×

ثبت درخواست تعمیر فوری

شارژ گاز کولر اسپیلت

شارژ گاز کولر گازی و تشخیص کمبود آن

تقریباً تمامی کولر گازی ها برای انجام عملیات خنک کردن محیط از گازهای فریونی مانند R22 – R410A – R407A استفاده می‌کنند که کمبود یا نبود این گازها در کولر گازی تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌کند.

شما باید ابتدا لیبل روی کولر گازی را بخوانید تا متوجه شوید که چه نوع گازی کولر گازی شما دارد. معمولا یکی از دلایل اصلی که کولر گازی خنک نمی کند، نشت گاز و کم شدن گاز آن است. وقتی چنین اتفاقی می افتد بهتر است ابتدا بررسی کنید که چرا کمبود گاز در کولر گازی اتفاق افتاده است (وجود نشتی) و ابتدا نشتی را برطرف کنید و بعد اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید.

 

ثبت درخواست آنلاین

و یا با شماره ۰۹۱۲۲۸۰۳۹۸۲ تماس بگیرید

شارژ گاز کولر گازی و تشخیص کمبود آن

شارژ گاز انواع کولرگازی و اسپلیت

ما در مجموعه آذین سرویس به صورت شبانه روزی آماده سرویس و شارژ گاز انواع کولرگازی و اسپلیت هستیم. در ادامه به معرفی برندهای خواهیم پرداخت.

شارژ گاز کولر گازی ال جی

کولر گازی ال جی یکی از پرطرفدار ترین کولر گازی های بازار است. برای نصب و شارژ گاز کولر گازی ال جی حتما با بهترین نمایندگی سرویس و تعمیر کولر گازی ال جی در تهران تماس بگیرید.

شارژ گاز کولر گازی جنرال

کولر گازی جنرال همانند کولر گازی ال جی یکی از پر طرفدار تری برندهای بازار است که با سرویس مناسب و به موقع دارای کارایی و سرمایی فوق العاده است. برای دریافت خدمات شارژ کولر گازی جنرال با بهترین نمایندگی جنرال در تهران تماس بگیرید.

شارژ گاز اسپلیت بوش

بوش یک برند لوازم خانگی فوق العاده است. اگر شما از این برند به عنوان کولر گازی استفاده می کنید حتما شارژ گاز کولر گازی بوش خود را به ما بسپارید.

شارژ گاز کولر گازی مدیا

کولر گازی مدیا نیز یکی دیگر از مدل های خارجی موجود در بازار کولرگازی تهران است. برای دیافت تمام خدمات از جمله شارژ گاز کولر گازی مدیا در تهران و کرج با ما تماس بگیرد

نوشته شده در : 14 اردیبهشت 1400 توسط: ادمین

شارژ گاز کولر اسپیلت

شارژ گاز کولر اسپیلت

شارژ گاز کولر اسپیلت – مرکز تخصصی شارژ گاز کولر گازی و داکت اسپیلت

شارژ گاز کولر اسپیلت ، همکاران ما در مرکز مجاز و رسمی شارژ گاز کولر گازی و شارژ گاز داکت اسپیلت مرکز آذین سرویس ، با تکیه بر دانش فنی و مهارت بالای خود و استفاده از دستگاه های پیشرفته شارژ گاز ، شما را در رفع مشکل یاری خواهند نمود. کلیه تعمیرکاران ما در زمینه شارژ گاز کولر گازی و داکت اسپیلت دارای تخصص و مهارت کافی می باشند انها در برترین اموزشگاه های سطح شهر مهارت لازم را کسب کرده اند و همچنین دارای سالها تجربه کاری درخشان می باشند. هر کدام از تعمیرکاران ما در زمینه جمع کردن گاز کولر گازی ، نشت یابی کولر گازی ، شارژ گاز تکمیلی و کامل کولر گازی به روش های مختلف دارای تخصص و مهارت کافی می باشند. که شما می توانید با آرامش و اطمینان خاطر ۰ تا ۱۰۰ شارژ گاز دستگاهتان را به ما بسپارید.

