

      با سلام. به دلیل تنوع در قیمت ها و کیفیت ساخت و کشور سازنده بهتره با ما تماس بگیرین تا کاملا راهنماییتون کنیم.

  9. رضا گل کاری گفت:

    سلام خسته نباشین من یه کولر گازی پنجره ای داریم امروز شسته بودم خشک شد زدم به برق تا کلید روشن رو زدم که فن شروع به کار کنه یهو جرقه زد و فیوز پرید الان چیکار کنم موتورش سوخته یا نه

    1. ادمین گفت:

      با سلام به نظر میرسه موتور سالم باشه و فیوز مانع آسیب رسیدن به موتور شده و کار اصلی فیوز هم در همین راسته می باشد.
      لطفا اقدام به خرید یک فیوز اصلی نمایید که ما در این مرکز در صوزت تمایل در محل شما ارسال میکنیم.
      نگران نباشید مشکلی پیش نیامده است. اما به دلیل این که میگین مشاهده کردید فن کولر جرقه زده و بعد دیگه روشن نشده با عویض فیوز و در نهایت تست مجدد مشخص میشه که فیوز کولر گازی خراب شده یا خیر.
      فن هم به دلیل جرقه احتمالی خرابی رد نمیشه.

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)