×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

علت پرتاب آب از کولر گازی چیست؟

30 مرداد 1398 توسط

در مورد پرتاب آب از کولر گازی علت های زیادی مطرح می باشد که سرویس کاری به موقع و رفع خرابی می تواند در بهبود عملکرد پنل داخلی کولر موثر واقع گردد.

دلایل پرتاب آب از کولر گازی چیست و چگونه می توان در جهت رفع آن اقدام نمود؟

از آنجا که پرتاب آب کولر گازی یکی از اتفاقات بدی است که ممکن است در فصل گرما برای کولر به وجود آمده و مخل آسایش در زندگی شود.

و علاوه بر این امر که به دلیل گرم بودن هوا اذیت کننده می باشد، خسارت زیادی نیز از بابت تخریب گچ و نمای ساختمان می کند که  باید برای رفع این مشکل اقدام جدی به عمل آید.

ضمن آنکه سرویس کولر گازی در بازه های زمانی مناسب می تواند در مورد عدم وقوع پرتاب آب از کولر گازی و یا کم شدن باد کولر گازی موثر واقع شود.

پرتاب آب از کولر گازی

پرتاب آب از کولر گازی علت های زیادی می تواند داشته باشد که ما در اینجا به مهمترین آن عوامل اشاره می کنیم:

اولین علتی که ممکن است باعث علت پرتاب آب از کولر گازی شود کمبود گاز اسپیلت است. اما کمبود گاز چه ارتباطی به پرتاب آب دارد؟

با این مقاله همراه شوید تا بتوانید پاسخ این سوال را بیابید.

فرآیند سرمایش کولر گازی رابطه مستقیمی با گاز اسپیلت دارد، به همین علت اگر به هر دلیلی گاز کولر کاهش یابد، نحوه کار کردن آن نیز دچار اختلال می شود و موجب نقص در عملکرد آن می گردد به این صورت که فین های داخلی یخ می زند و در فاصله ای که کمپرسور کولر گازی کنتاکت یا از کار می افتد این یخ ها آب شده و پرتاب می شود.

بنابرین بعد از چک کردن نشتی های احتمالی، و اطمینان از اینکه انسدادی بین لوله های تخلیه ایجاد نشده است بهترین راه این است که میزان گاز کولر را چک کنیم.

دومین علتی که ممکن است اتفاق بیفتد، شکستگی سینی زیر کولر(که در این حالت وجود یک ترک بالای قاب باعث این مشکل می شود) است که باعث پرتاب آب می شود. اما باید گفت که احتمال وقوع این امر نسبت به مورد اول بسیار کم است و در بیشتر مواقع تنها با شارژ گاز اسپیلت مشکل حل می شود.

توصیه می شود که در فواصل زمانی یک تا دو ساله نسبت به سرویس کولر گازی اقدام کنید و در مورد صداهای غیر طبیعی یا عملکرد غیر معمول آن بی تفاوت نباشید که ممکن است این امر موجب افت شدید در عملکرد کولر شود.

علت پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی

 

علت پرتاب آب از کولر گازی

ما در اینجا به صورت مختصر در مورد علت پرتاب آب از کولر گازی توضیح دادیم و روش های حل آن را بیان نمودیم.

اما آیا صرفا توجه به این موارد می تواند راهگشای مشکلات تعمیر کولر ما واقع شود؟

چه راهکارهایی می توانیم برای داشتن عملکرد صحیح وسایل برقی خود در منزل داشته باشیم؟

زمان سرویس به موقع کولر گازی می تواند ضمن افزایش نحوه عملکرد آن از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش دهد.

توجه به این مسئله تأثیر زیادی در افزایش سطح عملکرد کولر گازی خواهد داشت.

علت پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی

دلایل گفته شده از عمده علت های پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی می باشد. که در صورت عدم رفع آن می تواند کارایی کولر را تحت تأثیر قرار دهد.

