×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ

22 شهریور 1398 توسط

دلیل و علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ : دلیل روشن شدن چراغ چشمک زن یخچال و هشدار دادن در رابطه با دما چیست؟

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ

احتمالا روشن شدن چراغ چشمک زن یخچالتان و یا بوق زدن آن، خاطر شما را نیز آزرده خاطر می کند. در چنین مواقعی شاید تصور کنید مشکل از اتصالی یا خرابی سیم ها باشد، اما معمولا اینطور نیست و غالبا این چشمک زدن یا بوق زدن نشانه ی آن است که مشکلی در یخچالتان وجود دارد. در این نوشتار می خواهیم علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ را بررسی کنیم.

اما معنای روشن شدن این چراغ چشمک زن چیست و چگونه می توانیم این مشکل را حل کنیم؟ آذین سرویس به کمک شما آمده است و در این مطلب می خواهیم در این باره صحبت کنیم. در این مقاله درباره دلایل روشن شدن چراغ چشمک زدن یخچال یا همان هشدار دما و همچنین، صدای بوق یخچال مطالبی مهمی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

اخطار های یخچال

گاهی پیش می آید که بدون اینکه اتفاق خاصی رخ دهد، صدای بوق یخچال بلند می شود. در موارد هم به جای این صدا، چراغ قرمز یخچال چشمک می زند و یا اخطار دما می دهد. احتمالا شما نیز در این موارد نمی دانید باید چه کاری انجام دهید و از این هشدارها هم کلافه شده اید، پس با ما همراه باشید تا در این مطلب درباره علت این هشدارها و راه های برطرف کردن آن ها با شما صحبت کنیم.

تعمیرات یخچال سامسونگ خود را با 20 % تخفیف به نمایندگی آذین سرویس بسپارید.

اما اگر پس از مطالعه این مطالب نیز مشکلتان حل نشد، دیگر باید با یک تعمیرکار ماهر و با تجربه تماس بگیرید و از او کمک بخواهید. در این مورد هم می توانید روی ما حساب کنید! کافی است با مرکز تعمیرات لوازم خانگی اذین سرویس تماس بگیرید یا فرم تعمیرات یخچال را بصورت آنلاین پر کنید تا تعمیرکاران ماهر و متخصص ما در سریعترین زمان ممکن به منزل شما اعزام شوند و مشکل را برایتان حل کنند.

چرا چراغ قرمز یخچال فریزرتان چشمک می زند؟

در تعداد زیادی از مدل های یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی، سه چراغ ال ای دی روی یخچال قرار دارد. البته شاید در مدل های جدید یا یخچال های ساید بای ساید دیگر این چراغ ها وجود نداشته باشند.

این چراغها معمولا سه رنگ قرمز، سبز و زرد دارند و هر یک از این رنگ ها معنای خاص خودش را دارد. وقتی چراغ سبز روشن است به این معنی است که دستگاه بدون هیچ مشکلی در حال کار کردن است و برق به تمامی قسمت های یخچال بدون هیچ مشکلی می رسد. در مواقع خاصی مانند وقتی که میخواهیم از آپشن یخ زدن سریع استفاده کنیم چراغ زرد نیز روشن می شود.

و اما چراغ قرمز!

این چراغ وقتی روشن می شود که دمای یخچال بالا رفته باشد. در این حالت معمولا این چراغ با چشمک زدن یا روشن شدن متوالی به شما هشدار می دهد که دما بالا رفته است. با این حساب قطعا متوجه شده اید که اگر یخچال را به تازگی نصب کرده باشید یا مواد خوراکی زیادی داخل آن قرار داده باشید و یا اینکه دمای یخچال را روی چند درجه پایین تر تنظیم کرده باشید، احتمالا چراغ چشمک زن یخچالتان روشن می شود، که برای چنین مواقعی کاملا عادی است. صبر کنید تا یخچالتان به دمایی که تنظیم کرده اید برسد و خنک شود. در این صورت چراغ چشمک زن یخچالتان هم به طور خود به خود متوقف خواهد شد.

سایر مشکلات و علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ

اگر این کارها را انجام دادید و پس از گذشت این زمان نیز مشکلتان حل نشد احتمالا علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ چیز دیگری است. به همین خاطر باید باید سایر دلایل را بررسی کرد و عیب های احتمالی را یافت. دمای یخچالی به دلایل مختلفی ممکن است بالا برود مثلا اگر در یخچال در هنگام بسته شدن خوب چفت نشود و یا یخچال تراز نباشد، یا اینکه لاستیک دور درب یخچال مشکلی داشته باشد، اگر در یخچال بیش از حد باز و بسته شود و یا اینکه محیط آشپزخانه بیش از حد گرم و مطلوب باشد، ممکن است دمای یخچال بالا برود.

