×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریت + خدمات 24 ساعته امدادی

12 بهمن 1401 توسط

تعمیرکار داکت اسپلیت

تعمیرکار داکت اسپلیت

تعمیرکار داکت اسپلیت در تهران + خدمات 24 ساعته امدادی – آذین سرویس

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریتداکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع است که هم می تواند هوای محیط را خنک کند و هم دمای آن را افزایش دهد. بنابراین می توان از آن در فصول گرم و سرد سال استفاده کرد. این سیستم به کانال تقسیم نیز معروف است. از آنجایی که این سیستم قابلیت تولید سرما و گرما را دارد و در سقف های کاذب نیز می توان قرار داد، محبوبیت زیادی پیدا کرده و در ساختمان هایی با کاربری های مختلف رایج شده است. داکت اسپلیت مشابه اسپلیت های معمولی یا کولرهای گازی است، با این تفاوت که به جای اواپراتور یا پانلی که روی دیوار نصب می شود و سطحی است، یک یونیت داخلی توکار برای تجهیزات در نظر گرفته شده است و در نهایت فقط یک دریچه از داخل اتاق در نظر گرفته شده است. . قابل مشاهده است.

ساختمان داکت اسپلیت چگونه است و چگونه کار می کند؟

ر

ساختمان داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ساختار پیچیده ای ندارد و از دو قسمت کندانسور و کولر تشکیل شده است. تهویه مطبوع واحد داخلی داکت اسپلیت را تشکیل می دهد. داخل این قسمت داکت اسپلیت سینی تخلیه، دینام، پروانه و گاهی اواپراتور وجود دارد. کار کولر گازی در اینجا تامین باد است تولید باد سرد یا گرم (هر کدام مانند کویل یا اواپراتور)، رطوبت زدایی هوا و غیره. کولر گازی معمولاً در داخل سقف نصب می شود. داکت ها می توانند کولر گازی را به سایر قسمت های ساختمان که اتاق ها و قسمت های تبادل هوا هستند، متصل کنند. بخش کندانسور واحد بیرونی آن است و معمولاً از دینام، فن، موتور و سایر تجهیزات ساخته می شود. قسمت اصلی کار تنظیم دما توسط داکت اسپلیت روی شانه کمپرسور است. این قطعات کمپرسور را قادر می سازند تا گاز مبرد را به کولر گازی منتقل کند. مبرد مورد استفاده در داکت اسپلیت گاز فریون است .

چرخه سرمایش و گرمایش

سیکل خنک کاری به این صورت است که در قسمت کندانسور، گاز مبرد به وسیله لوله های مسی خنک شده و به سمت شیر ​​انبساط هدایت می شود. سپس برای جذب گرمای محیط آماده می شود و به دستگاه تهویه مطبوع منتقل می شود. در یک تهویه مطبوع یا واحد داخلی، گرمای هوا توسط یک مبرد گاز گرفته شده و محیط خنک می شود. این هوای خنک توسط فناوری داخل یونیت داخلی به کانال های انشعاب که مسیر حرکت هوا هستند منتقل می شود. این کانال ها وظیفه ارسال هوای خنک را از طریق دریچه ها به فضای اتاق مورد نظر دارند.

عملکرد خنک کننده داکت اسپلیت همانند اسپلیت یا کولر گازی است اما اثر گرمایشی آن به روش دیگری انجام می شود. به این ترتیب که مبرد گازی این بار در کندانسور گرم می شود و مانند سیکل قبل از طریق لوله های مسی به یونیت داخلی و کویل های موجود در آن هدایت می شود و هوایی که از محیط اتاق وارد یونیت داخلی می شود را گرم می کند. . این هوا که قبلاً پردازش شده و دما افزایش یافته است از طریق کانال و فن به اتاق باز می گردد.

هزینه های جاری و کارایی

اگرچه سیستم های کانالی معمولاً هزینه بیشتری دارند، اما معمولاً در خنک کردن مناطق بزرگ نسبت به سیستم های اسپلیت کارآمدتر هستند. در بیان این مطلب، کارایی واحدهای مرکزی از مقیاس آنها ناشی می شود. اگر خانه شما در اکثر مواقع فقط به یک منطقه کوچک خنک کننده (مانند اتاق خواب) نیاز دارد، به ندرت کل خانه خنک می شود.