انواع روش های شارژ گاز کولر گازی

امروزه شارژ گاز کولر گازی که توسط تکنسین های حرفه ای انجام می شود، معمولا بصورت وزنی و به کمک ترازو انجام می گیرد. با این حال در این قسمت تمامی روش های موجود برای شارژ گاز را برای شما عزیزان آورده ایم.

  • روش اول: شارژ گاز وزنی با ترازو
  • روش دوم: شارژ گاز آمپری
  • روش سوم: شارژ گاز به وسیله گیج مانوفیلد و جدول دمایی

روش اول: شارژ گاز وزنی با ترازو

بهترین و اصولی ترین روش ممکن برای شارژ گاز کولر گازی، شارژ گاز وزنی است. در این روش مقدار گازی که باید درون سیستم شارژ شود، به کمک ترازوهای مخصوصی وزن شده و سپس عملیات شارژ گاز انجام می شود.

بطور مثال:

در صورتی که کولر گازی به نیم کیلوگرم گاز مبرد برای عملکرد صحیح خود احتیاج دارد، و فاصله لوله کشی شده میان پنل داخلی و خارجی کولر که در حالت نرمال بوده، در حدود 5 متر باشد، مقدار نیم کیلوگرم گاز مبرد به کمک ترازو وزن شده و به داخل سیستم پمپ می شود.

همچنین در حالتی که فاصله لوله کشی اضافه گردد، با توجه به یک استاندارد کلی، برای هر متر اضافه شده مقدار گازی که باید اضافه گردد تا راندمان کاری دستگاه افت نکند، 20 گرم تعیین شده است. این بدان معنی بوده که اگر 7 متر لوله کشی میان دو تکه پنل کولر گازی اسپلیت انجام شده است، مقدار گاز موجود در سیستم باید به اندازه 40 گرم از مقدار تعیین شده اولیه برای کارکرد نرمال (بر روی برچسب فنی کولر و یا پلاک آن نوشته می شود) اضافه شود. اگر این مقدار را نیم کیلو گرم در نظر بگیریم، حال به 540 گرم گاز مبرد احتیاج است که این مقدار را توسط ترازوی وزنی مشخص می کنند.

روش دوم: شارژ گاز آمپری

در این روش، میزان شارژ گاز کولر گازی بر اساس مقدار آمپری که با اتصال آمپرمتر به کولر بدست می آید، تعیین می شود. می دانیم که هر وسیله الکتریکی دارای یک میزان مصرفی برق و یک آمپراژ مصرفی می باشد. تکنسین های باتجربه می دانند که در صورتی که عملکرد کولر گازی صحیح و اصولی باشد، بدین معنا که مقدار گاز موجود در سیستم درست و به اندازه است، مقدار آمپر مصرفی کولر گازی چه عددی خواهد بود (میزان نوشته شده بر روی برچسب فنی کولر).

با توجه به این امر و با اندازه گیری آمپر مصرفی کولر، میزان گاز موجود در سیستم تنظیم می شود. برای اینکار یک آمپر متر کلمپ را به یکی از سیم های ورودی کمپرسور وصل می کنیم. کولر را روشن کرده و به عدد آمپر متر نگاه می کنیم. اگر کمتر از عدد نوشته شده بر روی پلاک دستگاه باشد، میزان گاز کمتر و اگز بیشتر باشد، گاز اضافی در سیستم داریم.

نکته: برای شارژ گاز کولر گازی اینورتر استفاده از روش آمپر مناسب نیست. به این دلیل که موتور کولر گازی اینورتر بصورت فرکانسی و بر اساس دما، تنظیمات و… در حال تغییر دور میباشد، آمپر کولر متغیر بوده و نمی توان به آن اعتماد کرد. لذا برای شارژ گاز کولر گازی اینورتر خود از سایر روش ها استفاده کنید.

