×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

نحوه شارژ گاز کولر ماشین در تابستان

28 مرداد 1398 توسط

با توجه به اینکه نحوه شارژ گاز کولر ماشین نیازمند آموزش در این زمینه است، می توانید روزهای گرم تابستان را با آموزش های این مقاله پشت سر بگذارید.

در گرمای فصل تابستان وقتی سوار ماشین می شویم اولین موضوعی که به ذهن ما خطور می کند روشن کردن کولر ماشین است.

در حالتی که در اتومبیل سرمای کولر را احساس نمیکنید و یا شدت کمی دارد، ممکن است این امر در اثر کمبود گاز کولر باشد که به مرور زمان بر اثر تخلیه گاز آن نیاز به شارژ مجدد می کند که ممکن است بر اثر عدم توجه و یا به تعویق انداختن آن موجب خسارت در کولر شود.

ما در این نوشته نحوه ی صحیح شارژ گاز کولر ماشین را بیان می کنیم تا از این طریق بتوانید متناسب با نیاز خود مشکلات فنی خود را حل کنید و تا حد ممکن نیاز به سرویس کولر گازی نداشته باشید.

اولین قدم خرید و تهیه وسایل مورد نیاز برای این کار است، که با مراجعه به مطب قطعات کولر گازی می توانید در جهت تهیه آن اقدام نمائید.

اجزای کولر شامل سه قسمت اصلی است:

اپراتور: قطعاتی که با همکاری هم گرمای داخل کابین را جذب کرده و ضمن جذب رطوبت آن را به محیط خارج از ماشین انتقال می دهد.

کندانسور: مسئول تبادل هوای جذب شده توسط اپراتور به محیط بیرون از ماشین است.

کمپرسور: حرکت دهنده مبرد گاز کولر ماشین می باشد.

 

نحوه شارژ گاز کولر ماشین

نکاتی که در استفاده از کولر ماشین باید مورد توجه قرار گیرد؟

برای جلوگیری از آسیب زدن به کولر باید هنگامی که کم گاز یا بدون گاز است اقدام به روشن کردن آن نکنید.

در هنگام شارژ گاز کولر ماشین به نوع آن دقت کنید که متناسب با گاز کولر ماشین باشد و با آن سازگار شود.

از گرفتگی و مسدود شدن لوله اپراتور اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید که موقع استارت زدن کولر روشن نباشد و بعد از گرم شدن ماشین اقدام به روشن کردن آن کنید.

برای جلوگیری از آسیب زدن به موتور هنگامی که دور موتور و سرعت پایین است اقدام به روشن کردن کولر نمائید.

شارژ گاز کولر ماشین

آموزش شارژ گاز کولر ماشین

با توجه به اینکه شارژ گاز کولر گازی ماشین تخصصی است، تا یک مرحله ای توسط خود فرد قابل انجام است ولی از یک مرحله ای به فراتر نیازمند تعمیرکار در این حوزه می باشد.

در مواقعی که کولر ماشین خنک نمی کند، راه حل این مشکل می تواند از کمبود گاز کولر باشد.

که نیازمند شارژ گاز کولر ماشین هست و باید طبق آموزش اولیه انجام شود.

شارز گاز کولر از دو طریق اضافه کردن گاز و پر کردن کامل گاز صورت می گیرد که برای اینکار نیازمند: شیلنگ، رابط شبلنگ، گچ منیفولد و کپسول یک کیلویی گاز است.

نحوه شارژ گاز کولر گازی ماشین یا خودرو

بعد از مشخص کردن اینکه گاز کولر تخلیه شده است و نیاز به شارژ دارد، شیلنگ گیج را به والف وصل کنید و و کمی پیچ شیلنگ را باز کنید تا گاز از داخل کپسول به سیستم منتقل شود.

باید بدانید که شارژ گاز کولر خودرو باید توسط یک فنی کار انجام شود چراکه یک سری استاندارد ها دارد و باید طبق ان انجام شود و حتی میزان شارژ گاز کولر خودرو بسیار مهم می باشد و اگر کم زده شود خنک نمی کند و اگر زیاد زده شود کولر ماشین دچار یک مشکل جدی می شود.

