×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای خرید یخچال

29 بهمن 1397 توسط

راهنمای خرید یخچال به زبان ساده

راهنمای خرید یخچال با توسعه دانش کشوری و جهان یخچال ها از تنوع بسیاری زیادی برخوردار هستند آشنایی با این ویژگی و نوع دستگاهها به شما در انتخاب بهترین  محصول  یاری خواهد کرد . سخنی از گذشته به یاد داریم که هر چقدر پول بیشتری بدهید محصول بهتری خواهید خرید اما باید در نظر داشته باشید که این مثال هر جایی صدق نمی کند مخصوصا در خرید یخچال فریزر های ساید بای ساید لذا اولین و مهمترین نکته در خرید یخچال های ساید بای ساید بهید در نظر داشته باشید این است که یخچال فریزری خریداری کنید که متناسب با نیاز شما باشد گرانترین یخچال  اگر در آشپزخانه شما جای نگیرد قطعا مورد استفاده  شما نیز نخواهد بود.

راهنمای خرید یخچال یک یخچال فریزر هوشمند و جدید به مراتب برای افراد مسن  کاربردی نخواهد داشت و نمی توانند درجه و تنظیماتی که دارند همچنین حساسیت در نگهداری که دارد را رعایت کند . بنابراین بهتر است  با توجه به ویژگی های جدید یخچال ها همنین کاربردی بودن بهترین انتخاب را متناسب با بودجه انجام دهید . قبل از هر گونه خرید دو نکته دارای اهمیت بسیاری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید  ابعاد و اندازه آشپزخانه که یخچال در چه زاویه و موقعیتی قرار خواهد گرفت و عادات خرید و فضای یخچال که  مهمترین مولفه ها در خرید یخچال می باشند . پیشهاد ما به شما این است که اگر از فضای آشپزخانه خود مطلع نیستید یا در حال ساخت منزل هستید و یا برای جهیزیه  اقدام میکید تا مطلع نشدن از فضای آشپزخانه اقدام به خرید نکنید.

تعمیر یخچال در تهران

  • شما باید بدانید که برای قرار دادن یخچال در آشپزخانه دقیقا به چقدر فضا نیاز دارید تا در دسترس بودن محتوای داخل یخچال راحت باشد . در نظر داشته باشید که یخچال ها تک سایز نیستند و اگر در حال ساخت منزل یا تغیر دکوراسیون آشپزخانه هستید باید سایز یخچال را برای کابینت بندی و اجسام کنار یخچال در نظر گرفته باشید . پس بهتر است در هنگام خرید به موارد زیر توجه کافی داشته باشید .

ورودی یخچال

اینکه ورودی یخچال شما چه اندازه ای باشد از اهمیت زیادی برخوردار است که  بدانید آیا در آشپزخانه شما جای می گیرد یا خیر . آیا فضای آشپزخانه شما  دارای محدودیت های خاصی است بهتر است عرض و ارتفاع و عمق یخچال را قبل از خرید اندازه  گیری کنید تا بعد از خرید به مشکلات محدودیت نخورید . در اندازه گیری همیشه 2 سانت برای تنفس یخچال بیشتر  در نظر بگیرید تا از داغ شدن آن جلوگیری شود .

فضای در دسترس برای بازشدن درب

راهنمای خرید یخچال این نکته زمانی مورد اهمیت واقع می شود که یخچال شما بصورت مستطیل و یا در کنار دیوار واقع می شود برای اینکه بتوانید درب یخچال را کامل بازکنید و از فضای داخل یخچال استفاده مناسب داشته باشید لازم است که درب یخچال به سمت دیوار باز نشود در مواردی که یخچال  بین کابینت ها یا نزدیک دیوار تعبیه می شود حداقل باید پنج سانتی متر فضا برای گردش لولاها  در نظر داشته باشید  البته در یخچال های جدید از لولاهایی استفاده می شود که هیچگونه بیرون زدگی ندارد اما در خصوص سایر یخچال ها این مورد در نظر گرفته شود .

