×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

15 شهریور 1398 توسط

یکی از مشکلات رایجی که در هر خانه ای ممکن است رخ دهد، خرابی یخچال فریزر و ساید بای ساید است. در این نوشتار می خواهیم علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید را بررسی کنیم. با یافتن علت این مشکل، کار تعمیر یخچال و ساید بای ساید به راحتی و سریع تر انجام خواهد شد. در صورت نیاز به تعمیر لوازم خانگی تنها کافیست با شماره ی 02177612939 تماس حاصل فرمایید.

علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

در ادامه 9 علت اصلی این مشکل آورده شده است.

علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر

 تنظیم دمای ترموستات یخچال

اگر ترموستات دمای یخچال خراب باشد تنظیم دما به خوبی انجام نمی شود  و ممکن است یخچال را هم خراب کند. در این موارد یک متخصص باید ترموستات را تعمیر کند یا اگر کلا از کار افتاده بود آن را تعویض کند.

یخ زدن لوله انتقال آب

متداول ترین دلیلی که باعث کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید می شود همین است. اگر لوله انتقال آبی که در درب یخچال قرار دارد یخ زده باشد آبسرد کن از کار می افتد. در بعضی یخجال فریزر ها این لوله در داخل درب فریزر قرار دارد که باعث افزایش احتمال یخ زدن آن ها می شود. برای اینکه ببینید آیا مشکل از این بخش است یا خیر می توانید این لوله را از قسمت پایینی درب یخچال جدا کنید و سپس در آن فوت کنید. اگر هوا از طرف دیگر خارج شد یعنی آبی داخل آن یخ نزده است.

در ضمن می توانید برای امتحان کردن لوله آن را زیر شیر آب هم بگیرید. برای اینکه همچین مشکلی نداشته باشید باید فریزر خود را در دمای مناسبی قرار دهید وگرنه احتمال یخ زدن لوله های پشت یخچال زیاد است. دمای مناسب برای فریزر بین -12 تا -18 درجه سانتی گراد است.

خراب بودن بورد کنترلی آبسردکن

علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید : اگر این قطعه که بورد اصلی کنترل کننده آبسرد کن است خراب شود می تواند کل عملکرد سیستم آبسردکن و حتی یخچال را از کار بیاندازد. شاید این بخش جریان مورد نیاز برای عملکرد مناسب آبسردکن را تامین نمی کند. آبسرد کن و یخ ساز و صفحه نمایش همگی توسط این برد کنترل می شوند. اگر فقط یکی از آنه ا از کار افتاده در ابتدای کار فقط باید همان بخش را بررسی کنید و در صورتی که کل سیستم آبسرد کن از کار افتاده باشد باید به سراغ بورد کنترلی آن بروید. باید اجزای بورد مانند خازن ها را کامل بررسی کنید که نسوخته باشند. باید تشخیص این که یخچال شما یک بورد کنترلی جدید لازم دارد یا خیر را بر عهده یک متخصص حرفه ای تعمیر یخچال بگذارید.

خراب بودن شیر ورودی آب

شیر برقی یا شیر ورودی، آب را داخل یخچال می آورد و به آبسرد کن و یخ ساز و بقیه قسمت ها می رساند. هم خود این قطعه و هم قسمت برقی آن ممکن است خراب شوند و آبسرد کن را از کار بیاندازند. با استفاده از یک مولتیمتر مطمئن شوید که سلنوید های شیر ورودی آب به درستی کار می کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این قطعه توسط اجرام مختلف مسدود نشده باشد. اگر یک تکنسین حرفه ای تعمیر یخچال تشخیص دهد که این قطعه باید عوض شود، احتمالا با این کار مشکل آبسرد کن شما هم حل می شود.

فشار آب خانه

کم بودن فشار آب خانه یکی دیگر از دلایل کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید است و همانطور که قبلا هم گفته ایم فشار آب مناسب برای کار کردن آبسرد کن 20 psi یا 1.36 اتمسفر است. پس اگر فشار آب خانه شما از این مقدار کمتر باشد شیر آب باز نمی شود و آبسرد کن کار نمی کند.

فیلتر آب

اگر فیلتر آب مسدود شده باشد آب به سختی به آبسرد کن می رسد که این اتفاق باعث می شود آبسرد کن به خوبی کار نکند. در حالت عادی هر 6 ماه یکبار باید فیلتر یخچالتان را عوض کنید تا عملکرد خوبی داشته باشد. برای تعویض فیلتر یخچالتان به متخصصان آذین سرویس نیاز دارید. به قسمت تعویض فیلتر یخچال بروید و درخواست متخصص کنید.

خرابی میکروسوییچ ها یا کلید های آبسرد کن

میکروسوییچ ها یا کلید هایی که روی یخجال نصب می شوند وظیفه کنترل خروج آب و یخ از آبسرد کن و یخ ساز را به عهده دارند و ممکن است خراب شده باشند. کار این کلید ها نوع یخ، دمای آب و قسمت های دیگری را کنترل کنند و امکان دارد به صورت اشتباه بسته شده باشند یا حتی سوخته باشند. همچنین امکان دارد که از جای خودشان خارج شده باشند یا ضربه خورده باشند و جریان برق آنها قطع شده باشد.

خرابی سوییچ درب یخچال

کاری که سوییچ در یخچال می کند این است که وقتی درب یخچال باز است آبسرد کن و یخچال را از کار می اندازد. حالا اگر در این قطعه مشکلی وجود داشته باشد ممکن است حتی وقتی در یخچال بسته است هم از کار کردن آبسرد کن و یخ ساز جلوگیری کند. از یک مولتیمتر برای تست وجود جریان برق در آن استفاده کنید.

 وجود مشکل در سیم کشی های داخلی

ممکن است دلیل کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید خرابی سیم کشی های داخلی یخچال باشد. باشد سیم های داخل در ها و خود یخچال را چک کنید و اگر قطع شده بودند دوباره آن ها را به هم وصل کنید. حتی ممکن است بعضی از آن ها به علت کم و زیاد شدن نوسانات برق سوخته باشند ، که در این صورت می توانید به راحتی آن ها را تشخیص داده و عوض کنید.

نتیجه گیری از علل کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید

اگر به هر دلیلی آبسردکن یخچال شما از کار افتاد، بهتر است از متخصصین مربوطه کمک بگیرید. زیرا در صورت تشخیص اشتباه ممکن است به سایر قطعات آبسردکن نیز آسیب وارد کنید.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)