انواع داکت اسپلیت

معمولا داکت اسپلیت‌ ها را از نظر نوع نیرو محرکه کمپرسور به دو دسته اینورتر (دور متغییر) و معمولی (دور ثابت) تقسیم‌بندی می‌کنند . منظور از اینورتور استفاده از فناوری دور متغیر است . بزرگترین اختلاف بین داکت اسپلیت اینورتور (دور متغییر) با معمولی (دور ثابت) در سرعت متغیر آن است. (منظور از دور متغیر این است که با توجه به میزان دمایی که شما برای دستگاه خود تنظیم می‌کنید در مواقعی که محیط سرد می‌شود دور متغیر، کم شده و و زمانی که محیط گرم می‌شود ، دور متغیر زیاد می‌شود و همین امر سبب می‌شود در مصرف انرژی صرف جویی قابل توجهی داشته باشید در حالی که در اسپلیت های معمولی این عمل به صورت دستی انجام می پذیرد)

همچنین صدای کم‌تر، عمر‌ مفید بیشتر، سرمایش و گرمایش سریع‌تر و در انتها اقتصادی تر بودن، از برتری‌های اسپلیت اینورتور نسبت به اسپلیت معمولی است . البته موضوع قیمت نیز مطرح است که با توجه به گران تر بودن دستگاه های اینورتر ، می‌تواند تفاوت‌های عمده در میان آنها ایجاد کند.

لازم به ذکر است دستگاه هایی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند غالبا به صورت سقفی هستند. در تعداد انگشت شماری از پروژه‌ها از دستگاه‌های پنل عمودی که داخل دیوار قرار می گیرند استفاده شده است . که کانال آنها پس از اتصال و خروج از دستگاه ، به داخل سقف کاذب هدایت شده و مانند مدل سقفی توزیع می‌شود.

معایب استفاده از داکت اسپلیت

معایب استفاده از داکت اسپلیت

معایب استفاده از داکت اسپلیت

حال شما را با برخی از معایب این دستگاه آشنا می کنیم :

ترموستاتی که بر روی دستگاه اعمال شده است ، فقط دمای هوای بزرگترین محیط را در نظر میگیرد و با توجه به آن ، دمای محیط اتاق ها و سایر بخش ها راتنظیم می کند. ( راه حل : استفاده از دریچه های موتور دار یا به اصطلاح دمپر برای هر اتاق و نصب ترموستات در هر اتاق )
به دلیل نصب در سقف ، سر و صدای زیادی تولید می کند ( راه حل : استفاده از چند دستگاه با ظرفیت کم نسبت به استفاده از یک دستگاه با ظرفیت بالا و همچنین تعبیه دریچه مکش در محل مناسب و استفاده از کانال های فلکسی بل )
مصرف برق بالاتر نسبت به چیلر و مینی چیلر ( راه حل : همان راهکار مورد اول در اینجا هم صدق می کند )

“در انتها لازم به ذکر است شما میتوانید برای بهره مندی از خدمات ما با کلید به اینجا از مشاوره رایگان مهندسین ما برخوردار شوید”

سیستم مینی اسپلیت بدون داکت چیست؟

نگهداری و نظافت

برای اینکه سیستم تهویه مطبوع شما به طور موثر کار کند و عمر آن طولانی شود، باید تمیز و نگهداری شود. عدم مراقبت از آن منجر به افزایش قبض برق می شود و حتی می تواند خطراتی برای سلامتی خانواده شما ایجاد کند. بسیاری از مردم نمی دانند که کولر گازی در صورتی که به درستی نگهداری نشود می تواند باعث گسترش باکتری و بیماری شود.