راهنمای خرید یخچال

اندازه  ورودی آشپزخانه

حال که یخچال خود را انتخاب کردید و با تحمل تمام زحمت های حمل و نقل را تحمل می کنید  و در نهایت متوجه آن می شوید که  یخچال انتخابی شما در درب ورودی آشپزخانه  عبور نمی کند  بسیار ناخوشایند است  این موضوع که مجبور به حمل مجدد و تعویض آن خواهید بود  اگر آشپزخانه شما دارای  به اصطلاح اپن  نیست بهتر است  چارچوب آن را اندازه و ابعاد را به خاطر بسپارید تا در انتخاب  حتما در نظر گرفته شود .

  • عادات خرید و آشپزی خود را بشناسید

این مورد که عادت خرید شما و آشپزی که انجام می دهید به چه صورت است در انتخاب فضای داخلی یخچال اهمیت بسیاری دارد اگر عادت به نگه داشتن مواد غذایی زیادی ندارید  یخچال بزرگ  تنها فضای آشپزخانه شما را اشغال خواهد کرد و بالاخص مصرف برق بیشتری را  برای شما به همراه می آورد . سبک زندگی شما در انتخاب  مناسب ترین یخچال نقش بسزایی دارد.

اگر هفته ای  یک بار خرید میکنید  و به حجم روز های هفته مواد غذایی یا میوده نگهداری می کنید بدانید که نیاز به  ظرفیت بالایی در یخچال دارید اما اگر بصورت روزانه با حجم کم خرید میکنید به یخچالی با ظرفیت کمتر نیاز دارید .

قسمت درب یخچال که محل قرارگیری بطری و قوطی می باشد را بررسی کنید اگر از ظرفیت متناسب شما برخوردار نیستن حتما باید فضای داخل یخچال را مدیریت کنید و بدانید که  طبقه بندی و سایز طبقات نیز مورد اهمیت واقع می شود .  قسمت فریزر نیز باید بررسی و دقت کنید که می توانید به خوبی مدیریت بخش ها را داشته باشید بطور مثال برای قرار دادن گوشت و مرغ در فریزر ها  از فضای و سایز مناسبی برخوردار باشند که دچار آسیب به یخچال نشود و یا بخواهید یک پیتزای بزرگ درآن قرار دهید با وجود بزرگ بودن فریزر  اما طبقه بندی نا مناسب  مانع از قرار دادن پیتزا شود .

فضای داخلی

راهنمای خرید یخچال ها به اشاره از  فضای داخلی  عموما با واحد اندازه گیری فوت  مکعب که برابر با 28.3 لیتر  است  اندازه گیری میکنند  یخچال ها می توانند از 2 تا 42 فوت  مکعب فضا در اختیار شما برای ذخیره سازی مواد غذایی قرار دهد . این را در نظر بگیرید که اگر برای یک خانواده 4 نفره یخچالی با ظرفیت 18 تا 22 فوت مناسب است  یخچال مناسب آپارتمان  14 تا 16 و یک یخچال متوسط از نوع  مینی که تنها برای خنک نگهداشتن نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد 5 تا 7 فوت  فضا نیاز دارد . دقت داشته باشید که عدد فوت مکعب حجم داخل یخچال نیست  معمولا با استفاده از طبقه و کشو ها فضای کمتری نسبت به عدد بیان شده در اختیار شما قرار می دهند .

راهنمایی در زمینه خرید یخچال

مشخصات فضای داخلی (فوت مکعب)
فریزر بالا ۲۴ – ۱۴.۵
فریزر پایین ۲۵ – ۱۹
درب فرانسوی ۳۲ – ۱۸
ساید بای ساید ۲۹ – ۲۰
دوقلو ۴۱ – ۳۲
کامپکت ۱۲ – ۱۰

 

  • انواع یخچال فریزر

یخچال فریزر های عمیق و مستقل

راهنمای خرید یخچال این نوع مدل یخچال ها  از این لحاظ مستقل هستند که از تمام زوایا و جهات  طراحی بسیار شیک و یک دستی دارند می توانید در هر مکانی  جدا از این که در اطراف آن کابینتی باشد یا نه به صورت مستقل  قرار بگیرند . در صورتی که بخواهید از این مدل در کنار کابینت استفاده کنید به دلیل عمق زیاد  حدود 15 سانت از کابینت ها جلوتر قرار میگیرد که ظاهر خوشایندی به دکوراسیون شما نمی دهد .

