×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

خرید موتور فن کندانسور کولر گازی جلفا

19 اسفند 1402 توسط

خرید موتور فن کندانسور کولر گازی

خرید موتور فن کندانسور کولر گازی

خرید موتور فن کندانسور کولر گازی جلفا با گارانتی – آذین سرویس

خرید موتور فن کندانسور کولر گازی جلفا با گارانتی ، موتور فن کندانسور یکی از قطعات حیاتی کولر گازی است. اجزای تشکیل دهنده آن شامل مارپیچ لوله و کمپرسور می‌باشند. عمده وظیفه این اجزا، خنک کردن گاز در واحد تهویه مطبوع است.

کولر گازی عمل مهمی را در تنظیم دمای اتاق ایفا می‌کند. این کار با عبور هوای محیط از روی کویل‌های کولر از طریق بخش سرمایشی اتفاق می‌افتد و منجر به خنک شدن هوا می‌شود. این فرآیند تا رسیدن به دمای مطلوب اتاق ادامه می‌یابد. نوسانات در جریان هوای اسپلیت دلایل مختلفی دارد. اگر باد اسپلیت به طور ناخودآگاه کاهش یا افزایش یابد، به این معنی است که عملکرد دستگاه دچار مشکل شده است و نیاز به سرویس دادن به اجزای اصلی مانند موتور فن کندانسور وجود دارد.

اگر شما هم نیاز به خرید موتور فن کندانسور کولر گازی داشتید از گویا مارکت برای خرید اقدام نمائید.

موتور فن کندانسور چیست؟

موتور فن کندانسور یکی از اجزای اصلی سیستم کولر گازی است. این موتور در داخل واحد تراکم یا کندانسینگ قرار دارد. از مارپیچ لوله و کمپرسور تشکیل شده است و در فضای باز برای خنک کردن گاز واحد تهویه مطبوع هنگام عملکرد، عمل می‌کند. موتور فن قادر است تیغه‌های فن را چرخانده و هوا را به داخل مارپیچ کندانسور هدایت کند و آن را به مایع تبدیل کند. این مرحله به معنی تبدیل مبرد از حالت گازی و داغ به حالت مایع است. حفظ و نگهداری مناسب از فن‌های کندانسور می‌تواند به افزایش عمر کمپرسور کمک کند. در نتیجه، موتور فن کندانسور در کولرهای گازی با ظرفیت‌ها و توان‌های مختلف استفاده می‌شود.

موتور فن کولر گازی به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • موتور فن یونیت خارجی
  • موتور فن یونیت داخلی

موتور فن کولر گازی یونیت خارجی

موتور فن کولر گازی یونیت خارجی در کولرهای گازی استفاده می‌شود. سیستم کولر گازی شامل دو واحد، واحد داخلی و واحد خارجی است که هر دو از موتور فن و پروانه برای تبادل هوا با محیط استفاده می‌کنند. موتور فن کولر گازی می‌تواند با جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) عمل کند، که این وابسته به اینکه کولر گازی دارای فنکویل اینورتری است یا نه، می‌باشد. در مدل‌های اینورتری، موتور فن کولر گازی قادر است دور خود را تغییر دهد، که این باعث بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع می‌شود. معمولاً تشخیص موتور فن یونیت خارجی نسبت به موتور فن یونیت داخلی به راحتی از طریق ویژگی‌های ظاهری آن قابل تشخیص است. یکی دیگر از ویژگی‌ها تعداد سیم‌های خروجی از پیچ موتور است که در موتور فن کولر گازی یونیت خارجی کمتر است.

خرید موتور فن کندانسور

خرید موتور فن کندانسور

موتور فن یونیت داخلی

موتور فن یونیت داخلی در کولرهای گازی استفاده می‌شود. خرابی بیشترین مرتبط با موتور فن یونیت داخلی است و دلیل اصلی آن مدت زمان استفاده طولانی از این قطعه است. با توجه به اینکه بسیاری از کولرهای گازی عملکرد سرمایش و گرمایش را دارند، مدت زمان استفاده آنها زیاد می‌شود و عمر قطعات جانبی کاهش می‌یابد.