مجموعه آذین سرویس از طریق مجرب ترین کادر مشاوره و متخصص ترین سرویس کاران در اقصی نقاط تهران، امکان ویژه ای را برای خدمات رسانی به مشتریان ایجاد کرده است.

قیمت های مناسب، تخصص بالا و اعتماد پذیری از علل گرایش مشتریان به مجموعه ما می شود که در جهت رفع نیازهای خود اقدام می کنند.

همچنین دارا بودن نمایندگی متناسب با برندهای موجود در بازار، سطح اعتماد پذیری مشتریان را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد که در صورتی که کولر گازی یا دستگاه مورد نظر گارانتی داشته باشد می توان از آن استفاده نمود.

وجود متخصصین و تعمیرکاران مرتبط با برند مورد نظر، از مهمترین دلایل تخصص در کارشان می شود که می توانند به صورت قابل ملاحظه ای نسبت به تعمیرات کولر گازی دستگاه مورد نظر اقدام کنند.

همچنین قیمت لحاظ شده برای انواع خدمات متناسب با استانداردهای مرکز می باشد و کارشناسان این مجموعه طبق تعرفه توافق شده برای خدمات خود لحاظ می کنند.

علت پرتاب شدن آب از کولر گازی چیست؟

همانطور که در مطلب بالا خواندید عوامل زیادی وجود دارد و باعث می شود پرتاب شدن آب از کولر گازی اتفاق بی افتد و ما به صورت کامل آن را برسی نمدیم و در ادامه نیز برای جلوگیری از این مشکلات توضیحات تکمیلی تری قرار خواهیم داد.

هکانطور که می دانید هر وسیله قابل استفاده ای نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا طول عمر آن زیاد شود و بتوان از آن استفاده نمود! در بحث لوازم کولر گازی نیز همینطور می باشد و باید صاحبان کولر گازی نحوه نگهداری و همچنین به سرویس آن دقت کنند.

باید بدانید که حداقل به صورت سالیانه باید به برسی کامل کمپرسور و خود کولر و پنل داخلی بپردازید و البته در صورتی که خودتان نمی دانید دقیقا باید چه کاری را انجام دهید می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا به صورت تخصصی اقدام به برسی اتصالات لوله ها و آنالیز عملکرد کولر گازی و همچنین تست گاز و … بپردازد.

یکی از علت های بسیار مهم در مورد پاچیدن آب از کولر گازی در رابطه با بسته شدن سینی تخلیه آب و مسدود بودن راه های خروجی آب کم کم انباشته می شود و پس از زیاد شدن به عبارتی یا اقدام به سرریز شدن می کند و یا با برخورد باد به آن باعث می شود که قطه های آب همراه با باد به محیط پرتاب شود و با برسی و رفع این مسدودی می توتانید مشکل را رفع کنید.

علت ریختن آب از پنل داخلی کولر دوتیکه

از دیگر عواملی که از علت های ریختن آب از پنل داخلی کولر دوتیکه یاد می شود شکستگی در سینی تخلیه آب می باشد اما چگونه؟ در هنگامی که سینی عمر مفید خود را کرده باشد امکان شکستگی آن وجود دارد و در برخی موارد سینی ها با فشار آمدن دچار شکستگی می شوند و همین موضوع باعث می شود که در حین کار کولر هکراه با پرتاب باد قطره های آب نیز پرتاب نماید که در صورت استفاده طولانی حتی فرش نم دار شود.

برای رفع این مشکل تنها کافیست اقدام به تعویض سینی تخله آب نمایید که قیمت مناسبی نیز دارد و پس از رفع این مشکل باید بدانید که به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد چراکه درصد زیادی از آبریزش ها به دلیل شکستگی در سینی تخلیه آب می باشد.

می توانید در صورتی که هرگونه مشکل و سوالی دارید در این زمینه از قسمت نظرات اقدام به پرسش نمایید تا کارشناسان ما در زمانی مناسب پاسخ شما را در همین مطلب بدهند.

آموزش های پیشنهادی :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)