اگر مشکل یکی از موارد بالا باشد، می توان به سادگی مشکل را حل کرد. برای حل مشکل می توان قفل در یخچال را تعویض کرد، تراز بودن دستگاه را بررسی کرده و از تراز بودن آن اطمینان حاصل کرد، اگر لاستیک دور درب شل و یا کنده شده است باید آن را تعویض کرد، اگر در یخچال بیش از حد باز و بسته می شود باید تعداد دفعات را کنترل کرد، و اگر دما و رطوبت آشپزخانه مناسب نیست باید هوا را به شکل مناسب تهویه کرد.

دلیل هشدار دمای یخچال چیست و چگونه می توان آن را رفع کرد؟

همانطور که مطرح شد، اگر چشمک زدن مداوم باشد و قطع نشود، دلیل آن چیز دیگریست. در برخی از مدل ها یخچال چراغ ال ای دی ندارد و به جای آن از یک صفحه نمایش استفاده شده است. در بسیاری از مدل های جدید و بسیاری از ساید بای سایدها از صفحه نمایش برای انجام تنظیمات و نشان دادن وضعیت یخچال استفاده شده است.

در این یخچال ها صفحه نمایش چراغ می زند و این اتفاق مشابه همان چشمک زدن در یخچال هایی  است که چراغ چشمک زن دارند و معنای آن هم بالا رفتن دمای دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلا در زمانی که دمای یخچال خیلی سریع افزایش پیدا کند یا زمانی که یخچال فریزر ریست می شود ممکن است دمای یخچال بالا برود.

اما همانطور که گفته شد اگر مشکل چشمک زدن و هشدار دادن یخچال قطع نشود علت دیگری وجود دارد که می تواند یکی از موارد زیر باشد و نیز به تعمیرات یخچال حتی لازم باشد:

ممکن است یک مشکل در داخل یخچال فریزر وجود داشته باشد مثلا فن از کار افتاده باشد یا دریچه فن مسدود باشد.

ممکن است اواپراتور یا مدار برفک زدایی و یا یخساز یخچال مشکلی داشته باشند.

اگر مشکل یخچال ناشی از هریک از موارد بالا باشد بهتر است با تعمیرکاران ماهر و متخصص که دانش و ابزار لازم برای عیب یابی و رفع مشکل یخچال را دارند و می توانند قطعات مختلف ماممد یخساز، فن و یا اواپراتور را تعمیر کنند تماس بگیرید.

گاهی نیز در مواردی که قفل کودک فعال باشد، صفحه نمایش یخچال نور قرمز چشمک زنی نشان می دهد. برای غیر فعال کردن این آپشن  می توانید کلیدهای کنترل دمای یخچال و فریزر (Freezer Temperature key + Fridge Temperature key) را به طور همزمان چند ثانیه نگه دارید.  با این کار قفل کودگ غیرفعال می شود و صفحه نمایش نیز دیگر چشمک نمی زند.

دلیل صدای بوق یخچال چیست؟

گاهی یخچال با صدایی شبیه بوق یا بوق های ممتد به شما هشدار می دهد.  این صدا به معنای بالا رفتن دمای یخچال است و دلایلی نیز برای این اتفاق وجود دارند که برخی از آن ها ساده اند و ناشی از خرابی دستگاه نیستند. مثلا اگر در یخچال بطور صحیح بسته نشده باشد یا برای مدتی باز باشد یخچال بوق می زند. با بستن در یخچال، این صدا نیز قطع می شود. گاهی نیز دمای یخچال خیلی بالا می رود و برای رسیدن به دمای تنظیم شده و متعادل چند دقیقه زمان لازم است، در چنین مواردی می توان کلید قطع صدا را فشرد که تا رسیدن به دمای مورد نظر صدای بوق شنیده نشود.

اما دلایل دیگری نیز می تواند موجد بوق زدن یخچال شود که البته می توانند ناشی از خرابی بخش هایی از یخچال از جمله ایراد در مجموعه یخساز، ایراد در برد الکترونیکی، ایراد در اواپراتور یا لاستیک دور درب یخچال و یا گرفتکی دریچه هوا یا فن قسمت فریزر باشد. اگر مشکل ناشی از موارد فنی باشد که پیچیدگی های خاصی دارد، باید با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید اما اگر مشکل سطحی است و مثلا لاستیک دور درب یخچال شل شده است و یا کنده شده است، می توانید شخصا مشکل را برطرف کنید.

مطالب پیشنهاد شده توسط کاربران :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)