تشخیص خرابی فن کولرگازی

برای تشخیص خرابی فن کولر گازی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. احساس گرمای بیش از حد در بدنه موتور فن: با قرار دادن دست خود روی بدنه موتور فن، می‌توانید گرمای بیش از حد آن را احساس کنید. اگر گرمای موتور بسیار زیاد باشد، احتمالاً مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.
  2. استفاده از دماسنج: می‌توانید از یک دماسنج معمولی استفاده کنید و دمای موتور فن را اندازه‌گیری کنید. اگر دمای آن بسیار بالا باشد، این نشانه‌ای از خرابی ممکن است و بهتر است مشکل را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که متخصصان کولرهای گازی و سیستم‌های تهویه مطبوع اغلب از تجهیزات دماسنج مادون قرمز استفاده می‌کنند تا دمای واقعی موتور را بدون لمس کردن آن اندازه‌گیری کنند. همچنین، در بعضی از دستگاه‌ها، سیستم حفاظتی اورلود جهت جلوگیری از آسیب به سیم پیچ موتور وجود دارد که در دمای بیش از ۱۰۰ درجه سانتیگراد قطع شده و تا زمان خنک شدن فعال نمی‌شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید به خرابی فن کولر گازی پی ببرید و مشکل را برطرف کنید.

لیست قیمت انواع موتور فن کندانسور

با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروز رسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

قیمت موتور فن کندانسور
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت موتور فن کندانسور تماس بگیرید

نکات ایمنی در هنگام تعویض موتور فن کندانسور اینورتر کولر گازی

در هنگام تعویض موتور فن کندانسور اینورتر کولر گازی، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • قبل از شروع هرگونه کار، اطمینان حاصل کنید که کولر گازی از برق قطع شده است و برق آن قطع شده است.
  • از ابزار و تجهیزات مناسب برای تعویض موتور فن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ابزارها در حالت سالم و مناسب قرار دارند.
  • در هنگام کار با قطعات برقی، حتماً از اتخاذ اقدامات ایمنی برای جلوگیری از برق گرفتگی اطمینان حاصل کنید. همیشه دستانتان خشک و پا به زمین باشد و از لمس قطعات برقی با دستان خیس خودداری کنید.
  • در صورتی که با نحوه تعویض موتور فن آشنایی کافی ندارید، بهتر است از کمک یک تکنسین متخصص استفاده کنید. آنها تخصص و تجربه لازم را در انجام این کار دارند و می‌توانند به شما کمک کنند.

با رعایت این نکات ایمنی، می‌توانید موتور فن کندانسور اینورتر کولر گازی را با اطمینان و به صورت ایمن تعویض کنید.

خرید و فروش کمپرسور کولر گازی

فروش موتور فن کندانسور

برای خرید موتور فن کندانسور، مراقبت و حفظ آن امری حیاتی برای افزایش عمر موتور است. موتور فن کندانسور اسپلیت در دو دسته قرار دارد:

  • موتور فن یونیت خارجی
  • موتور فن یونیت داخلی

بیشترین خرابی و آسیب معمولاً مربوط به موتور فن یونیت داخلی است و دلیل اصلی آن استفاده طولانی مدت از دستگاه می‌باشد. برای تهیه موتور فن کندانسور، بهتر است از مراکز فروش قابل اعتماد استفاده کنید. شما می‌توانید موتور فن کندانسور را از شرکت گویا مارکت به قیمت مناسب تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید، می‌توانید با همکاران این شرکت تماس بگیرید. شماره تماس آنها در دسترس است و به صورت زیر می‌باشد: 09195656874.

سوالات متداول موتور فن کندانسور کولر گازی

اگر نیاز به موتور فن کندانسور کولر گازی داشتید با ما تماس بگیرید.

چگونه موتور فن کندانسور کار می‌کند؟

موتور فن کندانسور با استفاده از برق، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که باعث چرخش پره‌های فن می‌شود. پره‌های فن، هوا را از محیط خارجی به سمت کویل کندانسور می‌کشند و حرارت را از آن خارج می‌کنند.

چه علائمی ممکن است بر روی یک موتور فن کندانسور خرابی نشان دهد؟

علائم خرابی موتور فن کندانسور ممکن است شامل گرم شدن بیش از حد موتور، صداهای غیرعادی مانند صدای لرزش یا صدای غیرمعمول، عدم چرخش فن به سرعت مطلوب یا توقف کامل فن باشد.

آیا می‌توان موتور فن کندانسور را خودم تعویض کنم؟

تعویض موتور فن کندانسور معمولاً یک کار پیچیده است و نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. بهتر است در صورت خرابی موتور فن، با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و وظیفه تعویض موتور را به او بسپارید.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)