سازگاری با یپشخوان شما :

مدل های یکپارچه  طوری طراحی شدند که بدون درنظر گرفتن درب   عمق 61 سانتی متری داشته باشند این اندازه استاندارد عمق در کابینت سازی  در دنیا است  بنابراین  یخچال های سازگار با پیشخوان بطور کامل در کنار کابینت شما قرار می گیرد و تنها  درب آن بیرون تر از کابینت های اطراف  خواهد ماند تا دکور شما زیبا تر و یکپارچه تر دیده شود .

انتخاب یخچال خوب

فیریزر در بالای یخچال

در این نوع طراحی که فریزر در بالای  یخچال  قرار دارد  دارای فضای زیادی می باشد اما نکته ای که  در آن است باید بدانید به دلیل اینکه  قسمت پایین در طول روز زیاد سروکار دارید باید مدام خم شوید و این برای مدت طولانی خسته کننده  می شود . از طرفی این نوع سبک ها از قدیمی ترین مدل ها  و البته متداول ترین  نمونه های موجود در بازار هستند  که قیمت نسبتا مناسبی را دارند .

فریزر در پایین یخچال

بخش فریزر در این نوع سبک ها در پایین یخچال ها قرار دارند  این نوع طرح ضمن دارا بودن فضای مناسب برای نگهداری مواد حجیم دید و دسترسی مناسب تری نسبت به یخچال های فریزر در بالا دارد . و لازم نیست برای دسترسی به فضای داخلی یخچال مداوم خم شوید این نوع طرح ها در گذشته از پر طرفدار ترین یخچال های وجود در بازار بوده است که  اکثر  تولید کنندگان به این سبک طراحی  و توسعه  انجام می دادند .

یخچال فرانسوی

راهنمای خرید یخچال در طراحی  یخچال های درب فرانسوی  فریزر در پایین  قرار گرفته  دارای  دو درب  که مانند  پنجره از وسط  به دو طرف باز میشود . زمانی که با کمبود فضا داخلی مواجه می شوید این بهترین گزینه است . ضمن این که فضای بسیاری  در فریزر در اختیار شما برای نگهداری مواد غذایی حجیم  قرار می دهد .  البته در نظر بگیرید با این همه مزایا  نکته ای قابل توجه این است که این نوع یخچال ها نیاز به فضای بیشتری  در آشپزخانه هستند . اما با این ویژگی ها یخچال های فراسنوی جزو جادار ترین یخچال ها مطرح می شوند .

دو قلو

در صورتی که از خانواده های پر جمعیت هستید یخچال های دوقلو  انتخاب مناسبی برای شماست  این یخچال ها بصورت مستقل  از دو بخش فریزر و یخچال تشکیل شده اند مشکل فضای کم ساید بای ساید ها  بخصوص در قسمت فریزر ها بر طرف شده است . نکته قابل توجه  در حمل و نقل نیز به ابعاد کوچکتری  تقسیم شده  و راحت تر وارد آشپزخانه می شود.

با این حال فضای مورد نیاز در آشپزخانه  یکی از مشکلات این نوع یخچال ها هستند . در طراحی  آشپزخانه های مدرن  این نوع طراحی ها لحاظ میشود که مناسب با کابینت ها مناسب در بیاید . در طراحی دکوراسیون های آشپزخانه  استاندارد های ساید بای ساید لحاظ می شود و این در انتخاب  یخچال های دوقلو انتخاب سخت تری است .