روش سوم: شارژ گاز به وسیله گیج مانوفیلد و جدول دمایی

در این روش جهت شارژ گاز کولر گازی، تکنسین دمای هوای اطراف پنل داخلی (اواپراتور) و نیز دمای هوای اطراف پنل خارجی (کندانسور) را بدست آورده و با استفاده از جدولی که توسط تولید کنندگان گاز کولر تهیه می شود، میزان فشار گاز کولر گازی را برای دو دما بدست می آورد. سپس با اتصال گیج مانوفیلد که برای سنجش فشار به کار می رود، شارژ گاز کولر گازی تا رسیدن به فشار موردنظر انجام می شود. این روش چندان قابل اعتماد نبوده و درصد خطای بالایی دارد.

در تصاویر زیر می توانید جدول مربوط به دو گاز R22 و R410a را ببینید. همانطور که واضح است، ابتدا دمای محیط بیرونی و داخلی را یافته و سپس محل تقاطع این دو ردیف را می یابید. عددی که بدست می آید، میزان فشار گاز موجود در سیستم را برای 5 متر لوله مشخص می کند. توجه به این نکته بسیار مهم است! اگر کمبود گاز کولر گازی زیاد باشد و شما به این مساله بی توجه باشید، علاوه بر افت عملکردی قابل توجه، روغن کولر گازی به سرعت فاسد شده و در دراز مدت سبب از کار افتادن کمپرسور نیز می شود.

میزان فشار گاز کولر گازی R22

در شکل زیر جدول دما و فشار گاز کولر r22 را میبینید. به طور مثال اگر دمای محیط داخلی ۲۷ درجه و دمای محیط بیرونی ۲۹ درجه باشد، تقاطع این دو عدد در جدول زیر ما را به عدد 60 می رساند. این عدد به معنای فشار ۶۰psi است. همان میزان فشار گاز کولر گازی r22 که باید در سیستم شارژ شود. لذا با استفاده از گیج مانوفیلد تا رسیدن به فشار 60psi فرآیند شارژ گاز را ادامه می دهیم.

میزان فشار گاز کولر گازی R22

میزان فشار گاز کولر گازی R22

میزان فشار گاز کولر گازی R410A

در شکل زیر نیز جدول دما و فشار گاز کولر r410a را میبینید. مشابه با جدول مربوط به گاز r22، در اینجا نیز تقاطع دمای محیط داخل و خارج یعنی دمای اطراف پنل داخلی و بیرونی، مشخص کننده میزان فشار گاز کولر گازی r410a می باشد که باید در سیستم شارژ گردد. تفاوتی که میان شارژ گاز کولر با گاز r410a و r22 وجود دارد، این است که در هنگام شارژ گاز r410a، باید به صورت مایع کولر گازی را شارژ کنید. یعنی کپسول را به صورت وارونه و برعکس قرار دهید. دلیل این امر به ترکیب گاز r410a از دو گاز دیگر (r32 و r125) به مقادیر مساویست که در حالت شارژ مایع این نسبت به خوبی حفظ خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که میزان فشار گاز r410a تقریبا دو برابر فشار گاز r22 می باشد، لذا در هنگام شارژ گاز اسپیلت از طریق گیج مانوفیلد حتما از گیج فشار بالا استفاده کنید.

میزان فشار گاز کولر گازی R410A

میزان فشار گاز کولر گازی R410A

قیمت شارژ گاز کولر گازی، چقدر است؟

چندین عامل بر هزینه نهایی پرداختی شما برای شارژ گاز کولر گازی اثر گذار است. این موارد عبارت هستند از :

