×

ما در تمام نقاط تهران شعبه داریم

در کمترین زمان ممکن تعمیرکاران ما در خدمت شما خواهند بود

ثبت درخواست تعمیر فوری

راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ خانه

29 مرداد 1398 توسط ادمین

راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

در این بخش به راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ میپردازیم : همانطور که می دانید نحوه کار کولر گازی به این صورت است که کمپرسور، گاز مخصوص این نوع کولر ها را تبدیل به مایع کرده و آن را به صفحات تعبیه شده می رساند. گرمای موجود در فضا توسط این مایع جذب و سبب تبدیل مجدد آن به گاز اولیه می شود. یان روند آنقدر تکرار می شود تا دمای محیط ایده آل شود. در اینجا اهمیت انتخاب راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ روشن می شود زیرا اگر کولر گازی شما متناسب با محیط و متراژ فضای شما نباشد، به کمپرسور فشار زیادی وارد شده و سبب آسیب های جدی می شود.

راهنمای انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

به دلیل همین اهمیت در این نوشتار قصد داریم تا تمامی نکات مهم در نحوه انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ را برای شما عزیزان بیان کنیم.

انتخاب کولر گازی بر حسب متراژ

علاوه بر متراژ عوامل محیطی دیگری نیز در در انتخاب شما دخیل هستند. از این عوامل می توانیم به رطوبت هوا، ارتفاع سقف، تابش خورشید بر محیط و غیره اشاره کنیم. اعدادی که در ادامه در اخیار شما خواهیم گذاشت برای محیط های استاندارد و شرایط محیطی و جوی متوسط در نظر گرفته شده است. بنابراین توجه داشته باشید که اگر فضای شما از حالت عادی گرم تر است باید ظرفیت های بیشتری را انتخاب نمایید.

بیشتر بدانید : نحوه شارژ گاز R410a برای کولر گازی

محاسبه ی ظرفیت کولرگازی بر اساس متراژ

اگر منزل و یا محل کار شما در طبقات میانی ساختمان قرار دارد باید مساحت محیط را ضربدر  400 تا 600 BTU کنید. اما اگر در طبقه ی اول یا آخر هستید باید آن را در 600 تا 800 BTU ضرب کنید.

 شاید برایتان سوال پیش آید که BTU چیست؟

BTU  سرواژه ی کلمه ی BRITISH THERMAL UNITE و یک واحد اندازه گیری برای انرژی حرارتی است.  اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم هرچه BTU  کولرگازی عددی بزرگتر باشد، سرمای خروجی آن بیشتر خواهد بود.

در ادامه چندین مثال آورده شده است :

  • محیطی با مساحت 12 متر مربع که در طبقه ی زیر پشت بام قرار دارد: کولرگازی 9000
  • محیطی با مساحت 12 متر مربع که در طبقه های میانی قرار دارد: کولرگازی 6000
  • محیطی با مساحت 45 متر مربع که در طبقه ی زیر پشت بام قرار دارد: کولرگازی 32000
  • محیطی با مساحت 65 متر مربع که در طبقه های میانی قرار دارد: کولرگازی 32000

باید بدانید که کولر های گازی دارای انواع مختلفی می باشند و پنجره ای ، ایستاده و همچنین اسپلیت در کشور موجود می باشد البته باید بدانید که این نوع از کولر ها هرکدام در قدرت های متفاوتی ساخته شده اند و بیشتری و پر استفاده ترین نوع کولر گازی از نوع دیواری و اسپلیت می باشد که از تنوع و همچنین قدرت های بسیار متفاوتی برخوردار است و نسبت به متراژ می توان یک نوع از قدرت را استفاده نمود.

البته می توان برای انتخاب دقیق نوع کولر با یک کارشناس متخصص صحبت نمود تا با برسی متراژ محل کار و یا منزل و خانه و با برسی اتاق ها و فضای موجود اقدام به راهنمایی در زمینه خرید کولر گازی به شما عزیزان کند.

پیشنهاد خواندن :



نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

تماس مستقیم با کارشناس (لمس کنید)