×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست ؟

23 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست ؟ برای انجام امور نظافت منزل و یا محل کار خود عمدا از ماشین هایی همچون جاروبرقی و سایر موارد مشابه استفاده می نماییم که دارای سرو صدای زیادی می باشد اما در حد نرمال و معمولی خود در صورتی که این صدا بیش از حد معمول باشد و یا این که غیر عادی و به دور از صدای کارکرد همیشگی باشد حتما مشکلی رخ داده است که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

علت صدای زیاد جاروبرقی

چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم ؟ صدای جارو برقی هم یکی از صداهایی است که ممکن است به دلیل درست کارنکردن و یا خراب شدن بعضی قطعات داخل جاروبرقی به وجود آمده باشد از این رو به دلیل عدم توجه به کارکرد درست آن و نگهداری های لازم می تواند باعث ایجاد صداهای ناهنجاری در این وسیله پرکاربرد شود و حتی نیاز به تعمیر جاروبرقی شود، به جرات می توان گفت که امروزه استفاده از جاروبرقی در منازل و ادراه جات کاملا غیر قابل انکار می باشد و با داشتن اهمیت خاصی باید در صدد رفع صدای بلند و غیر عادی جاروبرقی باشیم و به این فکر باشیم که چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم.

بنا به گذارش نمایندگی آذین سرویس جارو برقی از اجزا مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت ها دارای وظیفه خاصی هستند ، گاها به دلیل برخورد با اشیا و یا جایی ممکن است که آسیب ببینند و یا این که دچار خرابی و یا قطعی شوند اما از جمله دلایلی که باعث ایجاد صدای جاروبرقی شوند می توان به خراب شدن بلبرینگ ها اشاره نمود که در این حالت به دلیل دوران بالا در سیستم مکش و چرخش و داشتن تاب در این قسمت صدایی مضاعف در جاروبرقی شما ایجاد می شود.

چگونه صدای زیاد جاروبرقی را کم کنیم ؟

اما حالا می پردازیم به این که چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم ،یکی از دلایلی که شما ممکن است اصلا توجهی به آن نداشته باشید اما می تواند دلیل اصلی صدا باشد و برای کم کردن صدای جاروبرقی می توان از این روش بهره مند شد این است که با پر شدن کیسه جاروبرقی به موتور جاروبرقی شما فشار وارد شده و در این صورت موتور با قدرت بیش تر شروع به کار کردن می نماید و در نهایت شما با صدای زیاد جاروبرقی خود روبرو خواهید شد، با خالی کردن و شسشتو منظم کیسه جاروبرقی می تواند این مشکل را به راحتی رفع نمایید همچنین  پر شدن و یا از بین رفتن فیلترهای جاروبرقی نیز می تواند عاملی برای زوزه کشیدن در جاروبرقی شما شود که باید آن ها را تعویض نمود.

رفع مشکل عدم مکش جاروبرقی

در ادامه با برسی از جمله راه های اینکه چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم و علت صدای زیاد جاروبرقی می توان به خراب شدن و از کار افتادن پروانه های موتور شما اشاره کرد که در این صورت حتما باید تعمیر و یا تعویض گردد، حتما توجه داشته باشید در صورت متوجه شدن صدای ناهنجار از جاروبرقی خود حتما در صدد رفع آن باشید چرا که هزینه تعمیر و تعویض بسیار کمتر از خرید مجدد جاروبرقی می باشد.

جارو برقی شما برای ایجاد مکش باید به صورت بسیار منظم و دقیق کار کند در صورت خراب شدن لاستیک ها و فاصله افتادن میان اجزا صدای بیش تری از داخل آن به بیرون می آید که البته این قطعات مصرفی می باشند و دارای طول عمر مشخصی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته شود که البته خود جاروبرقی شما هم دارای طول عمر چند ساله می باشد که با استفاده چندین ساله ممکن است در برخی موارد میزان لرزش هایی که موتور جاروبرقی ایجاد می نماید باعث تکان خوردن موتور از جای خود می باشد و در این صورت جاروبرقی شما به دلیل عدم قرار گرفتن موتور در محل خود سر و صدای زیادی تولید می نماید.

مطالب پیشنهادی :

از دیگر دلایلی که بسیار ساده و پیش پا افتاده است گیر کردن قطعه و یا چیزی در مسیر ورودی لوله جاروبرقی می باشد که مطعمنا صدای زیاد و غیر عادی را در جاروبرقی شما ایجاد می نماید که با خارج کردن آن می توان به یکی از روش های چگونه صدای جاروبرقی را کم کنیم مشکلتان رفع می گردد اما اگر نتوانستید به سادگی این کار را انجام دهید برای جلوگیر از آسیب دیدن بیش تر این کار را به یک متخصص بسپارید.

نکته بسیار مهم و جالبی که وجود دارد این است که جارو برقی شما ممکن است به دلیل مکش موادی همچون نمک که بسیار ریز می باشد و همین طور با احتمال رفتن به قسمت موتور باعث ایجاد صدایی بسیار زیاد شوند و با گرم کردن بسیار زیاد باعث ایجاد خرابی در موتور شما شود.

در ادامه با برسی علت صدای زیاد جاروبرقی خراب شدن و یا نیم سوز شدن کلکتور و یا همین طور آرمیچر در جاروبرقی بسیار رایج می باشد تمامی موارد ذکر شده می تواند دلایل و راه حل های کاهش صدای جاروبرقی شما باشد که البته مهم ترین نکته در نگهداری از آن می باشد تا مشکلی برای جاروبرقی شما به وجود نیاید و در نهایت پیشنهاد می دهیم آموزش تعمیر لوازم خانگی را مشاهده فرمایید.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)