  • قیمت گاز: متناسب با مدل کولر شما و گازی که نیاز دارد؛ قیمت گاز کولر متغیر است. به عنوان مثال، قیمت گاز R22 معمولا از گاز R410 بیشتر است.
  • میزان گاز مورد نیاز: هر چه کولر شما به میزان بیشتری گاز نیاز داشته باشد که با واحد لیتر سنجیده می‌شود؛ قیمت شارژ کولر گازی شما افزایش پیدا می‌کند.
  • برطرف کردن نشتی: در صورتی لوله یا مخزن گاز کولر شما دچار نشتی شده باشد؛ سرویسکار هزینه‌ای برای برطرف کردن نشتی دریافت خواهد کرد؛ که متناسب با میزان وخامت نشتی ایجاد شده است.
  • شستشوی مدار داخلی: در صورت وجود نشتی، نیاز به شستشوی مدار داخلی برای آسیب نرسیدن به دیگر قطعات است.
  • تعویض فیلتر درایو: در صورتی که به هنگام شارژ، مشاهده شود فیلتر درایو کولر خراب شده است؛ نیاز به تعویض آن است.
  • نوع کولر گازی: معمولا کولرهای گازی ایستاده به نسبت کولرهای دو تکه و یا پنجره‌ای مخزن بزرگتری دارند و نیاز به گاز بیشتر.
    هزینه ایاب و ذهاب متخصص

برای دریافت رایگان قیمت شارژ گاز، می‌توانید درخواست خودتان را در آذین سرویس ثبت کنید؛ و 5 متخصص در شهر خودتان هزینه تقریبی شارژ گاز کولر گازی را دریافت کنید.

فیلم آموزشی تعمیر کولر گازی

شرایط لزوم به شارژ گاز کولر

از جمله حالت‌هایی که نیاز به شارژ گاز کولر هست؛ می‌شود به:

  • کاهش باد کولر گازی
  • افزایش دمای باد خروجی
  • کاهش بازدهی کولر
  • یخ زدگی در لوله‌ی رفت کندانسور
  • فشار گاز کمتر از 60 psi
  • مشاهده برفک یا یخ زدگی فین‌های اواپراتوز کولر گاز

اشاره نمود. پیشنهاد می‌شود به صورت سالیانه اقدام به سرویس کولر گازی یا سرویس کولر گازی پنجره ای خود کنید تا از رخ دادن چنین مواردی جلوگیری کنید؛ و در صورتی خرابی هر یک از قطعات کولر گازی، می‌توانید درخواست تعمیر کولر گازی خودتان را در آذین سرویس ثبت کنید.

حتما ببینید : فروش کمپرسور کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

شارژ گاز کولرگازی در زمستان از جهت رعایت یکسری نکات حائز اهمیت می باشد. لذا اگر خود شما عمل گاز زدن کولرگازی را انجام می دهید و یا اینکه آن را به یک مرکز می سپارید می توانید از انجام نکات ایمنی که در ادامه توضیح داده خواهد شد اطمینان حاصل کنید.

هنگام شارژ گاز کولرگازی در زمستان می بایست کولرگازی روی حالت سرمایش قرار گیرد. به این دلیل که در فصل زمستان دمای هوا کم بوده و سنسور محیطی دستگاه در دمای 18 تا 16 درجه سانتی گراد دستوری را برای روشن شدن کمپروسر کولرگازی صادر نمی کند. بنابراین باید این سنسور را به صورت مصنوعی گرم کنیم. برای این کار می توانید با آب گرم و یا حرارت ملایم این کار را انجام دهید که البته نباید بیشتر از 90 درجه سانتیگراد شود.

اگر خود شما اقدام به شارژ گاز کولرگازی می کنید می توانید اقدام به قرار دادن کولرگازی روی حالت گرمایش کرده و برای مدتی سیم شیر برقی را از مدار جدا کنید و دوباره آن را وارد مدار کنید. همچنین می بایست از درست بودن آمپر کولرگازی اطمینان حاصل کنید. البته باید بدانید که در برخی از کولرگازی هایی که دارای پرسر سوییچ می باشند باید این قطعه را از آنها جدا کرد. چون این قطعه باعث قطع شارژ گاز و کمپرسور می شود.