سرد کننده های ستونی

این یخچال ها عموما یا فریزر هستند یا تماما یخچال  نکته در انتخاب این نوع سرد کننده ها این است که میتوان با  توجه به شرایط و استفاده کاربران  ترکیبی از فریزر و یخچال را ایجاد کرد بطور مثال هر کاربر با خرید یخچال یا فریزر به تنهایی با در نظر گرفتن ابعاد در کنار آن  یخچال یا فریزر جداگانه ای  لحاظ نمود . این نوع سرد کننده ها در ایران به دلیل درخواست  کم در بازار موجود نمی باشند.

سرد کن های کامپکت

یک یخچال کوچک اما در دسترس میتواند بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی باشد که نیاز به فضا و موقعیت زیادی ندارد مخصوصا برای خانه های آپارتمانی  که فضای کمتری دارند . از یخچال های کوچک میتوانید در پیشخوان منزل ، سالن های همایش ، ادارات و… که فقط برای خنک کردن نوشیدنی و مواد خوراکی کمتری قرار میگیرند استفاده میشود .

کشو های سرد کن زیر یپشخوان

کشو هایی بعنوان سرد کن که معمولا در زیر پیشخوان قرار میگیرند  بسیار شیک و زیبا  برای نگهداری نوشیدنی های بطری و اسنک هستند  این سرد کن ها به اندازه استاندارد کابینت ها تولید میشوند که به راحتی در بین کابینت  قرار میگیرد که میتواند فضایی دلنشین و زیبا به آشپزخانه ایجاد نماید .

راهنمای خرید کولر گازی

جمع بندی طراحی و ابعاد

دراین جا راهنمای خرید یخچال را بیان کردیم اینکه در چه سبک و مدلی انتخاب کنید بستگی به فضا و بودجه در نظر گرفته شده  همچنین دکوراسیون  منزل شما دارد  اما  یخچال های فرانسوی که در پایین فریزر و کشو هایی تعبیه شده و در بالا ی آن دو درب برای یخچال در نظر گرفته شده می تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد . با توجه به این که این نوع یخچال ها  هم سطح با چشم هستند و مشکلاتی همانند الزام به خم شدن یا عدم دسترسی به مواد غذایی نخواهد داشت . از طرفی دیگر فریزر در نظر گرفته شده  در این نوع یخچال ها بصورت کشویی بوده و از بالا به تمام مواد غذایی داخل فریزر دسترسی کاملی خواهید داشت .

با توجه به موارد گفته شده برای راهنمایی خرید یخچال همواره سایز و اندازه یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است  با توجه به تولیدات یخچال در بازار 95 دصد یخچال ها متناسب با سایز کابینت های سنتی  تولید می شود  اندازه کابیت ها معمولا 76.84.91.106.122 سانتی متری هستند .با توجه به این اندازه ها از جدول زیر میتوانید یخچال مد نظر را انتخاب کنید .

نوع  ارتفاع      عرض عمق   
فریزر بالا    ۱۴۵ تا ۱۷۳ سانتی‌متر  ۷۱ تا ۸۲.۵ سانتی‌متر ۷۶ تا ۸۴ سانتی‌متر
فریزر پایین ۱۶۵ تا ۱۷۴ سانتی‌متر ۷۴ تا ۹۱.۵ سانتی‌متر ۷۶ تا ۸۶ سانتی‌متر
سایدبای‌ساید  ۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتی‌متر ۷۹ تا ۹۵ سانتی‌متر ۸۱ تا ۹۰ سانتی‌متر
دوقلو ۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتی‌متر ۹۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر ۷۸ تا ۹۰ سانتی‌متر
زیرپیشخوانی  ۸۶ سانتی‌متر (بلندی پیشخوان) ۹۶.۵ یا ۱۵۵ سانتی‌متر ۶۱ سانتی‌متر
یکپارچه با پیشخوان    ۱۷۰ تا ۱۸۳ سانتی‌متر ۸۴ تا ۹۱ سانتی‌متر ۶۱ سانتی‌متر با احتساب در

 

