×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

24 شهریور 1398 توسط

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی : چرا در ماشین لباسشویی آب جمع می شود؟

یکی از عمده‌ ترین مشکلاتی که مصرف‌ کنندگان پس از خرید ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شوند، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آن می‌باشد. ماشین لباسشویی یکی از وسایل مهم هر خانه بوده، و تعمیر این نوع مشکلات نیازمند فردی متخصص است یا اینکه افراد دوره‌های لازمه تعمیر آن را گذرانده باشند. آذین سرویس  پس از ثبت درخواست شما اقدام به گرفتن تماس با شما می کند تا نزدیکترین تعمیرکار با تجربه در ساعتی که شما مشخص می کنید به محل شما اعزام شود.

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دو علت عدم تخلیه آب پس از استفاده از ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پس از انجام شستشو، از عمده‌ترین مشکلاتی است که افراد با آن روبرو می‌شوند. از نظر کلی دو حالت عمده برای این اتفاق وجود دارد.

  • آب موجود در داخل دستگاه تمیز می‌باشد:

درصورت بروز این مشکل باید سری به شیر الکترونیکی ماشین لباسشویی بزنیم. تعویض یا تعمیر آن می‌تواند راهکاری جهت حل این مشکل باشد.

  • آب موجود در داخل دستگاه کثیف می‌باشد:

درصورتی که برخلاف مورد بالا، آب داخل ماشین لباسشویی کثیف بوده و تخلیه نشده باشد، لازم است مسیر خروجی آب به سمت فاضلاب بررسی شود. در چنین مواردی با گرفتگی این لوله‌ها مواجه هستیم.

شیر الکترونیکی و کاربرد آن

شیر الکترونیکی که با عنوان شیر برقی نیز شناخته می‌شود، قطعه‌ای آهنربایی است که وظیفه‌اش قطع و وصل جریان آب به داخل دستگاه می‌باشد. عملکردش به صورت است که درصورت پر شدن کافی داخل دستگاه (یا دیگ ماشین لباسشویی) با آب، قطع جریان را توسط هیدروستات فرمان می‌دهد تا دیگر آبی به داخل دستگاه وارد نشود.

پنج علت عدم تخلیه آب در اواخر یا اواسط برنامه شستشو

حال اگر در اواخر یا اواسط شستشو بوده و آب داخل دیگ تخلیه نمی‌شود، چند علت وجود دارد که به شرح زیر است.

  • فیلتر داخل دستگاه نیاز به بررسی دارد:

اگر فیلتر داخل دستگاه کثیف بوده و نخالاتی را جذب کرده باشد، باعث کاهش عملکرد و بازدهی دستگاه می‌شود و منجر به عدم تخلیه آب می‌گردد. جهت حل شدن این مشکل فیلتر ماشین لباسشویی باید تعویض گردد که از طریق قسمت پایینی دستگاه امکان پذیر است.

  • قسمت خرطومی پایین دستگاه و زیر دیگ ماشین لباسشویی بررسی شود:

شستشوی لباس ممکن است با نخالاتی همراه باشد که این نخالات در مسیرها و لوله‌های دستگاه مانند خرطومی جمع می‌شوند و انسداد آن مانع از خروج آب می‌شود.

جهت مطمئن شدن از نبود هیچ‌گونه گرفتگی توسط رسوب و نخالات باید خرطومی را بررسی کنید که با فشار دادن لوله می‌توان این کار را انجام داد.

  • پروانه پمپ دستگاه نیاز به بررسی دارد:

پوست پسته، دکمه‌ها، کش و بسیاری از وسایل دیگر که در لباس‌ها قرار دارد، منجر به گرفتگی و انسداد لوله‌ها و هم‌چنین پروانه پمپ خواهد شد.

  • پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بررسی شود

درصورتی که تمام راهکارهای فوق را امتحان کردید و مشکل عدم تخلیه هم‌چنان باقی بود،  به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نگاهی بیندازید. خرابی این پمپ نیز می‌تواند منجر به جمع‌ شدن آب داخل ماشین لباسشویی شود و نیاز به تعویض دارد.

دلایل تخلیه نشدن آب توسط پمپ تخلیه آب در ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه آب در ماشین لباسشویی از مهم‌ترین قطعات دستگاه بود و درصورتی که به درستی کار نکند، مشکلات زیادی را برای دستگاه بوجود خواهد آورد.

پرزهای لباس یا محتویات داخل جیب‌ها می‌تواند باعث انسداد پمپ شود. برای حل این مشکل باید اقدام به تمیز کردن پمپ کنید. می‌توانید اینکار را با باز کردن درب پمپ مانند توضیحات فوق انجام دهید.

درصورتی که مشکل از موارد فوق نبود، برد فرمان ماشین لباسشویی یا تایمر می‌تواند از دلایل دیگر این مسئله باشد. این دو وظیفه فرمان‌دهی جهت تخلیه آب را دارند و در صورتی خرابی حتما باید تحت نظارت تعمیرگاه‌های مجاز ماشین لباسشویی تعمیر شوند.

  •  خرابی یا شکستگی پروانه‌های پمپ تخلیه

درصورتی که پروانه‌های پمپ تخلیه دچار خرابی یا شکستگی شده باشند که منجر به از کار افتادن کامل موتور می‌شود، باید پمپ تخلیه را تعویض نمود. این کار نیز باید زیر نظر افراد متخصص و تعمیرگاه‌های مجاز انجام شود. چراکه کاری تخصصی است و ابزاری مناسب و کافی را جهت تشخیص نوع پمپ و نحوه تعویض آن می‌طلبد.

مطالب پیشنهاد شده توسط کاربران :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)