×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت یخ زدن کولر گازی در تابستان یا سرمایش چیست؟

27 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

برسی کامل دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان چیست؟ ما در این مقاله اقدام به برسی کامل این مشکل و آموزش راه های رفع آن را برای شما عزیزان آماده کرده ایم و با ما در ادامه همراه باشید.

یخ زدن کولر گازی

احتمالا شماهم دیده اید یخ زدن کولر گازی چگونه است و یا دیده اید که : پنل خارجی، پنل داخلی کولر گازی و یا کندانسور کولر گازی و همچنین لوله های ارتباطی آن دچار یخ زدگی شده باشد.

یخ زدن کولر گازی چه زمانی روی می دهد؟

باید بدانید که کولر گازی به دو روش یخ می زند :

  • در حالت تابستان و یا حالت سرمایش
  • در حالت زمستان و در حالت گرمایش

آذین سرویس در این مطلب اموزشی درباره دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان صحبت کرده است و سرمایش کولر گازی را توضیح داده است که در ادامه و در پست های بعدی نیز توضیحاتی برای علت یخ زدگی کولر در حالت سرمایش را توضیح می دهد.

علت یخ زدن کولر گازی در حالت سرمایش چیست؟

یخ زدن کولر گازی که در فصل تابستان اتفاق می افتد به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و باید بدانید که ما در این آموزش به برسی کامل و پر اتفاق ترین دلایل یخ زدگی کولر گازی در فصل تابستان می پردازیم و باید بدانید که برخی عوامل کم اتفاق می افتد و بسیار پیچیده می باشد که در این صورت باید برای تعمیر کولر گازی با این مرکز تماس بگیرید.

نداشتن گاز در کولر گازی و یا کم بودن شارژ گاز کولر گازی

این مورد می تواند به دلیل نشتی گاز فرئون به وجود آید و یا حتی در جابه جایی کولر گازی امکان دارد که گاز کم شده باشد و یا در نهایت امکان دارد که شارژ گاز کولر گازی کم شده باشد که در این صورت شما با شارژ کردن گاز کولر گازی این مشکل را به راحتی می توانید رفع کنید چراکه علت اصلی یخ زدگی همین نداشتن شارژ می باشد.

گرفتگی در لوله های کولر گازی و یا مشکل در قطعات کولر گازی

درصورتی که لوله مویی و یا قطعات دیگر مانند شیر برقی کولر گازی و حتی لوله های ارتباطی و … گرفته شده باشد امکان دارد که یخ زدن کولر گازی از همین عوامل باشد پس باید اقدام به برسی کامل آن ها کنیم.

کمپرسور کولر گازی شما یکسره کار می کند؟

یکی از علت های یخ زدن کولر گازی همین مورد می باشد و درصورت وجود مشکل در برد فرمان و حتی خرابی سنسور کولر گازی و نیز خرابی کمپرسور و… این اتفاق رخ می دهد که باعث می شود کولر به صورت یکسره کار کند و عملا آن خاموش نشود و همین امر باعث یخ زدگی در پنل داخلی و در اطراف آن می شود.

خرابی فن بلوور

همانطور که شما تعمیرکاران عزیز می دانید یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی دقیقا فن بلوور داخلی می باشد که این قطعه بسیار مهم هوای گرم را به داخل مکش می کند که با تماس با کویل های اواپراتور سرد آن نیز خنک و سرد شده و در محیط پخش می شود که اگر این قطعه کار نکند و یا به درستی عمل نکند باعث همان یخ زدگی پنل داخلی نیز می شود که به چند نکته مهم می پردازیم :

  • هنگامی که فیلتر هوای کولر گازی کثیف باشد
  • هنگامی که فن بلوور خراب شده باشد
  • از علت های اصلی سوختن موتور فن می باشد

باید بدانید که علت هایی که در بالا توضیح داده شد هرکدام می توانند باعث یخ زدگی اسپیلت شوند و خب شما عزیزان می توانید با برسی تیر های بالا اقدام به برسی و چک کردن کولر خود کنید و البته ما پیشنهاد می دهیم که هرسال اقدام به سرویس کولر گازی کنید تا این مشکلات کم تر اتفاق بی افتد.

نکته : در هوای سرد اقدام به استفاده از کولر گازی نکنید! این کار باعث یخ زدگی کولر گازی می شود و شما باید با استفاده از فن به تنهایی هوای منزل خود را خنک کنید.

دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان چیست ؟

ما در آموزشی که در بالا برای شما عزیزان توضیح دادیم و اقدام به توضیحاتی درباره دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان کردیم و در صورتی که در ذهن خود سوالی دارید و می خواهید به پاسخ آن برسید می توانید از قسمت نظرات هرگونه پرسش را از کارشناسان ما انجام دهید تا بتوانیم همراه شما عزیزان باشیم.

اگر می خواهید در فصل تابستان کولر گازی شما یخ نزند باید کاملا به توصیه های گفته شده در بالا دقت کنید و نیز آن را رعایت کنید تا بدون مشکل در گرما بتوانید از دستگاه اسپلیت خود استفاده کامل را ببرید.

لازم است بدانید که علت یخ زدن کولر گازی در فصل گرما می تواند دلایل بسیار زیادی را همراه خود داشته باشد و بهتر است در صورتی که نتوانستید خودتان این علت را با آموزش داده شده انجام دهید با ما تماس بگیرید تا یک کارشناس و تعمیرکار برای شما در محل ارسال نماییم.

باید بدانید که آذین سرویس به صورت شبانه روزی در استان تهران فعالیت دارد و خدماتی بسیار متنوع و همراه با تخفیف را ارائه می کند و با شماره های زیر در خدمت شما عزیزان می باشد.

2803982 0912

77612939 021

مطالب پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)