جمع بندی  کلی

انواع مدل ها ویژگی ها
یخچال فریزر تک درب قدیمی ترین مدل عدم نیاز به فضای زیاد مناسب برای هتل و فروشگاه و ادارات
یخچال فریزر بالا یا پایین نیاز به خم شدن برای دسترسی بهتر تنوع در بالا و پایین بودن فریزر دارا بودن فضا زیاد
یخچال دوقلو مناسب برای خانواده های پر جمعیت سهولت در جابجایی نسبت به ساید بای ساید دسرسی به حجم مساوی از یخچال و فریزر
یخچال ساید بای ساید دارا بودن نوآوری و امکانات امکان تنظیم حجم یخچال و فریزر عدم نگهداری مواد حجیم
یخچال درب فرانسوی طراحی زیبا دسترسی به تمام نقاط یخچال امکان نگهداری مواد حجیم
یخچال 4 درب تعداد زیاد کشو دارای طراحی مشابه درب فرانسوی عدم امکان نگهداری مواد حجیم

 

  • برخی قابلیت های یخچال فریزر های مدرن

موتور اینورتر خطی

معمترین تحولی که در صنعت یخچال سازی ایجاد شده استفاده از کمپرسور های کاملا متفاوت نسبت به نمونه های قبلی است . مزایای اصلی موتور های خطی اینورتر  آن است که  با جریان های متفاوت همچنین فرکانس مورد نیاز کار میکند یعنی با کم و زیاد کردن دور موتور  مصرف و استهلاک  کمتری را نسبت به نمونه های مشابه قدیمی که جریان برق را پی دی پی قطع و وصل میکردن دارد و این یکی از مزایای  مثبت در صنعت یخچال سازی است . در نتیجه این فرایند کاهش مصرف برق  بصورت چشم گیر همچنین راه اندازی  نرم با آمپر پایین این نوع موتور ها  ضربه ای به قطعات یخچال وارد نمی کند و باعث افزایش طول عمر قطعات می شود . موتور خطی  دارای صدای کمتری و استهلاک  خیلی کمتری دارد و این را می توانید در هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

بدنه استیل

راهنمای خرید یخچال بسیاری از تولید کنندگان برای مرقوبیت کیفیت محصول خود از استیل ضد زنگ در بدنه یخچال ها استفاده می کنند این موضوع جدا از طرح  زیبا یی که در یخچال ایجاد می کند  در ایزوله کردن  و عدم هدر رفته انرژی نیز موثر واقع می شود . یخچال های تمام استیل برای مخاطبین خود احساس زیبایی و محصولی باکیفیت را منتقل می کنند که در خرید رضایت بخش مخاطب قرار می گیرد . این نوع یخچال ها در برابر رطوبت دارای استحکام بالایی و مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند . از لحاظ قیمتی نیز با نمونه های مشابه غیر استیل تفاوت زیادی ندارد  ایرادی  که این بدنه استیل می تواند داشته باشد به جا ماندن اثر انگشت و چربی روی آن است  البته اگر از آن دسته اشخاصی هستید که یاداشت یا مگنت های طرح دار روی درب یخچال می چسبانید باید بدانید که  بدنه استیل مگنت و آهن ربا را ب خود جذب نمی کند.

راهنمای خرید ساید بای ساید

برای رفع این مشکلات تولید کنندگان از فولاد  کربن با پوشش مشابه استیل  بجای بدنه تمام استیل استفاده میکنند  این باعث کاهش قیمت  یخچال ها شده ولی در ظاهر تفاوت چندانی ندارند  همچنین استفاده از مگنت و آهنربا را بر روی درب یخچال خواهید داشت . اما بدنه های  فولاد کربن دارای ضعف هایی نیز هستند مثلا بدنه های فولاد کربن به اجسام نوک تیز مانند  چاقو  بسیار حساس هستند و خط و خش زیادی را بر روی بدنه این نوع یخچال ها  ایجاد می کند . در صورتی که فرزند خودسال در منزل دارید باید این نکته را در نظر بگیرید .

