×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

کنتاکتور کولر گازی چیست؟

27 مرداد 1398 توسط ادمین

به نقل از شرکت آذین سرویس کنتاکتور نوعی کلید مغناطیسی می باشد که از دو هسته E و همچنین U شکل تشکیل شده است. به صورت کلی با جریان یافتن ولتاژ مورد نظر، کنتاکتور برخی کلید های مغناطیسی باز را بسته و برخی کلید های مغناطیسی بسته را باز می کند.

در ساختار و طراحی یک کنتاکتور یکی از دو هسته به صورت ثابت و دیگری به صورت متحرک برای مدیریت بهتر و اجرای کاربردی تر فرایند تعبیه شده اند. فرایند باز و بسته شدن کلید های مغناطیسی دقیقا به عملکرد هسته کنتاکتور ها وابسته می باشد.

کنتاکتور کولر گازی

به عبارتی سیم پیچ موجود در هسته ثابت پس از متصل شدن به برق باعث خنثی شدن نیروی کششی فنر می شود و در نهایت هسته بالایی را به هسته پایینی متصل می کند. این عملکرد دلیل اصلی باز و بسته شدن کلید های مغناطیسی می باشد.

با قطع شدن جریان الکتریکی، هسته های نام برده به حالت اولیه باز می گردند و فعالیت کنتاکتور کولر گازی متوقف می شود.

وظیفه کنتاکتور در کولر گازی

در ساده ترین شرح ممکن می توان کنتاکتور را یک بخش مشابه با رله نامید که برای کاربرد هایی با آمپر بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که عنوان شد، کنتاکتور نوعی کلید مغناطیسی کنترل شونده می باشد که در فرایند های مختلفی اعم از کلید زنی یک مدار قدرت، کنترل و… مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهادی : آموزش تعمیرات کولر گازی

کنتاکتور های مختلف با ساختار و قدرت های متفاوت برای عملکرد های متنوعی استفاده می شوند. استفاده مستقیم و غیر مستقیم از این ابزار با ولتاژ های کم یا زیاد، عملکردی قابل کنترل و کاربردی را برای تکنسین ها به همراه خواهد داشت. وجود مدل های مختلف از یک کنتاکتور با قدرت های متنوع امکان استفاده تخصصی تر و کاربردی تر را هم برای افراد به ارمغان آورده است.

مزایا کنتاکتور کولر گازی

وجود کنتاکتور در کولر های گازی شرایط بهینه تری را برای استفاده از این محصولات مهیا کرده است. کاهش  خطرات مصرف و هزینه های جانبی تعمیر، کاهش مصرف انرژی، افزایش بازدهی و… بخشی از مزایایی هستند که کنتاکتور کولر گازی به ارمغان می آورد. از دیگر مزایا کنتاکتور کولر گازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کنترل از راه دور
  • کنترل از چند محل
  • افزایش سرعت عملکرد بدون آسیب
  • جلوگیری از هر گونه اتصالی و یا خطرات وصل شدن ناگهانی
  • امکان طراحی تخصصی با توجه به نیاز مصرف کننده
  • امنیت قابل توجه
  • کاهش مصرف انرژی
  • افزایش بازدهی در طول مصرف
  • و…

ویژگی هایی که یک کنتاکتور ارائه می کند، باعث شده تا این ابزار به یکی از بهترین و کارآمدترین تجهیزات مورد استفاده تبدیل بشوند. مزایا قابل توجهی که با افزایش بازدهی و کاهش مصرف انرژی و هزینه همراه می باشد این قطعه را به یک ضرورت در وسایل متنوع به ویژه کولر های گازی تبدیل کرده است.

نحوه تست کنتاکتور کولر گازی

هر چند کنتاکتور کولر گازی یکی از پر کاربردترین قطعات موجود در آن می باشد اما ساختار ساده آن تست و بررسی را راحت نموده است.

قبل از هر چیز باید بدانید زمانی که در عملکرد دستگاه تداخلی احساس کردید که مربوط به روند اتصال آن باشد، می بایست نیم نگاهی به کنتاکتور آن بیاندازید و مطمئن شوید که مشکلی نداشته باشد.

فرایند تست کنتاکتور کولر گازی به این صورت است که ابتدا برق کولر را با مولتی متر تست کرده و در صورتی که مشکل از برق کولر گازی یا داکت اسپلیت نباشد، می بایست اقدام به تعویض کنتاکتور نمایید.

توصیه می کنیم به صورت مرتب کولر گازی یا اسپلیت خودتان را مورد بررسی قرار دهید. بررسی مداوم و مکرر از آن ها جلوی خرابی های احتمالی را خواهد گرفت و عملکرد کاربردی تر و قدرتمند تری را برای دستگاه به همراه خواهد آورد.

مقالات پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)