×

ثبت درخواست تعمیر فوری

تعمیر موتورخانه در تهران

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

ما در نمایندگی آذین سرویس با سال ها تجربه در زمینه تعمیر و نگهداری موتورخانه به صورت شبانه روزی با ارائه خدمات بسیار با کیفیت در صورت نیاز شما عزیزان یک تعمیرکار برای این امر در محل شما اعزام می کنیم. لازم است بدانید که این تعمیرگاه مجاز با ارائه تخفیف های روزانه و هفتگی و همچنین خدمات گارانتی 90 روزه پس از تعمیر و نگهداری موتورخانه یکی از بهترین نمایندگی های مجاز تبدیل شده است.

درخواست تعمیر موتورخانه

و یا با شماره ۰۹۱۲۲۸۰۳۹۸۲ تماس بگیرید

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

تعمیر و نگهداری موتورخانه

با افزایش بلندمرتبه‌سازی و احداث برج‌های مسکونی، تامین سرمایش و گرمایش آن‌ها به مشکلی بزرگ پیش روی ساختمان‌سازها تبدیل شده است؛ زیرا سیستم گرمایش و همچنین تامین آب گرم برای مصارف بهداشتی بخشی از نیازهای اصلی ساکنین ساختمان به‌حساب می‌آید. هرچند آبگرمکن‌ها و پکیج‌های دیواری جای کمی را اشغال می‌کنند اما وقتی این تجهیزات برای مجتمع‌های مسکونی بزرگ مورداستفاده قرار گیرد، درمجموع فضای بسیار زیادی را در هر واحد مسکونی اشغال می‌کند به همین دلیل در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی و برج‌ها از سیستم گرمایش مرکزی یا موتورخانه شوفاژ برای گرم کردن ساختمان و تامین آب گرم استفاده می‌شود.

تعمیر موتورخانه در تهران

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

تعمیرکار موتورخانه در تهران

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

نمایندگی تعمیر موتورخانه

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

فروش قطعات موتورخانه

تعمیر و نگهداری موتورخانه در تهران

نوشته شده در : 20 آبان 1398 توسط: ادمین

تعمیر موتورخانه در تهران

تعمیر موتورخانه در تهران

تعمیر موتورخانه

Repair of engine room in Tehran

تعمیر موتورخانه ، در این مقاله به توضیح در مورد موتورخانه و اجزای آن و تعمیر موتورخانه به صورت اجمالی به منظور آشنایی با اجزای موتورخانه و وظایف هر کدام از این اجزا می پردازیم. همچنین نکاتی را برای تعمیر موتورخانه را در این مقاله برای شما ذکر می کنیم. امیدواریم این مقاله کمک کوچکی به کاربران گرامی باشد. همچنین شما می توانید تعمیرات موتورخانه خود را به متخصصان آذین سرویس بسپارید.

شاید برایتان جالب باشد مطالبی که این روزها در مورد تعمیر موتورخانه در فضای وب دنبال می شود بیشتر در مورد :

  • تعمیر موتورخانه تهران
  • آموزش تعمیر و نگهداری موتورخانه pdf
  • تعمیر و نگهداری موتورخانه تاسیسات
  • آموزش سرویس موتورخانه
  • تعمیر تاسیسات ساختمان
  • تعمیر پمپ موتورخانه
  • تحقیق درباره موتورخانه
  • چک لیست تعمیر و نگهداری موتورخانه
  • تعمیرکار موتورخانه شوفاژ
  • مشعل موتورخانه
  • تعمیر موتورخانه و شوفاژ
  • شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه
  • دوره تعمیر و نگهداری موتورخانه
  • سرویس موتورخانه
  • لیست شرکت های تعمیر و نگهداری تاسیسات
  • آموزش سرویس موتورخانه
  • خدمات تاسیسات موتورخانه

تعمیر موتورخانه چیست؟

موتورخانه به تجهیزات تاسیساتی سیستم گفته می شود که شامل دستگاه های مکانیکی و کنترل کننده ی الکتریکی است.محل قرار گیری موتورخانه در زیر زمین ساختمان و در ساختمان های بزرگ در اتاقی بیرون از ساختمان می باشد. دلیل قرار گیری موتورخانه در خارج از ساختمان های بزرگ سنگینی تاسیسات آن و سرو صدای زیادی است که توسط اجزای آن تولید می شود.