نور پردازی

چراغ هایی درون یخچال ها در نظر گرفته شده تا در تاریخی ( شب ) و یا پر بودن یخچال اجسام را به راحتی مشاهده کنید همچنین این چراغ ها طیف نوری بسیار زیبایی به درون یخچال ایجاد میکند که با ال ای دی های رنگی و سفید تعبیه شده است معمولا یخچال ها دارای یک لامپ در سقف یخچال هستند اما با مدل های جدید بعضی از این موارد را در کناره ها و پشت دیواره نیز در نظر گرفته اند . بعضی از این نور پردازی  ها بصورت تاتری هستند یعنی با بازکردن درب یخچال نور آهسته  روشن و پر رنگ می شود که ظاهری زیبا را به یخچال ایجاد می کند .

یخ ساز

اگر قسد خرید یخچالی با  یخ ساز هستید و آب ریز بیرونی  نیاز دارید حتما میزان مصرف آب را لحاظ کنید  آیا وجود همچین  امکانی در یخچال را می پسندید یا خیر  . تامین آب یخچال نیز باید در نظر گرفته شود البته در مدل های جدید مخزنی برای پر کردن آب ریر  در نظر گرفته شده که با وجود این نیازی به لوله کشی و اتصال مستقیم شیر آب ندارید اما باید بصورت دستی این مخزن را پر کنید.

راهنمای خرید تلویزیون

یخچال های هوشمند

حال یخچال فریزرهای هوشنمد رو به پیشرفت و فناوری رسیده اند و نسبت به گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده اند و دارای قابلیت های مثل دوربین، دستیار صوتی، اینترنت و …. هستند. این یخچال های برای نسل جوان که از امکانات مالی خوبی بهره مند هستند بسیار جذاب بوده است.

مرکز پیام خانواده

این خصوصیت به کاربر این امکان را می دهد که روی نمایشگر یخچال فریزر برای دیگر افراد خانواده بتوانید یادداشت بگذارید و رویدادهای تقویم موبایل خودتان را با یخچال همگام سازی نمایید.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد که روی نمایشگر یخچال فریزر برای سایر افراد خانواده یادداشت بگذارید. همچنین می‌توانید رویدادهای تقویم موبایل خود را با یخچال همگام‌سازی کنید تا سایر اعضای خانواده از قرارها و جلسات شما اطلاع پیدا کنند.

سرگرمی

یخچال هوشمند این قابلیت را دارد که می توانید از دستگاه های دیگر روی یخچال موزیک بگذارید و با استفاده از اسپیکر داخلی یخچال آن را گوش نمایید.

تماشای سریع

بعضی از یخچال های هوشمند امکان این را به کاربر می دهد که بدون اینکه در یخچال را باز کنند از طریق صفحه نمایش که روی آن ایجاد شده و به کمک دوربین داخلی محتوای داخل یخچال را مشاهده نمایند.

سیستم عامل

همواره هوشمند بودن یعنی داشتن سیستم عامل است بعضی از یخچال های هوشمند از سیستم عامل هایی مثل اندروید یا WebOS برخوردار هستند که این امر نصب بسیاری از اپلیکیشن روی این دستگاه را بوجود می آورد.

دستیار صوتی

راهنمای خرید یخچال این یخچال که به دستیار صوتی مثل گوگل و الکسا و بیکسبی مجهز هست فرمان های صوتی کاربر را می تواند اجرا کند به طور مثال در زمان آشپزی یا شستن ظرف بدون دخالت دست و با فرمان صوتی برای کاربر موسیقی پخش کند این موضوع هنگامی که به اینترنت وصل باشید از کاربردهای فراوانی برخوردار است.

اتصال اینترنت و وای‌فای

توسط وصل شدن به اینترنت امکانات بیشتری برای شما بوجود می آید به طور مثال می توانید دستور طبخ غذایی را در اینترنت سرچ کرده و آن را روی یخچال ببینید و یا حتی به کمک یخچال خود به طور آنلاین غذا سفارش دهید. و به کمک وای فا و اینترنت این امکان وجود دارد به دستیار صوتی یخچال خود بگویید که آن را کنترل نماید.

اطلاع از محتویات یخچال

در خصوص محتویات داخل یخچال فریزر، این محصول به دو روش به ما کمک می کند.