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

شارژ گاز کولر گازی در زمستان

ویژگی های گاز سرمازا

  • محل نشت آنرا بتوان پیدا کرد و در صورت نشت به سهولت قابل تشخیص باشد .
  • در فشار کم بتواند عمل کند .
  • از نوع گازهای پایدار باشد .
  • قسمتهایی که در داخل مایع حرکت میکند به سهولت قابل روغنکاری باشد .
  • تنفس کردن آن مضر نباشد .
  • دارای نقطه جوش پایینی باشد.
  • قابل انفجار نباشد .
  • دارای گرمای نهان متعادلی برای مقدار تبخیر در واحد زمان باشد .
  • اکسید کننده نباشد .
  • قابل اشتعال نباشد .
  • جابجایی نسبی آن برای ایجاد مقدار معینی برودت کم باشد .

دلایل کمبود گاز در کولر گازی

  • آمپر دستگاه از حالت عادی کمتر می شود.
  • گرد و خاک و چربی در محل نشت بر روی مدار لوله کشی دستگاه مشاهده می شود.
  • فشار قسمت مکش سیستم کم می شود.
  • قسمتی از اواپراتور برفک می زند.
  • کمپرسور به طور پیوسته کار می کند.
  • سیستم زیاد سرد نمی کند.
  • درجه حرارت لوله ی دهش کمپرسور کم می شود.

علائم گاز اضافی در کولر گازی

  • فشار قسمت دهش سیستم زیاد می شود.
  • کمپرسور در هنگام روشن شدن خوب راه اندازی نمی شود.
  • صدای کار کردن کمپرسور از حالت عادی بیشتر می شود.
  • لوله ی مکش سیستم تا کمپرسور برفک می زند.
  • آمپر دستگاه از حالت عادی بیشتر می شود.
  • درجه حرارت لوله ی دهش کمپرسور زیاد می شود.

استفاده از خدمات ما :

اگر کولر گازی شما به هر دلیلی مشکل دارد و به سرویس دوره ای نیاز دارد، یا اینکه میخواهید راه اندازی آن در فصل گرما و سرویس شارژ گاز توسط یک تکنسین متخصص انجام شود .میتوانید با دفتر خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی آذین سرویس تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان با مناسب ترین قیمت سفارش تعمیرات کولر گازی شما را انجام دهند.

توجه داشته باشد که رفع نشتی و شارژ گاز نیاز به یک متخصص حرفه ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه ای این کار را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام میدهیم .

سوالات متداول شارژ گاز کولر اسپیلت

برای اینکه کولر گازی را شارژ کنیم چه مراحلی را باید طی کنیم ؟

شما ابتدا باید کولر گازی خود را تعمیر و سرویس کنید و فیلتر ها را تعویض و تمیز کنید زیرا کثیف بودن فیلتر میتواند علائم کمبود گاز کولرگازی را بروز دهد.در صورتی که کولر گازی نشتی دارد باید محل نشتی تشخیص داده شود. در نهایت نوع و میزان گاز مورد نیاز باید مورد سنجش قرار گیرد.

آیا همه میتوانند خودشان کولر گازی را شارژ کنند ؟

شارژ گاز کولر گازی اسپیلت نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد و تعیین میزان گاز مورد نیاز باید توسط متخصص تشخیص داده شود. برای این کار میتوانید از مهارت کارشناسان آذین سرویس بهره مند شوید.

در چه زمان باید شارژ گاز کولر گازی را انجام دهیم

زمانی که کولر گازی تازه نصب شده و نو است و زمانی که سرمایش کولر گازی کاهش یافته و یا مانند گذشته کارایی ندارد و در حین کار کردن صدا میدهد. تشخیص نیاز به گار کولر گازی باید توسط متخصص انجام شود.


شارژ گاز کولر اسپیلت

شارژ گاز کولر اسپیلت

شارژ گاز کولر اسپیلت ۱۴۰۰-۰۲-۱۴.

شارژ گاز کولر اسپیلت

نظرات کاربران


تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)