یک کولر گازی کانالی باید هر ساله توسط یک متخصص بازرسی شود. آنها می توانند سیستم را بررسی کنند تا ببینند که آیا به طور موثر کار می کند و آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر. فیلترها باید حداقل دو بار در سال تعویض شوند تا مطمئن شوید که زباله ها به درستی جمع می شوند. همچنین باید به طور منظم خود چک کنید تا مطمئن شوید که سیستم به خوبی کار می کند. اگر متوجه صداهای عجیب و غریب شدید یا احساس کردید که به درستی کار نمی کند، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا سیستم را بررسی کند.

در حالی که بسیاری از سیستم‌های اسپلیت خود را حفظ می‌کنند، بهترین کار این است که مرتباً یک متخصص را برای بازرسی آنها بیاورید. آنها قادر خواهند بود چیزهایی را انتخاب کنند که یک صاحب خانه معمولی هرگز آن را انجام نمی دهد، مشکلات را قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه حل کند و همچنین مطمئن شود که واحد شما در اوج عملکرد کار می کند. سیستم های اسپلیت نیز باید فیلترهای خود را به طور مرتب تمیز کنند. واحدها و کویل ها نیز باید به طور منظم تمیز شوند تا مطمئن شوید که سیستم به طور موثر کار می کند.

زیبایی شناسی داکت اسپلیت

از نظر زیبایی شناختی، این سیستم ها کاملاً متفاوت هستند. هر دوی آنها دارای واحدهایی در بیرون هستند که اکثر صاحبان خانه تمایل دارند آنها را خارج از دید و اغلب پشت نرده ها نصب کنند. در داخل، یک سیستم مجرای تقریباً نامرئی است – تنها راهی که می‌توانید از وجود آن مطلع شوید این است که دریچه‌ها یا کنترل‌کننده روی دیوار را ببینید. از سوی دیگر، سیستم‌های اسپلیت بیشتر به چشم می‌آیند زیرا واحدهای داخلی آن‌ها جعبه‌های مستطیلی هستند که روی دیوارها آویزان می‌شوند.

برخی از افراد به راحتی می توانند آنها را نادیده بگیرند، در حالی که برخی دیگر می توانند آنها را منحرف کنند و گاهی اوقات می توانند در دکوراسیون خانه شما چالش هایی ایجاد کنند. اینکه آیا این یک مسئله است یا نه واقعاً به ترجیحات زیبایی شناختی شخصی شما بستگی دارد.

سیستم های داکت و اسپلیت

در حالی که هر یک از این سیستم ها اساساً کار یکسانی را انجام می دهند، تفاوت های ظریف زیادی در نحوه عملکرد هر کدام وجود دارد. هر کدام را که انتخاب کنید در نهایت به موقعیت و ترجیحات شما بستگی دارد. سنجیدن هر جنبه مهم است و باید هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیرید. هر دو می توانند گزینه های عالی باشند، اما ممکن است متوجه شوید که یکی از گزینه ها برای خانه شما بسیار مناسب تر از دیگری است.

سوالات متداول تعمیرکار داکت اسپلیت

اگر شما هم سوالی در مورد تعمیرکار داکت اسپلیت داشتید با ما تماس بگیرید.

عیب یابی وزش باد گرم داکت اسپیلت

عیب یابی برد کنترلرداکت اسپیلت پوشیدگی یونیت کندانسور تنظیمات کنترل

عیب یابی در لوله های داکت اسپیلت

عیب یابی ترموستات عیب یابی کمپرسور داکت اسپیلت

هزینه سرویس داکت اسپیلت چقدر می باشد

نگران هزینه سرویس داکت اسپیلت خود نباشید اندک هزینه پرداختی شما بابت سرویس داکت اسپیلت ارزشش بیشتر از پرداخت هزینه قبض برق نجومی و هزینه سنگین تعمیرات داکت اسپیلت می باشد. آذین سرویس در شرایط سخت اقتصادی همواره پشتبان شماست

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریت + خدمات 24 ساعته امدادی

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریت + خدمات 24 ساعته امدادی

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریت + خدمات 24 ساعته امدادی ۱۴۰۱-۱۱-۱۲.

تعمیرکار داکت اسپلیت در مدیریت + خدمات 24 ساعته امدادی


نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)