×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

کمپرسور کولر گازی | آموزش کامل روش تست کمپرسور – آذین سرویس

14 اردیبهشت 1398 توسط ادمین

کمپرسور کولر گازی

در این قسمت از آموزش می خواهیم روش تست کمپرسور کولر گازی را به شما عزیزان آموزش دهیم و روش های تست کمپرسور را به صورت کامل و برای متوجه شدن خراب بودن و یا سالم بودن ان باهم برسی نماییم. قطعا می دانید موتور قلب کولر گازی می باشد و در صورت خراب شدن به هیچ عنوان نمی توان کولر را روشن کرد.

مراحل تست کمپرسور کولر گازی

همانطور که مشخص است کمپرسور یا همان موتور یکی از اصلی ترین قطعاتی می باشد که برای کار کردن یک لوازم مورد نیاز است و قطعا درصورت خراب شدن نمی توان ان را نادیده گرفت. دستگاه های تهویه مطبوع نیز همانند دیگر لوازم خانگی دارای موتور هستند و ما در این آموزش می خواهیم تا نحوه تست کمپرسور و توضیحاتی درباره تعمیرات کولر گازی به شما عزیزان بگوییم.

اگر شماهم یک تعمیرکار می خواهید شوید پس قطعا به این مورد فکر کرده اید که کمپرسور کجا نیاز به برسی و تست کردن و یا حتی تعویض دارد؟

نکته ای که بسیار مهم است و باید بدانید در این زمینه این است که کمپرسور کولر گازی به هیچ عنوان تعمیر نمی شود و در 80 درصد از موارد نیاز است تا کمپرسور تعویض گردد! که هزینه های تعویض و خرید بسیار بالا می باشد و برای این مورد حتما نیاز است تا یک مرکز معتبر را برای برسی و تست کمپرسور انتخاب نمایید. آذین سرویس تعمیر لوازم خانگی را سال هاست که دنبال می کند و در حال حاضر می تواند به عنوان یک مرکز متخصص شما را همراهی نماید.

درصورتی که اقدام به برسی کولر گازی کرده اید و با یکی از علت های زیر مواجه شده اید باید بدانید که کمپرسور احتمالا معیوب است و نیاز است تا تعویض شود.

  • وقتی که کولر گازی را روشن کرده ایم و فن داخلی آن شروع به کار می کند در همان لحظه که کمپرسور در مدار قرار می گیرد فیوز می پرد یکی از نشانه های خرابی آن است.
  • در موقع ای که فن بیرونی روشن می شود و به هیچ عنوان کمپرسور عمل نمی کند یکی دیگر از علائم خرابی می باشد.
  • در برخی موارد خنک نکردن کولر گازی از دیگر عوامل خراب بودن موتور ان می باشد! میزان فظای ساختمان را درنظر گرفته و ببینید کولر چند هزار می باشد؟ درصورت عدم توانایی در خنک کردن نیز از عوامل دیگر می باشد.

درصورتی که هنگام تست کمپرسور با مواردی که در زیر گفته ایم مواجه شدید باید قطعات کمپرسور تست شود و در نهایت درصورت وجود مشکل اقدام به تعویض کمپرسور شود.

  • در وحله اول ابتدا باید برق را تست نمایید و باید برسی نمایید که برق به ترمینال کندانسور رسیده است؟
  • اگر بعد از برسی متوجه شدید که برق به آن می رسد باید اقدام به تست کنتاکتور کنید که آیا جریان کنتاکتور به خازن ها منتقل می شود؟
  • درصورت صحیح بودن موارد بالا باید خازن ها تست شود و متوجه شد که برق از خازن ها به کمپرسور می رسد یا خیر؟

بیشتر بدانید : سرویس کولر گازی به صورت تخصصی

 

مراحل بالا را تست کردید و همه چیز نرمال بوده است؟ حال نوبت به تست کمپرسور می باشد.

کمپرسور به سه روش می تواند تست شود و ما ان ها را به صورت کامل به شما توضیح داده ایم.

در روش اول می بایست اقدام به تست سیم پیچ کرد

در روش دوم باید اقدام به تست صدا یا (hammering) کرد

در روش سوم باید اقدام به اندازه گیری فشار کمپرسور کرد و ان را برسی کرد.

توضیح روش اول : تست سیم پیچ

برای این تست سه مرحله وجود دارد که ان را کامل به شما عزیزان توضیح می دهیم.

بهتر است تا قبل از انجام مراحل تست کمپرسور کولر گازی از قطع بودن برق اطمینان حاصل کنید و متوجه شوید فیوز آن قطع می باشد.