در مورد شارژ گاز کولر گازی ماشین سوال دارید؟

آموزش شارژ گاز کولر گازی ماشین رو در این مطلب باهم برسی کردیم و در نهایت برای بسیار از کاربران سوالاتی وجود دارد که دوست دارند آن را بپرسند و ما می توانیم به سوالات شما در این مطلب پاسخ دهیم! پس از قسمت نظرات اقدام به پرسش و پاسخ کنید و در رابطه با شارژ کولر ماشین از ما کمک بگیرید.

می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه شارژ گاز کولر ماشین به صورت شبانه روزی با نمایندگی آذین سرویس تماس بگیرید.

راهنمای استفاده صحیح از کولر گازی ماشین

همانطور که می دانید امروزه کلیه ماشین های تولیدی مجهز به سیستم تهویه مطبوع و کولر گازی می باشند و خب بیش از یک دهه می باشد که ماشین های تولیدات داخلی از آن بهرمند شده اند که خب مزیت ها و معایب خود را دارا می باشند.

یکی از عواملی که صاحبان ماشین را در ایران را ناراضی کرده است در رابطه با مصرف سوخت می باشد اما واقعا با استفاده از کولر گازی میزان مصرف سوخت 2 برابر نخواهد شد و فقط یک درصد جزئی از سوخت بیشتر می شود که واقعا حتی به چشم هم نمی آید.

از دیگر معایب استفاده از کولرگازی ماشین می توان به کم کردن قدرت موتور پرداخت و قطعا می دانید در صورتی که برای استفاده از کولر گازی اقدام نمایید جون خودرو گرفته می شود و واقعا این موضوع آزار دهنده می باشد چراکه انگار ماشین را از پشت گرفته اند و قدرت اولیه خود را از دست می دهد که پیشنهاد می کنیم برای رفع این مورد در جاده ها و کفی ها اقدام به استفاده از کولر نمایید چراکه قدرت خنک کنندگی نیز بیشتر خواهد شد.

بهتر است در جاده های شلوغ کولر را خاموش نمایید و در صورت امکان در پشت چراغ قرمز نیز اینکار را انجام دهید و یک نکته دیگر را به شما عزیزان می گویم که بهتر است تا در زمانی که ماشین ایستاده است اقدام به روشن کردن کولر گازی خودروی خود کنید و همچنین پا را نباید بر روی کلاج قرار داده باشید.

در هنگام روشن کردم کولر در صورت گرمای زیاد ابتدا شیشه هارا پایین دهید تا سم و گاز هایی که به دلیل آفتاب خوردگی و گرما درون لوله های خروجی کولر و داشبورد قرار گرفته است خالی شوند و پس از 20 ثانیه شیشه را بالا دهید و از سرمای کولر خود استفاده نمایید.

بهتر است حتی در فصل زمستان به صورت ماهیانه 10 دقیقه از کولر خود استفاده نمایید تا شارژ گاز کولر گازی خودروی موردنظرتان خراب نشود چراکه در صورتی که شارژ حالت اولیه خود را از دست دهد باعث می شود که سرمای تولیدی به شدت کاهش یابد و حتی دیگر سرمایی وجود نداشته باشد.

لازم است بدانید که شارژ گاز های موجود در بازار اکثرا تقلبی می باشند و یا از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشند و تقضا می شود در صورتی که قصد انجام کار را دارید با ما تماس بگیرید چراکه تمامی شارژ های ما دارای گارانتی و تضمین اصل بودن دارند و آن را از قدرت خنک کنندگی ماشین خواهید فهمید.

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به شارژ کولر گازی ماشین هایی مانند : دنا، پراید، سمند، پژو 206، پژو پارس، سراتو، ساینا، تیبا، و … کنید می توانید با نمایندگی آذین سرویس به صورت تمتام وقت تماس بگیرید.

شماره تلفن های مرکز پشتیبانی : 2803982 0912 و همچنین 77612939 021 می باشد.

این مرکز با تولید مطالب آموزشی پیشنهاد می کند که آموزش های زیر را دنبال نمایید:



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)