راهنمای خرید اسپلیت

الف) در هنگام به اتمام رسیدن مواد غذایی که در داخل یخچال است هشدار دهند.

ب) به خاطر دوربین مجهزی داخلی و اینترنت، هنگامی که بیرون از منزل هستیم و نمی دانیم که بعنوان مثال در یخچال شیر داریم یا نه از طریق گوشی هوشمند خود به دوربین داخل یخچال وصل شده و موضوع را بررسی نماییم.

نکات نگهداری

پس از اینکه یخچال را خریداری کردید بتوانید برای همیشه دستگاه مثل روز اول بماند و از کیفیت ظاهری و داخلی آن پایین نرود نیاز است به نکته های زیر توجه کرده و آنها را رعایت نمایید.

  • به طور مرتب فیلتر تصفیه آب را عوض کنید. زمان عوض کردن فیلترها پس از 3 الی 6 ماه که با توجه به مقدار مصرف تغییر می کند.
  • هر چند وقت یکبار گرد و خاک روی کویل ها و فشرده سازی پشت یخچال را تمیز کنید.
  • به طور مرتب فیلتر هوای یخچال را هر شش ماه یک بار عوض کنید. این کار باعث می شود هوای درون یخچال تمیز و تازه باشد.
  • هر سال یک الی دو بار نوار دور در یخچال را تمیز کرده چون جرم روی نوار باعث می شود در یخچال به خوبی بسته نشود و هوا نتواند به آن برسد. با این کار افزایش فشار روی موتور دستگاه برای خنک نگه داشتن داخل یخچال ایجاد می شود.

. برچسب انرژی و گارانتی

حال یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در زمان خریدن لوازم برقی کم مصرف بودن آن به حساب می آید. امروزه یخچال های به نسبت ده سال گذشته بهتر عمل می کنند. یخچال هایی که از برچسب Energy Star استفاده می کنند مصرف برق آنها 20 درصد کمتر از دیگر یخچال ها است که این امر منجر به پایین رفتن قیمت قبض برق کاربران می شود.

به طور معمول 15 درصد از مصرف برق خانگی را یک یخچال فریز به خود اختصاص می دهد. پس لازم است در هنگام خریدن یخچال فریز دقت کاملی به برچسب های انرژی دستگاه کنید. بغیر از برچسب Energy Star، برچسب انرژی از طریق نهاد داخلی به محصولات مصرف کننده انرژی می رسد و ضمانت کالا و گارانتی به توسط شرکت ارائه کننده محصول ارائه می گردد، هر دو روش به این جهت دارای اهمیت می باشند که نوع کیفیت را نمایش می دهند. هر چقدر رتبه برچسب انرژی محصول بیشتر باشد کیفیت دستگاه بالاتر شده و هدر شدن انژی و سرمایه جلوگیری می کند.

از طرف دیگر ضمانت طولانی بیشتر مواقع بیان کننده اطمینان شرکت سازنده از کیفیت محصولی هست که ارائه می نماید. بیشتر شرکت ها در سال حداقل یک یخچال خود را ضمانت می کنند و تا سه بعد خدمات بعد از فروش به مشتری ارائه می کنند. زمان در نظر گرفته شده برای یخچال های دارای موتور اینورتر خطی، به خاطر داشتن استهلاک کمتر دستگاه به مراتب بیشتر است. بنابراین بیاد داشته باشید که موتور دوره زمانی دارای گارانتی طولانی تری نسبت به خود یخچال فریزر دارد

کلام آخر

راهنمای خرید یخچال به خاطر داشته باشید همه موارد گفته شد از مهم ترین نکات فنی در خرید یخچال فریزر است. سلیقه اعضای خانواده و دکوراسیون منزل از دیگر موارد هستند که باید شخصا توسط شما در نظر قرار بگیرد.

امیدواریم که از این راهنمای خرید استفاده کامل را ببرید. تجربیات و نظرات خود را در مورد خرید و  استفاده کردن از یخچال فریزر با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)