  1. در اولین مرحله اقدام به باز کردن درپوش ترمینال کمپرسور می کنیم و سوکت های آن را برسی می نماییم که روغنی نباشد و در صورت روغنی بودن باید بدانید که روغن مانع اتصالی می شود و یکی از علت های کار نکردن روغنی بودن سوکت ها می باشد که ان را تمیز می نماییم و درصورت درصت نشدن به سراغ تست مرحله دوم میرویم.
  2. برای این مرحله باید اقدام به تست سیم پیچ کرد و برای انجام این کار نیازمند اهم متر می باشیم و ابتدا اهم متر را بر روی بوق (Buzzer) قرار می دهیم و سپس کانکتور های کمپرسور (S,R,C) را باید دو به دو چک نماییم و در این مرحله باید کلیه کانکتور ها به هم راه داشته باشند و یا بوق اهم متر به صدا در آید! اگر صدای بوق را در همه کانکتور ها شنیدید باید بدانید که آن درست عمل می کند. درصورتی که صدای بوق را نشنیده اید باید حتما متوجه شوید که کمپرسور اورلود نکرده باشد چراکه اورلود کردن کولر گازی باعث جلوگیری از جریان برق می شود و شما فکر می کنید که سیم پیچی مشکل دارد.
  3. در مرحله سوم اقدام به تست اتصال بدنه می باشد! در همه نوع کمپرسورها نباید کانکتور ها به بدنه راه دهند یا صدای بوق را بشنوید! برای برسی این مورد اهم متر را مجدد برروی بوق تنظیم می نماییم و یکی از سیم های آن را بر روی کانکتور قرار می دهیم و سر دیگر را به بدنه متصل می کنیم درصورت شنیدن صدای بوق مشکل در همینجا می باشد و باید این عیب را برطرف نمایید که اتصال نباید به بدنه وجود داشته باشد و این مرود نشان می دهد که این اتفاق به دلیل خرابی کمپرسور می باشد.

نکته مهم : توجه داشته باشید که نبایددر هنگام تست با اهم متر بدنه دارای رنگ و یا زنگ زدگی باشد! این دو مورد مانع از اتصال صحیح اهم متر با بدنه می شود.

باید توجه داشته باشید که سالم بودن سیم پیچ کمپرسور اصلا دلیل بر سالم بودن آن نمی باشد و باید دنبال علت های ان باشید که چرا باعث شده است که کمپرسور حالت عادی خود را ندارد و ضعیف کار می کند؟ آموزش تست کمپرسور را باهم در این مقاله برسی نمودیم.

روش تست کمپرسور کولر گازی

روش تست کمپرسور کولر گازی

ما در مطلب بالا اقدام به برسی مرحله به مرحله کمپرسور کردیم و قطعا شما نیز متوجه ان شده اید! روش تست کمپرسور کولر گازی نیازمند کمی دانش می باشد و اگر شما عزیزان هر سوالی در ذهن خود دارید می توانید در قسمت نظرات کلیه سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ های کارشناسی را دریافت نمایید.در بیشتر موارد خراب شدن کمپرسور جزئی می باشد و تعمیرکار با برسی دقیق علت را شناسایی و رفع عیب می کند! اما درصورتی که با مشکل مهمی مواجه شده اید می توانید با کمک کارشناسان ما آن را رفع عیب نمایید.

چرا تست کمپرسور کولر گازی مهم است ؟

بدون شک نیم توان همینطور تشخیص داد که کمپرسور خراب شده است و باید یکی دیگر خریداری کرد! چراکه قیمت بسیار بالایی دارد و نباید همینطور بدون برسی اقدام به خرید نمایید و البته باید بدانید که این مرکز برای قیمت کمپرسور کولر گازی دارای ثبات بسیار عالی می باشد و شما به راحتی می توانید از ما اقدام به خرید نمایید ولی قبل از خرید باید روش تست کمپرسور کولر گازی را به صورت کامل انجام دهید چراکه شاید اصلا نیازی به تهیه یک موتور دیگر نباشد.

اگر بخواهیم کمی درباره نمایندگی آذین سرویس برای شما صحبت نماییم می توانیم از سوابق بسیار روشن آن در زمینه فروش صحبت نماییم که در حوالی خیابان برادران قائدی حدود 10 سال فعال می باشد و همچنین اقدام به گارانتی محصولات خود می کند و در زمینه تست کمپرسور کولرگازی باید بدانید که ما با داشتن بهترین کارشناسان فنی می توانیم گذینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشیم و 30 دقیقه پس از تماس شما در محل شما حاضر می شویم.

ما با تولید مطالب آموزشی به صورت شبانه روزی به دنبال گره گشایی کار شما عزیزان هستیم و هرگونه سوال شما را در این زمینه پاسخ خواهیم داد و در ساعت اداری می توانید با شماره ای که در ادامه برای شما قرار داده ایم با تیم ما ارتباط برقرار نمایید.

تست کمپرسور کاری بسیار دشوار بوده و کار هر شخصی نمی باشد چراکه کوچک ترین اشتباه در هنگام تست می تواند باعث خرابی بیشتر قطعات و یا سوختن کامل آن شود برای همین ما انتظار داریم که در صورتی که در این زمینه زیاد وارد نیستید کار را به ما بسپارید و با خیال راحت منتظر رفع عیب آن باشید.

2803982 0912

77612939 021

برسی مرحله دوم : تست صدا کمپرسور

برسی مرحله سوم : تست فشار کمپرسور

مطالبی که ما پیشنهاد می دهیم که آن را مطالعه نمایید.



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)