اجزای موتورخانه

موتورخانه شامل وسایل تولید حرارت یا دیگ(boiler)، چیلر(chiller)، برج خنک کن(cooling tower) ،مشعل(burner)، خطوط و وسایل انتقال انرژی و وسایل تبادل و توزیع گرما و سرما وهواساز(air handler unit) است.

نحوه ی عملکرد هر کدام از اجزای موتورخانه

دستگاه تولید حرارت یا دیگ(boiler) :

دستگاه تولید حرارت از معمولترین مولد های گرمایی است که انرژی حرارتی آن از سوخت(توسط مشعل دیگ می سوزد) حاصل می شود.دیگ ها به سه نوع آب گرم (87 درجه) آب داغ (200 درجه ) و بخار آب دسته بندی می شوند بسته به نوع مصرف.

چیلر(chiller) :

چیلر یک سیستم تبرید(جذب حرارت از یک سیال و دفع آن به سیال دیگرکه این سیال می تواند هوا یا آب یا هر نوع گاز یا مایع دیگر باشد) است. که به دو دسته تبرید جذبی و تراکمی دسته بندی می شوند.

برج خنک کن (cooling tower) :

گمرایی که در چیلر دفع شده به آب داده میشود. در این مرحله آب گرم شده به برج خنک کن منتقل میشود تا گرمای خود را به محیط اطراف بدهد.

مشعل(burner) :

گرمایی که برای گرم کردن دیگ لازم است توسط مشعل تولید می شود.مشعل معمولا با سوخت های مایع یا گاز کار می کند.

خطوط و وسایل انتقال انرژی :

آب گرم شده بوسیله دیگ یا سرد شده بوسیله چیلر از طریق خطوط و وسایل انتقال انرژی به قسمت های مورد نیاز منتقل می شود.

وسایل تبادل و توزیع گرما و سرما :

آب ،بخار یا هوا پس از عبور از وسایل انتقال انرژی به وسایل توزیع گرما و سرما می رسد.وسایل تولید گرما و سرما فن کویل و هوا ساز می باشد.از فن کویل هم برای گرمایش درزمستان و هم برای سرمایش در تابستان استفاده می شود.

آب گرم شده در دیگ یا آب سرد شده در چیلراز طریق پمپ و شبکه لوله کشی به فن کویل میرسد و پس از عبور از کویل ها به وسیله ی وزش اجباری هوا سرما و گرما را به محیط اطراف می دهد.

هواساز(air handler unit) :

دستگاه هوا ساز عملیات تهویه مطبوع در زمستان و تابستان را انجام می دهد.هوای مخلوط شده (هوای برگشتی توسط کانال و هوای تازه) در محفظه ای به نام اختلاط با یکدیگر مخلوط می شوند و بعد از عبور از کویل حرارتی و یا برودتی و رطوبت زدن به وسیله ی بادرسان به کانال میرسد.سپس هوای مطبوع که شرایط مورد نیاز را داراست به اتاق های مختلف توزیع می شود.

عیب یابی و تعمیر موتور خانه

  • باز بودن شیرهای شوفاژ و یا روشن بودن سیستم فن کویل
  • روشن بودن دیگ آب گرم و یا روشن بودن سیستم گرمایشی چیلر را کنترل نمایید.

اگر مشکل سیستم از موارد بالا نبود مساله در سیستم داخلی منزل شماست و باید شیرهای ورودی به سیستم گرمایشی منزل را چک کنید.سیستم را هوا گیری کنید تا هوای باقیمانده از آن خارج شود و آب گرم به سادگی در سیستم بچرخد.

  • شیرهای ورودی و خروجی آب گرم سیستم را کنترل نمایید ممکن است بسته باشند(در صورت بسته بودن آب گرم در سیستم نمی چرخد)
  • پمپ گردش آب را چک کنید(بسیاری از مشکلات به دلیل کارکرد نادرست پمپ آب است)
  • منبع انبساط آب گرم را در پشت بام چک کنید(ممکن است آب نداشته باشد یا آب کافی درون آن نباشد)

به یاد داشته باشید موتورخانه و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی مانند هر وسیله ی دیگری نیازمند نگهداری و تعمیرات مناسب است. موتور خانه باید در شرایط ایمن کار کند و بالاترین راندمان را داشته باشد و طول عمر مناسبی داشته باشد و سریعا فرسوده و از کار افتاده نشود.

شماره تلفن جهت تعمیر موتورخانه در تهران : 77612939 021 – 2803982 0912



نظرات کاربران


تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)